
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Dat doet de regering toch ook ... 

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Precies.
Dus let op het woord relatief. Zeker als de overheid dit in de mond neemt
Dus let op het woord relatief. Zeker als de overheid dit in de mond neemt
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik


Berichten: 8
Lid geworden op: 30 okt 2011 15:52
Auto: C5 Tourer 1.6 THP Aut Selection
Opties: leder pakket
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12751
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 98000
Kleur: zwart
Durf het bijna niet op te schrijven...
Vooruit, toch maar: 67.000 nu met de THP automaat gereden zonder problemen.
Cita moet er geregeld flink aan trekken want de 1600kg Kabe is voorwaar geen vedergewicht.
Zou dat het geheim zijn?
Auto wordt trouwens almaar zuiniger. Ik rijd laatste jaar alleen maar op Shell V-power en rij vrijwel constant 1 op 14.
Met de caravan haal ik net de helft overigens......

Vooruit, toch maar: 67.000 nu met de THP automaat gereden zonder problemen.
Cita moet er geregeld flink aan trekken want de 1600kg Kabe is voorwaar geen vedergewicht.
Zou dat het geheim zijn?
Auto wordt trouwens almaar zuiniger. Ik rijd laatste jaar alleen maar op Shell V-power en rij vrijwel constant 1 op 14.
Met de caravan haal ik net de helft overigens......
Berichten: 2874
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:44
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Locatie: Huisduinen
@cxplax:


Mooie paradoxexroosje schreef:Flink planken helpt tegen vervuiling inderdaad.



Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive



C5club Bikkel


Berichten: 281
Lid geworden op: 10 dec 2007 13:06
Auto: Mercedes C 180 Estate
Opties: Trekh. Afn. Kogel. Zwarte leren bekleding
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2017
Energielabel: D
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65.000
Kleur: Blauw
Locatie: Peel en Maas
Al 67.000 KM Hoe is het mogelijk. Ha Ha.
Je moet ook niet steeds onder het rijden zich af hoeven vragen :wanneer gaat mijn motor lampje eens een keer branden:
Zo een motor moet toch zonder naar om te kijken de 100.000 KM halen?
Gr. Tonny.
Je moet ook niet steeds onder het rijden zich af hoeven vragen :wanneer gaat mijn motor lampje eens een keer branden:
Zo een motor moet toch zonder naar om te kijken de 100.000 KM halen?
Gr. Tonny.
2de auto MG F 1999
Oldtimer Lancia Ypsilon Turbo 1986
Oldtimer Lancia Ypsilon Turbo 1986
Berichten: 2874
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:44
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Locatie: Huisduinen
Je hebt helemaal gelijk, Tonny (en 250.000 à 300.000 km is niet meer dan normaal), maar lees dit draadje maar eens vanaf het begin......
Veel plezier 


Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive



C5club Rookie


Berichten: 30
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:15
Auto: Citroën C5 1.6 thp tourer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 13000
Kleur: Zwart
Beste leden,
We hebben interesse in een C5 tourer 1.6 thp (156 pk) van mei 2010. Nu wist ik van de eerdere berichtgeving van de THP-problemen en hebben we de verkoper (we zijn al 10 jaar tevreden klant) gevraagd naar de historie (de auto is sinds zijn bouw daar in onderhoud). Daaruit bleek de distributieriem in de 20K te zijn vervangen en is later iets van een brandstofpomp (hij had het over 79 euro) vervangen. Hij heeft daarna al ruim 60k zonder problemen gereden en staat nu op 84k. Ze gaven ook aan dat de klant bij die problemen zijn geholpen en dat ze zelf met de importeur gaan bekvechten.
Kortom: hoe zijn de ervaringen van bezitters van een C5 thp vanaf Q2 2010 inzake de problemen. Garanties heb je natuurlijk nooit, maar 60k zonder daar te staan lijkt erop dat het redelijk stabiel is. We hebben al een testrit gemaakt en t.o.v. oudere C5 was er niets te merken: rustig en stil.
We hebben interesse in een C5 tourer 1.6 thp (156 pk) van mei 2010. Nu wist ik van de eerdere berichtgeving van de THP-problemen en hebben we de verkoper (we zijn al 10 jaar tevreden klant) gevraagd naar de historie (de auto is sinds zijn bouw daar in onderhoud). Daaruit bleek de distributieriem in de 20K te zijn vervangen en is later iets van een brandstofpomp (hij had het over 79 euro) vervangen. Hij heeft daarna al ruim 60k zonder problemen gereden en staat nu op 84k. Ze gaven ook aan dat de klant bij die problemen zijn geholpen en dat ze zelf met de importeur gaan bekvechten.
Kortom: hoe zijn de ervaringen van bezitters van een C5 thp vanaf Q2 2010 inzake de problemen. Garanties heb je natuurlijk nooit, maar 60k zonder daar te staan lijkt erop dat het redelijk stabiel is. We hebben al een testrit gemaakt en t.o.v. oudere C5 was er niets te merken: rustig en stil.

C5club Bikkel


Berichten: 368
Lid geworden op: 01 jan 2013 22:40
Auto: Citroën C5 1.6 THP Tendance
Opties: Navigatie Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 236000
Kleur: Blanc Nacré
Ben afgelopen week nog bij een Citroën dealer geweest en de verkoper eens gevraagd naar de thp problemen.
Hij zegt: modificaties zijn op de meeste auto's al doorgevoerd dus hoeft geen probleem meer te zijn.
Echter, ik had wel het gevoel dat hij er niet verder op in durfde te gaan en het onderwerp een beetje afwimpelde door snel over iets anders te beginnen. Volgens mij weten ze wel beter en als ik zo de ervaringen lees op Autoweek (reviews) van eigenaren van PSA produkten met deze motor heeft iedere bezitter ervan al wel problemen gehad met deze motor. Oftewel problemen met de distributie ofwel interne vervuiling.
Ik vrees dan ook dat deze motor helaas zwaar af te raden is.
Jammer, want het blijft een fijn blok zeker in combinatie met de C5.
Hij zegt: modificaties zijn op de meeste auto's al doorgevoerd dus hoeft geen probleem meer te zijn.
Echter, ik had wel het gevoel dat hij er niet verder op in durfde te gaan en het onderwerp een beetje afwimpelde door snel over iets anders te beginnen. Volgens mij weten ze wel beter en als ik zo de ervaringen lees op Autoweek (reviews) van eigenaren van PSA produkten met deze motor heeft iedere bezitter ervan al wel problemen gehad met deze motor. Oftewel problemen met de distributie ofwel interne vervuiling.
Ik vrees dan ook dat deze motor helaas zwaar af te raden is.

Jammer, want het blijft een fijn blok zeker in combinatie met de C5.

C5club Rookie


Berichten: 30
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:15
Auto: Citroën C5 1.6 thp tourer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 13000
Kleur: Zwart
Ik heb die reviews ook gelezen, maar las niet dat die riem c.q. de kop meerdere keren voor kwam. Het werd in de reviews met het probleem 1x vermeld.Citroenfan39 schreef:Volgens mij weten ze wel beter en als ik zo de ervaringen lees op Autoweek (reviews) van eigenaren van PSA produkten met deze motor heeft iedere bezitter ervan al wel problemen gehad met deze motor. Oftewel problemen met de distributie ofwel interne vervuiling.
Ik vrees dan ook dat deze motor helaas zwaar af te raden is.![]()
Klopt het dat die problemen slechts 1x voorkomen en dan na vervanging van het onderdeel weg zijn of hebben mensen met dat bouwjaar b.v. de riem al meerdere keren gehad? Zo ja, na hoeveel km?
De auto die we zagen had in de historie (we konden meekijken in de pc) namelijk in de 84k slechts 1x de riem gehad (zoals gezegd al redelijk snel) en daarna 60k niet meer. Dan krijg ik een gevoel dat het bij deze auto 'stabiel' is.

BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Die ketting zal nooit een sterk punt worden ook al heeft men een ander soort toegepast.
Ervaringen hier zal in de nabije toekomst een indicatie geven wat voor verbetering het geeft.
Ervaringen hier zal in de nabije toekomst een indicatie geven wat voor verbetering het geeft.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 1553
Lid geworden op: 16 okt 2006 21:15
Auto: VW Passat GTE
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2016
Energielabel: A
kilometerstand: 60000
Kleur: Grijs
Locatie: Duivendrecht
Het probleem is niet dat álle THP motoren slecht zijn. Het probleem is dat je nooit zeker kunt weten of die van jou problemen gaat geven.
Wat wel een generiek probleem is, is inderdaad de vervuiling van de motor. Maar dat is niet alleen bij de THP het geval.
Ik heb korte tijd een C5-III THP gehad. Dat reed geweldig maar ik heb hem maar heel kort gehad. Te kort om tegen de THP kwalen aan te lopen.
Ondanks dat het een fijne motor is zou ik toch niet opnieuw de keuze voor een THP maken. Ik vind het risico op problemen in de toekomst te groot. THP en HPI....zwarte bladzijden uit de Citroën geschiedenis??
Onlangs stond er in een autoblad een mooi stuk over de kwaliteit en levensverwachting van de moderne, ge-downsizede motoren. En de conclusie was bepaald niet om vrolijk van te worden. Daar waar vroeger motoren probleemloos 400.000km aan konden ziet een revisie bedrijf nu veel motoren al met 160.000km binnen komen voor een revisiebeurt. Oorzaken:
1 het feit dat men steeds meer power uit steeds kleinere motoren probeert te halen
2 men allerlei trucjes uit moet halen om aan de milieu eisen te kunnen voldoen met alle nadelige gevolgen voor de motoren
3 men motorblokken steeds lichter probeert te maken wat ten koste gaat van de degelijkheid
De woorden van de woordvoerder van het bedrijf waren iets van: "als ik een geblazen en gedownsizede motor met 160K op de teller binnen zie komen, dan weet ik gewoon: dat kan niet goed meer zijn."
Ik ben heel benieuwd hoe die Ford 3-pitters met 125pk het gaan doen op termijn.....
Wat wel een generiek probleem is, is inderdaad de vervuiling van de motor. Maar dat is niet alleen bij de THP het geval.
Ik heb korte tijd een C5-III THP gehad. Dat reed geweldig maar ik heb hem maar heel kort gehad. Te kort om tegen de THP kwalen aan te lopen.
Ondanks dat het een fijne motor is zou ik toch niet opnieuw de keuze voor een THP maken. Ik vind het risico op problemen in de toekomst te groot. THP en HPI....zwarte bladzijden uit de Citroën geschiedenis??
Onlangs stond er in een autoblad een mooi stuk over de kwaliteit en levensverwachting van de moderne, ge-downsizede motoren. En de conclusie was bepaald niet om vrolijk van te worden. Daar waar vroeger motoren probleemloos 400.000km aan konden ziet een revisie bedrijf nu veel motoren al met 160.000km binnen komen voor een revisiebeurt. Oorzaken:
1 het feit dat men steeds meer power uit steeds kleinere motoren probeert te halen
2 men allerlei trucjes uit moet halen om aan de milieu eisen te kunnen voldoen met alle nadelige gevolgen voor de motoren
3 men motorblokken steeds lichter probeert te maken wat ten koste gaat van de degelijkheid
De woorden van de woordvoerder van het bedrijf waren iets van: "als ik een geblazen en gedownsizede motor met 160K op de teller binnen zie komen, dan weet ik gewoon: dat kan niet goed meer zijn."
Ik ben heel benieuwd hoe die Ford 3-pitters met 125pk het gaan doen op termijn.....
VW Passat GTE / Skoda Citigo
C4 Picasso Intensive
C5 2.0HPi Berline 1
C4 GP 2.0 L. Business LPG
C4 Berline VTI 120 Tendance
C5 1.6HDI Break 2
C5 1.6THP Sedan LBusiness 3
C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3
C4 Berline VTI 120 LBusiness
C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3
C1 Collection
C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3
C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1
C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3
C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
C4 Picasso Intensive
C5 2.0HPi Berline 1
C4 GP 2.0 L. Business LPG
C4 Berline VTI 120 Tendance
C5 1.6HDI Break 2
C5 1.6THP Sedan LBusiness 3
C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3
C4 Berline VTI 120 LBusiness
C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3
C1 Collection
C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3
C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1
C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3
C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
Berichten: 2861
Lid geworden op: 18 jan 2008 21:43
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Locatie: Hardenberg
dat is dus ook de reden dat ik bewust voor een 2.0 16V heb gekozen, een betrouwbare motor, dat wil je dus al privé rijder wel lijkt mij.
ik wil niet met het gevoel in mijn auto stappen, en met het idee, nou wanneer komen de problemen.
net wat Michiel al zei, er zullen best wel goede tussen zitten, maar ik wilde de gok niet nemen.
ik wil niet met het gevoel in mijn auto stappen, en met het idee, nou wanneer komen de problemen.
net wat Michiel al zei, er zullen best wel goede tussen zitten, maar ik wilde de gok niet nemen.
Berichten: 3196
Lid geworden op: 05 feb 2009 20:22
Auto: C5 Break Prestige 2.0 16V
Opties: puur
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10203
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 214.000
Kleur: EYTC Gris Orageux
Op bij 160.000km. Ik heb die kleine motortjes nooit vertrouwd. Mocht ik na deze auto weer een C5 willen zou ook ik altijd voor de 2.0 16V gaan of een diesel. Er wordt nu teveel enkel naar de uitstoot en naar de regelgeving gekeken. Het is de vraag of dit duurzaam is. Maar ik denk dat dit slechts een tussenperiode is. De echte ontwikkelingen moeten nog komen.
JW
JW

C5club Bikkel


Berichten: 281
Lid geworden op: 10 dec 2007 13:06
Auto: Mercedes C 180 Estate
Opties: Trekh. Afn. Kogel. Zwarte leren bekleding
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2017
Energielabel: D
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65.000
Kleur: Blauw
Locatie: Peel en Maas
Straffe taal.
2de auto MG F 1999
Oldtimer Lancia Ypsilon Turbo 1986
Oldtimer Lancia Ypsilon Turbo 1986