Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 apr 2011 15:48
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood
Locatie: Luton, LU4 9DY
Contacteer:
Nou zeg, als het niet zo koud was geweest (circa 0 graden) was het wel sneller gegaan maar in de wind en guur koud was geen pretje, maar............. als Hollander geven we niet zo makkelijk op!!!
De buren stonden wel raar te kijken maar toen alles klaar was en werkende toch wel lof gekregen en vroegen er een paar of ik het ook niet bij hun wilde doen maar had gezegd alleen als het ca 15 graden is, niet nu.
Maar inderdaad Rob, je had gelijk!!! Had compleet vogelnestjes achter de blower van de radiator, haalde er een hele boom bladeren uit ook!!
De motor ondanks de kou komt nu op normale temperatuur en moet wel zeggen dat in de zomer ben ik toe aan een ruil radiator of een nieuwe want zo goed is hij niet meer, lekt niet maar achter de fan is de koelkapacitiet toch weg.
Maar een zee van licht hebben we, Ciprian zijn auto ook gelijk gedaan en met dag lampen.
Eindelijk een C5 II met fotoos hier geplaatst, Herman zal het wel niet zo leuk vinden maar mijn google werkt hier slecht in Roemenie, sorry voor dat.
De ballasten rechts voor naast de pomp gezet en links voor naast de lamp op het chassie, daar was nog plaats.
Dan een gat geboord aan de zijkant van de lamp unit naast de rubber afdekplaat voor het dimlicht anders gaat het niet, bij de C5 I is het hard plastiek en bij de C5 II is het zacht rubber, vandaar een gat ernaast.
Verder is het simpel en eenvoudig en was het allemmal inkl. het verwijderen / schoonmaken van de radiator niet meer dan 4 uur werk en dat inkl. het monteren van de dag lichten.
Hetzelfde werk voor Ciprian zijn auto, hij was op dezelfde tijd bezig als ik zodat we elkaar bijspringen konden waar nodig.
In ieder geval kunnen we nu meer zien en dat is toch veilig hier in donker Roemenie.
De buren stonden wel raar te kijken maar toen alles klaar was en werkende toch wel lof gekregen en vroegen er een paar of ik het ook niet bij hun wilde doen maar had gezegd alleen als het ca 15 graden is, niet nu.
Maar inderdaad Rob, je had gelijk!!! Had compleet vogelnestjes achter de blower van de radiator, haalde er een hele boom bladeren uit ook!!
De motor ondanks de kou komt nu op normale temperatuur en moet wel zeggen dat in de zomer ben ik toe aan een ruil radiator of een nieuwe want zo goed is hij niet meer, lekt niet maar achter de fan is de koelkapacitiet toch weg.
Maar een zee van licht hebben we, Ciprian zijn auto ook gelijk gedaan en met dag lampen.
Eindelijk een C5 II met fotoos hier geplaatst, Herman zal het wel niet zo leuk vinden maar mijn google werkt hier slecht in Roemenie, sorry voor dat.
De ballasten rechts voor naast de pomp gezet en links voor naast de lamp op het chassie, daar was nog plaats.
Dan een gat geboord aan de zijkant van de lamp unit naast de rubber afdekplaat voor het dimlicht anders gaat het niet, bij de C5 I is het hard plastiek en bij de C5 II is het zacht rubber, vandaar een gat ernaast.
Verder is het simpel en eenvoudig en was het allemmal inkl. het verwijderen / schoonmaken van de radiator niet meer dan 4 uur werk en dat inkl. het monteren van de dag lichten.
Hetzelfde werk voor Ciprian zijn auto, hij was op dezelfde tijd bezig als ik zodat we elkaar bijspringen konden waar nodig.
In ieder geval kunnen we nu meer zien en dat is toch veilig hier in donker Roemenie.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
gegroet allen,
Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 apr 2011 15:48
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood
Locatie: Luton, LU4 9DY
Contacteer:
ging effies wat mis, mijn vingers waren nog niet helemaal op kamer temperatuur.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
gegroet allen,
Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 apr 2011 15:48
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood
Locatie: Luton, LU4 9DY
Contacteer:
hier dan de laatste fotootjes.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
gegroet allen,
Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 apr 2011 15:48
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood
Locatie: Luton, LU4 9DY
Contacteer:
Dat kan goed zijn maar denk toch dat door de bladeren en het "vogelnestje" ik in de zomer hier in de bergen toch een hete motor kreeg, de z.g. rij-luchtstroom moet toch door deze lamellen gaan ook en als dat vol zit met bladeren en ander natuurlijke zaken het toch aan koelkapaciteit verliest.
Maar bedankt voor je visie, dacht dat de AC aan de linkerkant zat???
Is die dan van iets anders?
Maar bedankt voor je visie, dacht dat de AC aan de linkerkant zat???
Is die dan van iets anders?
gegroet allen,
Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn

Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 apr 2011 15:48
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood
Locatie: Luton, LU4 9DY
Contacteer:
bedankt Herman, kan nu veilig op de weg rijden in het donker!!
Heb er de 6000 in die helder wit zijn, geen enkel blauw te zien.
Heb er de 6000 in die helder wit zijn, geen enkel blauw te zien.
gegroet allen,
Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Dat is de intercooler van je turbo, als ik het goed zie op je foto's:Maar bedankt voor je visie, dacht dat de AC aan de linkerkant zat???
Overigens, de alu condensor van de A/C is op z'n minst zo gevoelig voor het zuur van de bladeren als de radiator.
Dus weghouden die bladeren

Groet,
JW
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 apr 2011 15:48
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood
Locatie: Luton, LU4 9DY
Contacteer:
Je hebt gelijk, toevallig ook nog een tekening van de "dubbele" radiator? Ik weet < off - topic> maar toch............
gegroet allen,
Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 apr 2011 15:48
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood
Locatie: Luton, LU4 9DY
Contacteer:
bedankt voor de tekeningen, een heleboel duidelijk.
gegroet allen,
Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Op mijn volgende opmerking is een spreekwoord van toepassing over mosterd en maaltijd...
Maar wellicht heeft iemand er iets aan die ook zijn C5 wil voorzien van aftermarket Xenon:
In de koplamp van de ph2 is ruim voldoende ruimte om de ballast kwijt te kunnen. Monteer de ballast met een dot ruitkit op de bodem van de koplamp. Zo heb je geen draden naar buiten door het rubber van de koplamp.
Ik heb al heel wat 'koplamp aquaria' gezien door deze manier van aansluiten door het rubber, jammer, en niet nodig

Maar wellicht heeft iemand er iets aan die ook zijn C5 wil voorzien van aftermarket Xenon:
In de koplamp van de ph2 is ruim voldoende ruimte om de ballast kwijt te kunnen. Monteer de ballast met een dot ruitkit op de bodem van de koplamp. Zo heb je geen draden naar buiten door het rubber van de koplamp.
Ik heb al heel wat 'koplamp aquaria' gezien door deze manier van aansluiten door het rubber, jammer, en niet nodig

Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 apr 2011 15:48
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood
Locatie: Luton, LU4 9DY
Contacteer:
BJG, met alle respect, daar heb je wel gelijk in maar het feit dat het niet eenvoudiger wordt om de ballast te wisselen op een tijdstip is ook niet makkelijk als je deze erin verwerkt.
Het is bij de C5II al moeilijk genoeg om de lamp te wisselen!!
Maar goed, een ieder zijn idee, ik heb het zo gedaan en ben eigenlijk tevreden erover, ook de eventuele warmte komt nu niet op de ballast en de bijbehorende kabels maar daar het buiten de lamp gemonteert is vrij daarvan.
Je kan bij een C5II NIET door het afdek rubber daar dit zacht is en niet zoals op de C5I hard vandaar het alternatief.
Het boren in de lamp behuizing is niet zo een probleem, de kabels voor de aansluiting + en - van de ballast zijn eigenlijk op die manier beter te hangen dan dat alles in de lamp te hebben, dit is mijn idee en dacht zo een goede oplossing gevonden te hebben.
Natuurlijk is een ieder vrij in wat betreft de montage, het is geen wet van meden en persen om het op mijn manier te doen
Het is bij de C5II al moeilijk genoeg om de lamp te wisselen!!
Maar goed, een ieder zijn idee, ik heb het zo gedaan en ben eigenlijk tevreden erover, ook de eventuele warmte komt nu niet op de ballast en de bijbehorende kabels maar daar het buiten de lamp gemonteert is vrij daarvan.
Je kan bij een C5II NIET door het afdek rubber daar dit zacht is en niet zoals op de C5I hard vandaar het alternatief.
Het boren in de lamp behuizing is niet zo een probleem, de kabels voor de aansluiting + en - van de ballast zijn eigenlijk op die manier beter te hangen dan dat alles in de lamp te hebben, dit is mijn idee en dacht zo een goede oplossing gevonden te hebben.
Natuurlijk is een ieder vrij in wat betreft de montage, het is geen wet van meden en persen om het op mijn manier te doen

gegroet allen,
Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Geen probleem, je hebt er goed over nagedacht en naar ik ook denk keurig ingebouwd.
Ik heb wel eens anders gezien, vandaar mijn opmerking.
Ik heb wel eens anders gezien, vandaar mijn opmerking.

Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 1619
Lid geworden op: 11 jul 2008 14:44
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Locatie: Breda
Contacteer:
Vandaag ook een Xenon kit ingebouwd (6000K), heb de tip van BJG toen goede genomen en heb de ballast in de unit gemonteerd.

Greetz Iceman 
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Foto's
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007