V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 24
Lid geworden op: 11 feb 2009 20:08
Auto: C5 2.0HDIF 16V Break Exclusive (2007)
Opties: Supergenottelijk rijplezier!
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 210000
Kleur: Rood (bijna paars)
KPH: Voor + Achter
Locatie: Ankeveen
Contacteer:
Mijn auto heeft nu 215K op de teller staan. Net de eloyse bij laten vullen en vorig jaar is ook de turbo vervangen. Verder rijdt de wagen gewoon heerlijk, dus ik ben eigenlijk helemaal niet van plan om een andere wagen te gaan kopen.

Tja, als ik dan toch door ga rijden, dan heb ik denk ik kans dat ik toch een keer tegen een nieuw roetfilter aan ga lopen. Als dat zo is, is het dan niet verstandiger om dat geval dan maar nu te laten vervangen?

De wagen rijdt prima, ik zag iemand die schrok na het vervangen dat hij opeens 1:17 ging rijden met 120KpH, dat zijn waardes die ik altijd haal hoor en nog wel beter. Met een warme motor 120 op de snelweg zonder tegenwind, dan haal ik wel de 1:20!

Tja, ik houd ook liever geld in mijn zak, maar wat voor verschil kan ik dan gaan verwachten als ik het filter vervang? Sneller? Stiller? Rustiger?

Toen de turbo werd vervangen lag de wagen tijdens het rijden aan de laptop en toen werd iets geroepen van "roetfilter 45%". Geen idee wat dat zegt....

Wat is wijsheid hierin???

Peter
Citroën, is there any other car thinkable?

Op volgorde: AX-14 TRS, ZX 1.9i Volcane, Xantia 1.8i, Xantia 1.9 Turbo-D, Xantia 2.0 Turbo-CT (wat een motor!), Xsara 1.4 (tijdelijke auto van de zaak), C5 Break 2.0i-16V Prestige, Xantia Break 1.8i-16V, een C5 Break 2.0i-16V Exclusive en nu een C5 Break 2.0HDIF Exclusive
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Geen klachten, dan gewoon doorrijden.

Vóór vervanging eerst praten met tunex.nl die vervangen ze dagelijks voor een schappelijke prijs en hebben ook alternatieve oplossingen.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 24
Lid geworden op: 11 feb 2009 20:08
Auto: C5 2.0HDIF 16V Break Exclusive (2007)
Opties: Supergenottelijk rijplezier!
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 210000
Kleur: Rood (bijna paars)
KPH: Voor + Achter
Locatie: Ankeveen
Contacteer:
Ja, vooral omdat ik gewoon gemiddeld toch wel 1:14 rijd, met een mix van snelweg en stad, kon ik me niet voorstellen dat vervangen nou zoveel zou opleveren.

Tunex.nl even gekeken, ook wel interessant om voor 225 euro het vermogen hoger te laten maken, of is dat met dit kilometrage niet aan te bevelen? En.... houdt de automaat het??
Citroën, is there any other car thinkable?

Op volgorde: AX-14 TRS, ZX 1.9i Volcane, Xantia 1.8i, Xantia 1.9 Turbo-D, Xantia 2.0 Turbo-CT (wat een motor!), Xsara 1.4 (tijdelijke auto van de zaak), C5 Break 2.0i-16V Prestige, Xantia Break 1.8i-16V, een C5 Break 2.0i-16V Exclusive en nu een C5 Break 2.0HDIF Exclusive
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Geen probleem, tenzij je constant dat vermogen eruit wilt persen.

Dit is al de tweede die ik daar heb laten chippen.

Zuiniger en vooral tussen 80 en 120 een berg vermogen.
Dat bekende plaatje tussen de EGR scheelt bij mij ook nog 1km per liter.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 24
Lid geworden op: 11 feb 2009 20:08
Auto: C5 2.0HDIF 16V Break Exclusive (2007)
Opties: Supergenottelijk rijplezier!
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 210000
Kleur: Rood (bijna paars)
KPH: Voor + Achter
Locatie: Ankeveen
Contacteer:
Ik heb ze maar eens een mailtje gestuurd.... Ik hoef niet te pompen (ja, soms), maar juist met 2/3e gas geven lekker doortrekken.

Klinkt erg interessant, bedankt voor de tip!

Peter
Citroën, is there any other car thinkable?

Op volgorde: AX-14 TRS, ZX 1.9i Volcane, Xantia 1.8i, Xantia 1.9 Turbo-D, Xantia 2.0 Turbo-CT (wat een motor!), Xsara 1.4 (tijdelijke auto van de zaak), C5 Break 2.0i-16V Prestige, Xantia Break 1.8i-16V, een C5 Break 2.0i-16V Exclusive en nu een C5 Break 2.0HDIF Exclusive
Plaats reactie