Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
 Roetfiler wel of niet vervangen (wil nog wel ff doorrijden) 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 11 feb 2009 21:08
Berichten: 24
Woonplaats: Ankeveen
Auto: C5 2.0HDIF 16V Break Exclusive (2007)
Opties: Supergenottelijk rijplezier!
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 210000
Kleur: Rood (bijna paars)
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Roetfiler wel of niet vervangen (wil nog wel ff doorrijden)
Mijn auto heeft nu 215K op de teller staan. Net de eloyse bij laten vullen en vorig jaar is ook de turbo vervangen. Verder rijdt de wagen gewoon heerlijk, dus ik ben eigenlijk helemaal niet van plan om een andere wagen te gaan kopen.

Tja, als ik dan toch door ga rijden, dan heb ik denk ik kans dat ik toch een keer tegen een nieuw roetfilter aan ga lopen. Als dat zo is, is het dan niet verstandiger om dat geval dan maar nu te laten vervangen?

De wagen rijdt prima, ik zag iemand die schrok na het vervangen dat hij opeens 1:17 ging rijden met 120KpH, dat zijn waardes die ik altijd haal hoor en nog wel beter. Met een warme motor 120 op de snelweg zonder tegenwind, dan haal ik wel de 1:20!

Tja, ik houd ook liever geld in mijn zak, maar wat voor verschil kan ik dan gaan verwachten als ik het filter vervang? Sneller? Stiller? Rustiger?

Toen de turbo werd vervangen lag de wagen tijdens het rijden aan de laptop en toen werd iets geroepen van "roetfilter 45%". Geen idee wat dat zegt....

Wat is wijsheid hierin???

Peter

_________________
Citroën, is there any other car thinkable?

Op volgorde: AX-14 TRS, ZX 1.9i Volcane, Xantia 1.8i, Xantia 1.9 Turbo-D, Xantia 2.0 Turbo-CT (wat een motor!), Xsara 1.4 (tijdelijke auto van de zaak), C5 Break 2.0i-16V Prestige, Xantia Break 1.8i-16V, een C5 Break 2.0i-16V Exclusive en nu een C5 Break 2.0HDIF Exclusive


30 okt 2013 10:35
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42
Berichten: 6169
Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Roetfiler wel of niet vervangen (wil nog wel ff doorrijd
Geen klachten, dan gewoon doorrijden.

Vóór vervanging eerst praten met tunex.nl die vervangen ze dagelijks voor een schappelijke prijs en hebben ook alternatieve oplossingen.

_________________
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車


30 okt 2013 10:47
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 11 feb 2009 21:08
Berichten: 24
Woonplaats: Ankeveen
Auto: C5 2.0HDIF 16V Break Exclusive (2007)
Opties: Supergenottelijk rijplezier!
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 210000
Kleur: Rood (bijna paars)
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Roetfiler wel of niet vervangen (wil nog wel ff doorrijd
Ja, vooral omdat ik gewoon gemiddeld toch wel 1:14 rijd, met een mix van snelweg en stad, kon ik me niet voorstellen dat vervangen nou zoveel zou opleveren.

Tunex.nl even gekeken, ook wel interessant om voor 225 euro het vermogen hoger te laten maken, of is dat met dit kilometrage niet aan te bevelen? En.... houdt de automaat het??

_________________
Citroën, is there any other car thinkable?

Op volgorde: AX-14 TRS, ZX 1.9i Volcane, Xantia 1.8i, Xantia 1.9 Turbo-D, Xantia 2.0 Turbo-CT (wat een motor!), Xsara 1.4 (tijdelijke auto van de zaak), C5 Break 2.0i-16V Prestige, Xantia Break 1.8i-16V, een C5 Break 2.0i-16V Exclusive en nu een C5 Break 2.0HDIF Exclusive


30 okt 2013 10:54
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42
Berichten: 6169
Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Roetfiler wel of niet vervangen (wil nog wel ff doorrijd
Geen probleem, tenzij je constant dat vermogen eruit wilt persen.

Dit is al de tweede die ik daar heb laten chippen.

Zuiniger en vooral tussen 80 en 120 een berg vermogen.
Dat bekende plaatje tussen de EGR scheelt bij mij ook nog 1km per liter.

_________________
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車


30 okt 2013 11:03
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 11 feb 2009 21:08
Berichten: 24
Woonplaats: Ankeveen
Auto: C5 2.0HDIF 16V Break Exclusive (2007)
Opties: Supergenottelijk rijplezier!
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 210000
Kleur: Rood (bijna paars)
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Roetfiler wel of niet vervangen (wil nog wel ff doorrijd
Ik heb ze maar eens een mailtje gestuurd.... Ik hoef niet te pompen (ja, soms), maar juist met 2/3e gas geven lekker doortrekken.

Klinkt erg interessant, bedankt voor de tip!

Peter

_________________
Citroën, is there any other car thinkable?

Op volgorde: AX-14 TRS, ZX 1.9i Volcane, Xantia 1.8i, Xantia 1.9 Turbo-D, Xantia 2.0 Turbo-CT (wat een motor!), Xsara 1.4 (tijdelijke auto van de zaak), C5 Break 2.0i-16V Prestige, Xantia Break 1.8i-16V, een C5 Break 2.0i-16V Exclusive en nu een C5 Break 2.0HDIF Exclusive


30 okt 2013 11:12
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.