Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 1619
Lid geworden op: 11 jul 2008 14:44
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Locatie: Breda
Contacteer:
Je hebt een PB.
Foto's
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007

C5club Bikkel


Berichten: 364
Lid geworden op: 01 jan 2013 22:40
Auto: Citroën C5 1.6 THP Tendance
Opties: Navigatie Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 212000
Kleur: Blanc Nacré
Ga eerst wel eens proberen de boel los te halen en de schotjes aan elkaar te lassen.
Heb hier gelezen dat sommigen een boutje tussen de schotjes lassen. Dat moet dan wel een erg klein boutje zijn of niet? Op de afbeelding lijkt me de ruimte tussen de schotjes namelijk niet al te groot. Bovendien ben ik bang dat het boutje een keer losraakt en in de kat. terecht komt met een dure schade als gevolg.
Misschien beter proberen te lassen zonder een boutje ertussen.
Heb hier gelezen dat sommigen een boutje tussen de schotjes lassen. Dat moet dan wel een erg klein boutje zijn of niet? Op de afbeelding lijkt me de ruimte tussen de schotjes namelijk niet al te groot. Bovendien ben ik bang dat het boutje een keer losraakt en in de kat. terecht komt met een dure schade als gevolg.
Misschien beter proberen te lassen zonder een boutje ertussen.

C5club Bikkel


Berichten: 364
Lid geworden op: 01 jan 2013 22:40
Auto: Citroën C5 1.6 THP Tendance
Opties: Navigatie Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 212000
Kleur: Blanc Nacré
Via het Peugeot forum heb ik zojuist vernomen dat het beter is om tijdens de laswerkzaamheden de accu niet los te koppelen ivm. mogelijke spanningspieken. De accu vangt deze op en zo wordt schade aan de bsi voorkomen.
Wat is jullie ervaring hiermee?
Wat is jullie ervaring hiermee?