C5 ph1-2002 2.0-16v LPG-G3 Ditributieriem - P0300/P0341
Auteur |
Bericht |
jvollebregt
C5club Rookie
Geregistreerd: 24 maart 2013 18:23 Berichten: 38
Auto: c5 2.0 lpg/3 break ph2 2005
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 255000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: C5 ph1-2002 2.0-16v LPG-G3 Ditributieriem - P0300/P0341
hoi Boes,
Linker tandwiel heeft een massagewicht. Deze was losgekomen van het tandwiel. Daarom is geheel tandwiel met massa vervangen.
|
26 aug 2013 20:36 |
|
 |
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3646 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 !)
De garage heeft het uitlaatnokkenastandwiel (mooi galgje woord!) vervangen en nu geeft de Ecu aan dat de nokkenaspositie "buiten tolerantie" zit! Op tijd zetten door de gaten te checken geeft geen uitsluitsel over de kleppositie als het tandwiel een iets andere hoekverdraaiing heeft gekregen. hebben ze ook compressie gemeten?
|
26 aug 2013 20:55 |
|
 |
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: C5 ph1-2002 2.0-16v LPG-G3 Ditributieriem - P0300/P0341
Controleer de bedrading van de sensor eens, slecht contact kan ontstaan zijn door het vervangen van de DB riem. Een missend tandje van de reluctor kan ook de storing geven. Een onjuiste timing van de DB riem geeft geen p0341 storing. Aangezien ook het tandwiel vervangen is kan het zijn dat er wat mis is met de vertanding of afstand. tussen sensor en tandwiel.
|
26 aug 2013 20:59 |
|
 |
jvollebregt
C5club Rookie
Geregistreerd: 24 maart 2013 18:23 Berichten: 38
Auto: c5 2.0 lpg/3 break ph2 2005
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 255000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: C5 ph1-2002 2.0-16v LPG-G3 Ditributieriem - P0300/P0341
Boes: compressie is nog niet gemeten. Auto rijdt wel als een natte krant. Vanaf ongeveer 100 kmh geen kickdown meer om terug te schakelen.
|
26 aug 2013 21:02 |
|
 |
jvollebregt
C5club Rookie
Geregistreerd: 24 maart 2013 18:23 Berichten: 38
Auto: c5 2.0 lpg/3 break ph2 2005
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 255000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: C5 ph1-2002 2.0-16v LPG-G3 Ditributieriem - P0300/P0341
chathanky: het is allemaal erg curieus. De storingen doen zich allemaal direct voor na DB wissel. Auto was storingsvrij. Ook het vermogen was geen probleem mee en nu allemaal opeens weg.
|
26 aug 2013 21:12 |
|
 |
jvollebregt
C5club Rookie
Geregistreerd: 24 maart 2013 18:23 Berichten: 38
Auto: c5 2.0 lpg/3 break ph2 2005
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 255000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: C5 ph1-2002 2.0-16v LPG-G3 Ditributieriem - P0300/P0341
chathanky: bedrading is gecontroleerd. komt ook niet in de buurt cvan de DB-riem. nokaspositiesensor zit rechts bovenop het blok achter de bobine.
Het vervangen tandwiel en de oude zijn exact hetzelfde. vertanding dus ook
|
26 aug 2013 21:14 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13972 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: C5 ph1-2002 2.0-16v LPG-G3 Ditributieriem - P0300/P0341
is de DB riem op de juiste spanning?
|
26 aug 2013 21:19 |
|
 |
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3646 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: C5 ph1-2002 2.0-16v LPG-G3 Ditributieriem - P0300/P0341
top,...maar wellicht is tijdens de montage van het tandwiel eea iets verdraait?
Chatchanky; p0341 kan wel degelijk het gevolg zijn van een timingsprobleem,...en als je me niet geloofd; kijk dan maar eens op het AMT forum hoor!
|
26 aug 2013 21:22 |
|
 |
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: C5 ph1-2002 2.0-16v LPG-G3 Ditributieriem - P0300/P0341
Als er een draadje (half) losgetrokken is bij de DB wissel kan het toch zijn dat je deze melding krijgt. Je sprak ook over het vervangen van het nokkenastandwiel. Een verkeerd tandwiel of een beschadigd tandwiel heeft direct invloed op de sensor. Ook de afstand tussen die 2. Als de timing van de riem niet juist is blijft de sensor gewoon goed functioneren en geeft geen P0341 melding. Als naast de bedrading van de sensor ook de bobinebedrading ligt kan het zijn dat het sensorsignaal verstoord wordt. Wat er precies gedaan is aan de wagen en hoe het uitgevoerd is kunnen wij ook alleen gissen.
Die P0300 kan het gevolg zijn van de P0341. Het niet lekker lopen van de motor kan ook alleen bij een goed functionerende nokkenassensor.
|
26 aug 2013 21:23 |
|
 |
jvollebregt
C5club Rookie
Geregistreerd: 24 maart 2013 18:23 Berichten: 38
Auto: c5 2.0 lpg/3 break ph2 2005
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 255000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: C5 ph1-2002 2.0-16v LPG-G3 Ditributieriem - P0300/P0341
chathanky: dank voor je reactie. de vernieuwde tandwielen zijn 100% identiek. De bekabeling van de nokaspostitiesensor is niet geraakt. is ook niet veranderd qua ligging. Nokaspositiesensor is nu 2 maal vervangen. 1 maal voor 2e hands en 1 maal voor een nieuwe. bekabeling is al sinds jaar en dag. weggewerkt dmv o.a. tie rips en is niet van zijn plaats geweest. Bobine en bougies waren oom al vervangen voor die tijd. bougies zijn wel qua vonkafstand van 8 naar 7 gezet ivm gas.
|
26 aug 2013 21:28 |
|
 |
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3646 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: C5 ph1-2002 2.0-16v LPG-G3 Ditributieriem - P0300/P0341
|
26 aug 2013 21:37 |
|
 |
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: C5 ph1-2002 2.0-16v LPG-G3 Ditributieriem - P0300/P0341
Ik begreep dat de timing ook nogmaals gecontroleerd was en goed bevonden.
|
26 aug 2013 21:40 |
|
 |
jvollebregt
C5club Rookie
Geregistreerd: 24 maart 2013 18:23 Berichten: 38
Auto: c5 2.0 lpg/3 break ph2 2005
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 255000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: C5 ph1-2002 2.0-16v LPG-G3 Ditributieriem - P0300/P0341
Hoi Boes. Ik ken de topic. Ben daarom ook vasthoudend geweest m.b.t. DB-riem. Hebben hem nu openliggen met pennen erin. gebruiken alleen geen originele pennen maar boutjes van 6mm bovenin,. zou dus een afwijking kunnen geven van 2 mm per poelie. maar ogenschijnlijk lijkt alles goed te staan. begin een beetje ten einde raad te worden.
|
26 aug 2013 21:42 |
|
 |
jvollebregt
C5club Rookie
Geregistreerd: 24 maart 2013 18:23 Berichten: 38
Auto: c5 2.0 lpg/3 break ph2 2005
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 255000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: C5 ph1-2002 2.0-16v LPG-G3 Ditributieriem - P0300/P0341
hoi chathanky. klopt. volgens de garage is de timing ok. ben er zelf helaas niet bijgeweest
|
26 aug 2013 21:44 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13972 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: C5 ph1-2002 2.0-16v LPG-G3 Ditributieriem - P0300/P0341
 ik ken de motor niet maar zijn het zulke tandwielen
|
26 aug 2013 21:45 |
|
 |
|