Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club Newbie


Berichten: 7
Lid geworden op: 11 apr 2012 11:20
Auto: Citroen C5 Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 280000
Kleur: grijs metellic
mijn C5 lekt koelvloeistof. De garage komt met de diagnose 'lekke vriesplug'. Dat klinkt als joepie, nieuw plugje a 1 euro erin. Nu schijnt er van alles uitgebouwd te moeten worden voordat ze erbij kunnen. Kostenindicatie 900 euro. Dat geeft mij een raar gevoel. Tips of ervaringen met dit probleem (en kosten?)
groet,
Jan
groet,
Jan
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Er staat ergens in dit Forum een heel verhaal over het vervangen van vriespluggen, iemand heeft dat toen zelf gedaan.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Handig als je weet WELKE vriespluggen er lekken. Sommigen zijn inderdaad zéér eenvoudig te vervangen.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Gaan die dingen ook spontaan lekken, of is het raadzaam
ook wat verder te kijken?
ook wat verder te kijken?
Zeg maar André
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Lekken....ze willen er spontaan wel eens uitploppen.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km

C5club Newbie


Berichten: 7
Lid geworden op: 11 apr 2012 11:20
Auto: Citroen C5 Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 280000
Kleur: grijs metellic
dit belooft een spannend verhaal te worden. Voor de goede orde, ik heb er in de garage zelf bij staan kijken dat ze er vloeistof ingoten en dat het er meteen flink uitlekte. Na enig gepieker besloten er een goedje in te gooien dat lekken kan dichten. De meningen over de toepassing hiervan kent voor- en tegenstanders heb ik gemerkt. Maar goed, het kost 11 euro en dat gokje wilde ik wel wagen ipv 900 euro. Dus auto opgehaald bij de garage waar hij nog even met gewoon water helemaal werd afgevuld. Ik heb er vervolgens normaal mee gereden vandaag en aan het begin van de avond zat ie nog helemaal vol! Ik snap er helemaal niets van want het goedje moet ik er nog ingooien..
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Dat lijkt op het verhaal van zo'n Franse dorpsgarage langs de Route National.


(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車

C5club Newbie


Berichten: 7
Lid geworden op: 11 apr 2012 11:20
Auto: Citroen C5 Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 280000
Kleur: grijs metellic
@klaverblaadje, dat verhaal hoor ik graag
Een aantal dagen en km's verder moest ik helaas constateren dat het probleem nog steeds aanwezig was. Flesje wynn's van Halfords erin deed de zondvloed wel afremmen maar na een paar honderd km moet ik toch echt wel bijvullen. Over 3 dagen naar Frankrijk op vakantie, dat wordt spannend! Een grote jerrycan water mee als reserve... En daarna second opinion vragen bij een andere garage. Ik hou jullie op de hoogte

Een aantal dagen en km's verder moest ik helaas constateren dat het probleem nog steeds aanwezig was. Flesje wynn's van Halfords erin deed de zondvloed wel afremmen maar na een paar honderd km moet ik toch echt wel bijvullen. Over 3 dagen naar Frankrijk op vakantie, dat wordt spannend! Een grote jerrycan water mee als reserve... En daarna second opinion vragen bij een andere garage. Ik hou jullie op de hoogte
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Zo kun je het lang volhouden, iedere keer als je stopt even het peil controleren.
Vriespluggen vervangen is niet echt moeilijk.
Ze gaan er bijna altijd makkelijk uit, het intikken is wat moeilijk omdat ze soms slecht te bereiken zijn.
Weet je inmiddels al waar de lekkage vandaan komt.?
----------------------------
Die Franse dorpsgarage(s) staan/stonden in de 60er jaren langs de Route National, de N7 en N86 waren berucht.
Er was toen nog geen tolweg.
Nederlanders gingen voor het eerst op reis, slecht voorbereid en de oude auto moest met twee of drie keer de normale lading de eindeloze hete weg naar het zuiden afrijden.
Als je daar dan langs de RN strandde vielen de garagehouders als aasgieren uit de lucht, een lekke band kostte 2 nieuwe banden, een ontstekingsprobleem werd een ruilmotor, een benzineprobleem werd een ruilmotor, een koppelingsprobleem werd een nieuwe bak en koppeling.
Een koelwaterlek was een scheur in het blok en werd een ruilmotor.
ANWB reishulp, reis en kredietbrief en telefoneren stonden nog in de kinderschoenen.
In die tijd had ik net m'n rijbewijs, een oude Mercedes 180D en een autoambulance.
Ik heb daar een redelijk aantal Engelse auto's voor een prikje gekocht van Franse garagehouders onder Lyon.
Ik repareerde het defect, schreef een brief aan de Engelse eigenaar en bood de auto aan in rijdende toestand geleverd in Hoek van Holland, zodat ze zo de ferry op konden rijden.
Dit waren soms nog redelijk dure auto's en op één na zijn ze allemaal terug gegaan naar hun overgelukkige eigenaren.
Vriespluggen vervangen is niet echt moeilijk.
Ze gaan er bijna altijd makkelijk uit, het intikken is wat moeilijk omdat ze soms slecht te bereiken zijn.
Weet je inmiddels al waar de lekkage vandaan komt.?
----------------------------
Die Franse dorpsgarage(s) staan/stonden in de 60er jaren langs de Route National, de N7 en N86 waren berucht.
Er was toen nog geen tolweg.
Nederlanders gingen voor het eerst op reis, slecht voorbereid en de oude auto moest met twee of drie keer de normale lading de eindeloze hete weg naar het zuiden afrijden.
Als je daar dan langs de RN strandde vielen de garagehouders als aasgieren uit de lucht, een lekke band kostte 2 nieuwe banden, een ontstekingsprobleem werd een ruilmotor, een benzineprobleem werd een ruilmotor, een koppelingsprobleem werd een nieuwe bak en koppeling.
Een koelwaterlek was een scheur in het blok en werd een ruilmotor.
ANWB reishulp, reis en kredietbrief en telefoneren stonden nog in de kinderschoenen.
In die tijd had ik net m'n rijbewijs, een oude Mercedes 180D en een autoambulance.
Ik heb daar een redelijk aantal Engelse auto's voor een prikje gekocht van Franse garagehouders onder Lyon.
Ik repareerde het defect, schreef een brief aan de Engelse eigenaar en bood de auto aan in rijdende toestand geleverd in Hoek van Holland, zodat ze zo de ferry op konden rijden.
Dit waren soms nog redelijk dure auto's en op één na zijn ze allemaal terug gegaan naar hun overgelukkige eigenaren.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ik ben in de jaren 80 nog een aantal keren via de RN naar het zuiden gereden als arme student.
Getankt bij zo´n dorpsgarage, betaald (contant), kreeg ik m´n wisselgeld in op dat moment al verlopen munt - en briefgeld. `oh sorry vergissing´ - yeah right...
Had wel een hele leuke gifgroene simca rallye 2 (te koop) staan overigens...
Getankt bij zo´n dorpsgarage, betaald (contant), kreeg ik m´n wisselgeld in op dat moment al verlopen munt - en briefgeld. `oh sorry vergissing´ - yeah right...
Had wel een hele leuke gifgroene simca rallye 2 (te koop) staan overigens...

C5club Bikkel


even offtopic Ahhhh Simca Rallye 2 mijn eerste auto en tweede liefde
uiteindelijk in een redelijk nieuwe CX 2400 Pallas geparkeerd en beide total loss
de simca 40 cm korter (ja dat kon nog) en de CX met afgebroken Li achter wielophanging en krom.
had hem precies geraakt op het wiel met ongeveer 70 km/h
remmen op pas geasfalteerd wegdek met veel spit gaat niet goed

uiteindelijk in een redelijk nieuwe CX 2400 Pallas geparkeerd en beide total loss

de simca 40 cm korter (ja dat kon nog) en de CX met afgebroken Li achter wielophanging en krom.
had hem precies geraakt op het wiel met ongeveer 70 km/h
remmen op pas geasfalteerd wegdek met veel spit gaat niet goed


C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Eén schrale troost: als je ´m niet getotald had was ie toch wel snel weggerot...

C5club Bikkel


Nee hoor bij goed onderhoud viel dat best mee
twee plekken waren berucht en dat waren de achterdeuren en raamstijl achter
twee plekken waren berucht en dat waren de achterdeuren en raamstijl achter

C5club Newbie


Berichten: 7
Lid geworden op: 11 apr 2012 11:20
Auto: Citroen C5 Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 280000
Kleur: grijs metellic
ik heb de reis door Frankrijk overleefd
Het kostte me nog wel een 2e flesje antilek want het liep er wel weer heel hard uit maar de terugweg verliep vlekkeloos en ik heb em toch stevig op z'n staart getrapt. Slechts een hoeveelheid ter grootte van een kopje water moest er bij thuiskomst in. Nu is de vraag of het nu wel goed op te sporen is door de garage maar ik kan nu in alle rust een geschikt adres zoeken.. Ik hou jullie wederom op de hoogte.

Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
en? nog nieuws?
Zeg maar André