Hallo Edwin,
Ik heb de motorer via de bovenzijde uitgehaald met een takel.
(je mag hem lenen).
-via de onderzijde, de vloeistoffen aftappen.
-verwijder evt je motorkap, maakt het een stuk makkelijker, doe je dit niet, kan ook maar moet je de takel
strak op het blok binden, anders haal je de hoogte niet.
-aan de bovenzijde, "alles" weghalen: accu, luchtfiler, luchtfilter/turbo slangen, draadboom op
de zekeringkast losmaken, gaskabel, etc. hoe meer je weghaalt, hoe makkelijker je ziet wat er
nog moet gebeuren. ik heb ook de radiateur verwijderd om beschadiging te voorkomen.
-via de onderzijde, beide aandrijfassen verwijderen en het flexibel deel van de uitlaat op het spruitstuk losmaken.
dit kan ook via de bovenzijde, maar dan moet je op het blok gaan liggen. De sluitring van de uitlaat is
erg stug, ik heb een lange bout gebruikt met 2 moeren erop. de ene moer gebruik je om de bout aan
een zijde van de klem vast te zetten, en als je dan de 2e moer de andere kant op draait, druk je de klem open
en blijft hij ook open staan.
-ook via de onder zijde de onderste reaktie arm verwijderen
-nu hangt het blok alleen in de 2 bovenste steunen.
-hang de motor in een takel, en zorg dat het gewicht ook aan de takel hangt en neem de 2 steunen los.
-je kunt nu ook de motor via de bovenzijde eruit halen.
-zo heb ik de motor die je nu gaat inbouwen er ook uitgehaald.
- het is ook nog mogelijk je bumper te verwijderen, dan kun je het complete front, incl radiateuren en fans
wegnemen, je kunt dan het blok bijna via de voorzijde er uit halen.
en als ik je een tip mag geven, leg een notitieblok bij je werkzaamheden, en schrijf punt voor punt op
wat je doet, het inbouwen is dan in omgekeerde volgorde een fluitje van een cent.
en het zorgt er meteen voor dat je niet als een dolle doorgaat omdat je steeds even tijd moet nemen voor de notities en het overzicht houdt.
Laatste opmerking, vervang de dynamo, deze was niet goed, weet je nog?
succes