Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 388
Lid geworden op: 21 jan 2007 21:17
Auto: C5 2.2 HDi-16v 6v Exclusive Break
Opties: RT3, JBL
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10080
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 303000
Kleur: gris iceland
Locatie: Utrecht
Ik heb met mijn break 2.2 hdi 6-bak uit 2004 gemiddeld 7,6 l /100 km = 1op 13 gereden over 125.000 km ( van 178k naar 303k)
Heel af en te een tank 1 op 14 bij veel snelweg, maar zuiniger lukte echt niet. En flink doortrekken etc scheelde zo weinig dat ik ook nooit geprobeerd heb op zuiniger te rijden.
Heel af en te een tank 1 op 14 bij veel snelweg, maar zuiniger lukte echt niet. En flink doortrekken etc scheelde zo weinig dat ik ook nooit geprobeerd heb op zuiniger te rijden.
C5 2.2 HDi-16v 6v Break, jbl + tel + navi (RT3), 7/2004, 303.000, ice blue metallic VERKOCHT
Voorloper P508 SW1.6 thp
In bestelling: P508 SW 1.6 hdi 2-tronic noir perla nera, pack look, xenon, sensoren v+a, leder, afneembare trekhaak en integrated sound upgrade
Voorloper P508 SW1.6 thp
In bestelling: P508 SW 1.6 hdi 2-tronic noir perla nera, pack look, xenon, sensoren v+a, leder, afneembare trekhaak en integrated sound upgrade

BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Je had de co2 waardes nog bijgezocht zag ik.Menno schreef:Ik reed net zo zuinig met mijn Xantia 2.0 16 kleppert als met mijn 3.0 V6 , nu jullie weer ,beide uiteraard met dezelfde rijstijl
217 versus 277 gram ... niet echt hetzelfde.
217 is voor een 2.0 16v Berline handgeschakeld, die van de C5 3.0 kan ik niet plaatsen want de mijne zit op 245 gram voor een berline automaat de handgeschakelde versie zal niet meer co2 produceren lijkt me.
Waar die 277 gram vandaan komt?
De xantia van deze uitvoering was gewoon een slurpbakkie.

Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Ik heb voor beide de automaat opgezocht( xantia ), schakelen doe ik niet aan .... 

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Waardes van de 2.2 zullen net als de A labels een dergelijke afwijking vertonen met de dagelijkse praktijk.
De sport van de fabrikant is om deze zo laag mogelijk te houden. Geen lampen airco aan, bandjes flink op spanning en de meest zuinige banden halen de zo wat af van het verbruik.
Van 0 naar 70 moet binnen 40 seconden verlopen in de test. Dus ja wie rijd er zo traag weg bij de verkeerslichten.
Zo waren er nog wel wat meer truken die binnen de norm vallen.
Elke wagen waar je rustig mee rijdt kom je verder met een liter brandstof en zo is er wel een vergelijking te maken.
De harde cijfers mag je met een korreltje zout nemen. Een lagere co2 zal ook een lager verbruik met zich mee brengen. En let wel ook bij het gebruik van dezelfde soort brandstof.
De sport van de fabrikant is om deze zo laag mogelijk te houden. Geen lampen airco aan, bandjes flink op spanning en de meest zuinige banden halen de zo wat af van het verbruik.
Van 0 naar 70 moet binnen 40 seconden verlopen in de test. Dus ja wie rijd er zo traag weg bij de verkeerslichten.
Zo waren er nog wel wat meer truken die binnen de norm vallen.
Elke wagen waar je rustig mee rijdt kom je verder met een liter brandstof en zo is er wel een vergelijking te maken.
De harde cijfers mag je met een korreltje zout nemen. Een lagere co2 zal ook een lager verbruik met zich mee brengen. En let wel ook bij het gebruik van dezelfde soort brandstof.

BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Dan klopt de co2 niet die je aangeeft voor de C5 3.0.
http://www.autotrader.nl/auto/citroen/w ... prestaties" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autotrader.nl/auto/citroen/w ... prestaties" onclick="window.open(this.href);return false;
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Xantia v6 ...
C5 heb ik nooit in V6 en 2.0 benzine kunnen vergelijken
C5 heb ik nooit in V6 en 2.0 benzine kunnen vergelijken
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Dan klopt de 3.0 wel.
Hier een 2.0 handbak. Die verbruikt minder dan een automaat uitvoering en zal de 217 gram niet halen.
http://www.autotrader.nl/auto/citroen/z ... prestaties" onclick="window.open(this.href);return false;
Waardes liggen op zich niet zover uit elkaar.
Rustig rijden met een 3.0 is aanpoten voor een 2.0. Als je rijstijl hetzelfde was.
Gebruik is zo relatief en divers. Korte stukjes naar m`n werk reed ik met de 1.8 xantia zomaar 1 op 8 zonder gek te doen. met de vouwwagen op de lange afstand veel snelweg 1 op 12.
Vandaar dat een labtest een betrouwbaardere vergelijking zal geven dan de praktijk.
Enkel de harde waardes zal je niet halen zoals ze in de folder staan. wel in gelijke trend.
Hier een 2.0 handbak. Die verbruikt minder dan een automaat uitvoering en zal de 217 gram niet halen.
http://www.autotrader.nl/auto/citroen/z ... prestaties" onclick="window.open(this.href);return false;
Waardes liggen op zich niet zover uit elkaar.
Rustig rijden met een 3.0 is aanpoten voor een 2.0. Als je rijstijl hetzelfde was.

Gebruik is zo relatief en divers. Korte stukjes naar m`n werk reed ik met de 1.8 xantia zomaar 1 op 8 zonder gek te doen. met de vouwwagen op de lange afstand veel snelweg 1 op 12.
Vandaar dat een labtest een betrouwbaardere vergelijking zal geven dan de praktijk.
Enkel de harde waardes zal je niet halen zoals ze in de folder staan. wel in gelijke trend.

BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Welke auto`s zouden de beloofde label A bij verre niet halen?
Ook voor de 2.2 hdi kun je een beeld vormen.
Per merk en type kun je de praktijk hier vinden. Als degene het goed ingevuld heeft maar dat kun je zien.
Voor de C1 snap ik de ophef eigenlijk niet zo.
http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... owerunit=2" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook voor de 2.2 hdi kun je een beeld vormen.
Per merk en type kun je de praktijk hier vinden. Als degene het goed ingevuld heeft maar dat kun je zien.
Voor de C1 snap ik de ophef eigenlijk niet zo.
http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... owerunit=2" onclick="window.open(this.href);return false;
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Neem bv een a label fiat 500 , die haalt de beloofde cijfers niet ( verre van zelfs ) zo zijn er nog genoeg ...
Twinair geval bv ; http://www.autoweek.nl/verbruik/6250/fi ... -plus-2012" onclick="window.open(this.href);return false;
Bijna 50% afwijking
Twinair geval bv ; http://www.autoweek.nl/verbruik/6250/fi ... -plus-2012" onclick="window.open(this.href);return false;
Bijna 50% afwijking
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... owerunit=2" onclick="window.open(this.href);return false;
Autoweek geeft een voorbeeld. Bovenstaande geeft aan dat het in het geheel misschien best mee valt.
Heeft Jos verstappen niet een dergelijke auto en......
Autoweek geeft een voorbeeld. Bovenstaande geeft aan dat het in het geheel misschien best mee valt.
Heeft Jos verstappen niet een dergelijke auto en......

Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Niet mee eens, als je die auto gewoon gebruikt ( dus niet die cijfers op spritmonitor
) staan ze bekend als "zuipers" ....

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Dat zei ik al , thnx JW zo wakker was ik nog niet 
M.i. niet A label waardig en zo zijn er genoeg voorbeelden , maar goed gaat hier om de C5 dus OT
http://www.autoweek.nl/nieuws/23953/sti ... agt-eu-aan" onclick="window.open(this.href);return false;

M.i. niet A label waardig en zo zijn er genoeg voorbeelden , maar goed gaat hier om de C5 dus OT

http://www.autoweek.nl/nieuws/23953/sti ... agt-eu-aan" onclick="window.open(this.href);return false;
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 sep 2010 09:07
Auto: Vw Passat GTE
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2016
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 5000
Kleur: wit
Locatie: Bornerbroek

Groetjes, Hans
Ook op de caravan heb ik een kph. De C5 was de beste caravan trekauto ooit gebouwd!
Ook op de caravan heb ik een kph. De C5 was de beste caravan trekauto ooit gebouwd!
Berichten: 101
Lid geworden op: 29 mei 2013 22:14
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215000
Kleur: grijs
Locatie: Raamsdonksveer
Wat voor caravan heb je erachter hangen CitrofielHans? . Ik ga zelf over 2 weken met volle bepakking en een hobby 460 van 1250 kg richting het zuiden. ben zeer benieuwd hoe dat gaat bevallen en ook aan de pomp. 
