C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 101
Lid geworden op: 29 mei 2013 22:14
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215000
Kleur: grijs
Locatie: Raamsdonksveer
Gebruikersavatar
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Dit weekend de eerste 500 km gereden met de nieuwe aanwinst, voornamelijk snelwegkilometers met de teller rond de 120 km/u. Verbruik volgens de boordcomputer gemiddeld 1 :13 .

zijn dit realistische verbruikscifers? Wat zijn jullie ervaringen? :cit4
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6199
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Ik denk voor een 2.2 nog niet héél erg slecht al zou het nog iets zuiniger moeten kunnen. Ik denk dat je de 1:14-1:15 zou moeten kunnen halen als je haar een beetje goed losgereden hebt.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Van de Spaanse grens naar Luxemburg over de tolweg met de 2.2 HDIF.
Constant 112-115 op de cc
Verbruik 1:18,6 en dat is dus ongeveer het maximaal haalbare voor de 2.2 HDIF

In Noord-Holland zuinig rijdend kom ik op 1:15

Stadsverbruik, bebouwde kom met veel rotondes/stoplichten haal ik 1:12/13

Mijn motor is gechipt, = ca 5% zuiniger
Mijn boordcomputer geeft ca 10% te weinig aan.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Voor een 2.2 HDi break automaat is 1 op 13 een normaal gemiddeld verbruik ....
Na 115K kwam ik op 13,28 uit

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Ah, vandaar dat ik een 2.0 HDI met handbak wilde ;)
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
en waarom dan niet een 2.2 met handbak ... :smt190

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Zijn die er dan? En dat slurpt vlgs mij toch net wat meer. Met een 2.0 HDI kun je de 1:20 nog wel halen als je een beetje rustig aan doet op de snelweg.
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
ja die zijn er, ...

136PK ph1 http://www.autoweek.nl/auto/23004/citro ... -exclusive" onclick="window.open(this.href);return false;
173PK ph2 http://www.autoweek.nl/auto/42857/citro ... -exclusive" onclick="window.open(this.href);return false;

1 op 20 op de snelweg kan ik ook halen als ik een beetje rustig aan doe, maar daar heb ik geen zin in :lol:

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 101
Lid geworden op: 29 mei 2013 22:14
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215000
Kleur: grijs
Locatie: Raamsdonksveer
Gebruikersavatar
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Bedankt voor jullie reacties. Het zal wel even wennen zijn aan de pomp, Met de megane reed ik vaak 1:20 gemiddeld, maarja dat is ook appels met peren vergelijken. Ik krijg er iig enorm veel luxe en rijcomfort voor terug. De afspraak is gemaakt om het naar rechts trekken bij het remmem op te lossen en dan is het helemaal toppie :D
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
@menno: F-label is toch wel onzuiniger dan B-label? Of gaat dat over andere dingen?
Het is me met de 2.0 al gelukt de koppeling op te roken....
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Helaas zeggen die labels erg weinig over het reeële verbruik van een auto ...
F is dus niet per definitie veel onzuiniger, daar zijn meer factoren voor nodig ;-)

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
BAN
BAN
Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Ze zeggen waarschijnlijk niet het reeele verbruik maar door de gelijkheid van beproeven kun je er wel uithalen welke zuiniger omspringt met brandstof.

Een zware of lichte rechtervoet is dan geen punt van discussie.
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Hahaha zullen veel a label rijders het niet mee eens zijn ...
Sommige zuipen gewoon, zoals wij in NL die labels hanteren klopt niet.

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
De 2.0 HDI voldoet voor mij prima. Jammer dat ie geen umweltplakkete kan scoren maar het is niet anders.
BAN
BAN
Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Dat is dan de reden hoe er met de auto wordt omgegaan. 100 bereiders in een gelijke auto 100 verschillende verbruiken en te sorteren in stevige rijders, snelwegrijders stadsrijders, filerijders. Met een gelijke proef waar het gewicht van de voet gelijk is en een vast gesimuleerd patroon heb je een betere vergelijking dan van de verhalen van.......

Je kunt een 5 sterren label veilige auto hebben maar dat is geen garantie hoe geschonden of ongeschonden je uit de auto komt na een aanrijding. Elke aanrijding staat op zich. Bij verwondingen claimt ook niemand de toegewezen sterren, alhoewel met de maatschapij van tegenwoordig. :lol:

Dat de de rijsimulatie wat lichtjes staat afgesteld naar de gemiddelde praktijk dat kan best maar dat nadeel geldt voor elk getest voertuig en zal zich in de praktijk vertalen in een hoger verbruik die een gelijke trend zal volgen.
Gebruik het als vergelijkingsmateriaal en niet als gegarandeerd verbruik die achter de punt komma klopt.
als je twee voertuigen hebt waarvan de een 1 op 20 rijdt en de ander 1 op 15 in een test kan dat best 1 op 15 en 1 op 12 worden maar niet omgekeerd. de minst zuinige zal niet ineens de meest zuinige worden bij gelijk rijgedrag van des persoon. ;)
Plaats reactie