Lek bij aansluiting diesel filter. (Lucht)
Zwevers,
Mijn C5 is er gisteren mee gestopt. Melding op display van "Emissie storing" en de
motor stopte er mee op de snelweg. Uiteindelijk weer aan de praat gekregen, en rustig
naar huis kunnen rijden.
Nu geeft Lexia aan dat de minimale diesel-druk overschreden is, en dat e EGR vast zit. De EGR heeft niets met dit probleem te maken (Slaat ie niet door af), maar dit heb ik eerst maar even aan gepakt.
Dus: Alle lucht slangen los, luchtfilter er uit, dieselfilter er uit en uiteindelijk de EGR klep kunnen verwijderen. Deze schoon gemaakt, en weer terug geplaatst.
Alles weer terug op z'n plek, en ontluchten maar...... Nope..
Hier heb ik waarschijnlijk het "Emissie storing" probleem te pakken: Lucht in het systeem.
Heb zeker een half uur zitten knijpen in het pompje, en meerdere malen langdurig proberen te starten. Nope.
Nu heb ik het sterke vermoeden dat de lekkage optreedt bij de koppeling aan het diesel filter. Dit is een vrij losse koppeling, die om een gladde aansluiting van het filter heen schuift. Op deze koppeling lijkt iedere keer lucht binnen te komen. Maar hoe los ik dit op
Het zijn een soort CPC koppelingen die moeten afsluiten op de losse pijpjes van het filter. Kan ik de koppelingen er af knippen, en de slangen met een klem op het filter vast zetten ? Iemand ervaring mee ??
Wie kan me een wijs advies geven ?