V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 mei 2011 16:06
Auto: C5 Break 1.6 HDI, phII, Maart 2005
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 215000
Kleur: Zwart Metalic
KPH: Achter
Locatie: Uden
Zwevers,

Mijn C5 is er gisteren mee gestopt. Melding op display van "Emissie storing" en de
motor stopte er mee op de snelweg. Uiteindelijk weer aan de praat gekregen, en rustig
naar huis kunnen rijden.

Nu geeft Lexia aan dat de minimale diesel-druk overschreden is, en dat e EGR vast zit. De EGR heeft niets met dit probleem te maken (Slaat ie niet door af), maar dit heb ik eerst maar even aan gepakt.
Dus: Alle lucht slangen los, luchtfilter er uit, dieselfilter er uit en uiteindelijk de EGR klep kunnen verwijderen. Deze schoon gemaakt, en weer terug geplaatst.
Alles weer terug op z'n plek, en ontluchten maar...... Nope.. :smt017

Hier heb ik waarschijnlijk het "Emissie storing" probleem te pakken: Lucht in het systeem.
Heb zeker een half uur zitten knijpen in het pompje, en meerdere malen langdurig proberen te starten. Nope.

Nu heb ik het sterke vermoeden dat de lekkage optreedt bij de koppeling aan het diesel filter. Dit is een vrij losse koppeling, die om een gladde aansluiting van het filter heen schuift. Op deze koppeling lijkt iedere keer lucht binnen te komen. Maar hoe los ik dit op :smt198

Het zijn een soort CPC koppelingen die moeten afsluiten op de losse pijpjes van het filter. Kan ik de koppelingen er af knippen, en de slangen met een klem op het filter vast zetten ? Iemand ervaring mee ??

Wie kan me een wijs advies geven ?
Binnen het gezin:
- Citroen C5 break 1.6 HDIF Phase 2 uit Maart 2005
- Citroen GSA break 1300 special uit 1984
- Hymer B544 2.5 TD Fiat uit 1994
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 mei 2011 16:06
Auto: C5 Break 1.6 HDI, phII, Maart 2005
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 215000
Kleur: Zwart Metalic
KPH: Achter
Locatie: Uden
Probleem opgelost door nieuw diesel filter te monteren.

Nu wil de auto helemaal niet meer starten :smt164

Druk probleem blijft echter, ook na volledig ontluchten van het systeem.
Lexia geeft behalve te hoge en te lage diesel druk, nu ook aan dat er een
open verbinding of sluiting is met de sensor. (P1093)
Dit weekend maar eens zoeken naar een draadbreuk, of misschien de sensor
op de HD-rail vervangen.
Wie heeft er nog een liggen ? (1920GW)
Binnen het gezin:
- Citroen C5 break 1.6 HDIF Phase 2 uit Maart 2005
- Citroen GSA break 1300 special uit 1984
- Hymer B544 2.5 TD Fiat uit 1994
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Had je die drukstoringen ook nog na het ontluchten waargenomen?
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 mei 2011 16:06
Auto: C5 Break 1.6 HDI, phII, Maart 2005
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 215000
Kleur: Zwart Metalic
KPH: Achter
Locatie: Uden
Die druk storing zat er de hele tijd al in. Maar ik dacht dat de oorzaak hiervan in een luchtlek zat. De HDI zuigt diesel uit de tank, zonder aparte dieselpomp. Bij lek krijg je dan lucht in je diesel, en daardoor zal de druksensor vreemd reageren. (dacht ik...)
Maar nu is de P1093 er bij gekomen, waardoor ik nu denk aan een draadbreuk of sensor probleem.
Op internet zie ik bij dit type motor wel meer problemen met deze sensor...
Binnen het gezin:
- Citroen C5 break 1.6 HDIF Phase 2 uit Maart 2005
- Citroen GSA break 1300 special uit 1984
- Hymer B544 2.5 TD Fiat uit 1994
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 mei 2011 16:06
Auto: C5 Break 1.6 HDI, phII, Maart 2005
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 215000
Kleur: Zwart Metalic
KPH: Achter
Locatie: Uden
Uiteindelijk bleek de brandstof druk niet het probleem, maar de sensor die dit meet.
Na zowel de EGR klep als de druk sensor op de common rail te hebben schoon gemaakt, zijn de Lexia meldingen weg, en start hij zonder problemen.

Yippie ! :smt038
Binnen het gezin:
- Citroen C5 break 1.6 HDIF Phase 2 uit Maart 2005
- Citroen GSA break 1300 special uit 1984
- Hymer B544 2.5 TD Fiat uit 1994
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6204
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
:smt023
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Mooi zo - heb je 'm schoongemaakt qua aansluitingen (elektrisch) of aan de drukrail-kant?
Plaats reactie