Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 40
Lid geworden op: 21 apr 2013 17:58
Auto: C5 Berline difference 2 2.0 16v automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
Op zich heb je gelijk. Maar ik werk bij een autodealer van een niet nader te noemen merk (geen Citroen) en heb daar natuurlijk ook al even met de monteurs overlegd. Het telefoontje naar de automaat specialist (ook bewust geen naam ivm nutteloze discussies) bevestigde eigenlijk wat de monteurs al vermoeden.
Maar je hebt gelijk dat blijft een telefonische diagnose. Ik ga morgen eens even met JO bellen. Woon wel niet heel dicht in de buurt maar het is ook weer geen wereldreis. Kan alleen geen openingstijden vinden en ben eigenlijk wel benieuwd of je er ook op een bepaalde avond of op zaterdag terecht kan.
Maar je hebt gelijk dat blijft een telefonische diagnose. Ik ga morgen eens even met JO bellen. Woon wel niet heel dicht in de buurt maar het is ook weer geen wereldreis. Kan alleen geen openingstijden vinden en ben eigenlijk wel benieuwd of je er ook op een bepaalde avond of op zaterdag terecht kan.
Berichten: 6205
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Ik heb het idee dat bij JO bijna alles kan en zou zeker op zijn aanbod ingaan. Johan heeft al vele mensen voor financiële ellende behoed door zijn expertise. Ga daarheen en laat hem zijn werk doen.
Ik ben er bijna van overtuigd dat jouw probleem een bakrevisie nog niet waard is. Een probleem met een remband zou je veel vaker in je schakelgedrag van de automaat tegen moeten komen.....
Die 1300 euro excl. BTW is een recente prijs van vorige week; ik was zoekende naar een andere bak omdat ik ineens weer last van flairen en slip had in de bak. Bleek echter een defecte krukaspositiesensor te zijn. Ik bedoel maar........
Dus, eerst grondig laten diagnostiseren voordat je de automaat de schuld geeft!
Daarnaast....hoeveel kilometer heeft jouw voiture nu eigenlijk gedraaid? Die bak zou dan wel zeer zwaar mishandeld moeten zijn wil je nu al versleten rembanden hebben.
Ik ben er bijna van overtuigd dat jouw probleem een bakrevisie nog niet waard is. Een probleem met een remband zou je veel vaker in je schakelgedrag van de automaat tegen moeten komen.....
Die 1300 euro excl. BTW is een recente prijs van vorige week; ik was zoekende naar een andere bak omdat ik ineens weer last van flairen en slip had in de bak. Bleek echter een defecte krukaspositiesensor te zijn. Ik bedoel maar........
Dus, eerst grondig laten diagnostiseren voordat je de automaat de schuld geeft!
Daarnaast....hoeveel kilometer heeft jouw voiture nu eigenlijk gedraaid? Die bak zou dan wel zeer zwaar mishandeld moeten zijn wil je nu al versleten rembanden hebben.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Citroën Specialist & Sponsor


Berichten: 935
Lid geworden op: 27 mei 2006 00:52
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:
en anders neem je de bak mee hier na toe, vervang ik de remband voor je. Als je me helpt (je bent monteur toch) kost het weinig
remband is meen ik iets van 80 euro, 1 seal van de pomp, 1 seal van de koppelomvormer en een aandrijfaskeerring..
remband is meen ik iets van 80 euro, 1 seal van de pomp, 1 seal van de koppelomvormer en een aandrijfaskeerring..
Garage Johan Oldenhage B.V. Tarwestraat 9 2153 GE Nieuw Vennep
Berichten: 40
Lid geworden op: 21 apr 2013 17:58
Auto: C5 Berline difference 2 2.0 16v automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
Afspraak is gemaakt voor a.s maandag.
Wordt vervolgd.
Wordt vervolgd.
Berichten: 6205
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
En als de bak er toch af is, Debakker, kijk dan gelijk even naar de afdopplug op je motorblok aan bakzijde of die nog goed vast zit en geen olie lekt. JO kan je wel vertellen/laten zien welke dat is.
Is ook een draadje over.
Is ook een draadje over.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 40
Lid geworden op: 21 apr 2013 17:58
Auto: C5 Berline difference 2 2.0 16v automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
Oke, bedankt voor de tip.
Berichten: 40
Lid geworden op: 21 apr 2013 17:58
Auto: C5 Berline difference 2 2.0 16v automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
Gisteravond bij Johan geweest. De service is daar echt super. Ik begrijp nu waarom iedereen altijd zo positief is over JO.
Hij heeft met de auto gereden en kwam al snel tot de conclusie dat de automaat perfect functioneerde en dat het schokken daar niet vandaan kwam.
Het gekke was dat het hevige schokken zich niet voordeed. Maar het was gelukkig niet helemaal weg zodat Johan wel een idee had wat het kon zijn.
Hij heeft de auto uitgelezen en daar kwam ook niets geks uit. Wel moest de storing van de EGR gewist worden. Deze had ik zelf veroorzaakt door de stekker eraf te halen om te zien of dat verschil maakte. Daarna is de MAP sensor gereinigd omdat dat de veroorzaker nog weleens kon zijn. We hebben weer een stuk gereden en het schokken was weg.
Toen ik echter bijna weer thuis was begon het weer en het gekke was dat hij het nu ook rond de 50 km/u doet. Hetzelfde hevige schokken als rond de 70 km/u. Ik ga vanavond de EGR er maar eens afschroeven om te kijken of deze erg vervuild is en of de MAP sensor misschien weer smerig is. Ook ga ik op advies van Johan nog een keer een nieuwe bobine proberen.
Het probleem is dus nog niet helemaal opgelost maar ben allang blij dat de automaat is uitgesloten
Hij heeft met de auto gereden en kwam al snel tot de conclusie dat de automaat perfect functioneerde en dat het schokken daar niet vandaan kwam.
Het gekke was dat het hevige schokken zich niet voordeed. Maar het was gelukkig niet helemaal weg zodat Johan wel een idee had wat het kon zijn.
Hij heeft de auto uitgelezen en daar kwam ook niets geks uit. Wel moest de storing van de EGR gewist worden. Deze had ik zelf veroorzaakt door de stekker eraf te halen om te zien of dat verschil maakte. Daarna is de MAP sensor gereinigd omdat dat de veroorzaker nog weleens kon zijn. We hebben weer een stuk gereden en het schokken was weg.
Toen ik echter bijna weer thuis was begon het weer en het gekke was dat hij het nu ook rond de 50 km/u doet. Hetzelfde hevige schokken als rond de 70 km/u. Ik ga vanavond de EGR er maar eens afschroeven om te kijken of deze erg vervuild is en of de MAP sensor misschien weer smerig is. Ook ga ik op advies van Johan nog een keer een nieuwe bobine proberen.
Het probleem is dus nog niet helemaal opgelost maar ben allang blij dat de automaat is uitgesloten
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
In ieder geval goed dat je niet meteen hebt doorgepakt en op basis van een telefoongesprek de bak hebt gedemonteerd
Je bent nu in ieder geval zonder al teveel kosten een stukje verder bij de oplossing!
Je bent nu in ieder geval zonder al teveel kosten een stukje verder bij de oplossing!
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 40
Lid geworden op: 21 apr 2013 17:58
Auto: C5 Berline difference 2 2.0 16v automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
Bobine vernieuwd, geen verschil. EGR gedemonteerd, niets geks aan te zien, klepje gewoon gangbaar. MAP sensor nog net zo schoon als gisteren.
En toch is er wat veranderd sinds gisteren eerst was het weg en nu is het terug en schokt hij dus ook rond de 50 km/u.
Iemand al eens geprobeerd om de pakking van de EGR te vervangen door een dicht plaatje?
En toch is er wat veranderd sinds gisteren eerst was het weg en nu is het terug en schokt hij dus ook rond de 50 km/u.
Iemand al eens geprobeerd om de pakking van de EGR te vervangen door een dicht plaatje?
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Kan je de EGR niet gewoon tijdelijk "buiten werking" zetten?
Stekkertje eraf?
Kan je rijden (waarschijnlijk wel met een EGR storing) om te kijken of het inderdaad te wijten is aan de klep.
(ik weet niet of je zelf storingscode's kan wissen?)
Stekkertje eraf?
Kan je rijden (waarschijnlijk wel met een EGR storing) om te kijken of het inderdaad te wijten is aan de klep.
(ik weet niet of je zelf storingscode's kan wissen?)
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Dat kan moet je er een gaatje van 3 a 4 mm in boren.DeBakker schreef: Iemand al eens geprobeerd om de pakking van de EGR te vervangen door een dicht plaatje?
dat wil wel met een muntje van 1 of 2 eurocent
Stekker er af heeft geen zin als hij mechanisch lekt/defect is.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 40
Lid geworden op: 21 apr 2013 17:58
Auto: C5 Berline difference 2 2.0 16v automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
@ Boes.
Stekker heb ik er al afgehaald en dat maakte geen verschil. Kwam alleen melding uitlaatgas storing. Schokken bleef.
@ BJG.
Het muntje doe je dan in de open ronde opening van de EGR? Ik heb gezien dat er een open ronde opening is en eentje die afgedicht wordt door een klepje die je open kunt duwen.
Waarom moet er dan een gaatje in geboord worden? Dan weet je toch nog niet of de EGR de oorzaak is?
Stekker heb ik er al afgehaald en dat maakte geen verschil. Kwam alleen melding uitlaatgas storing. Schokken bleef.
@ BJG.
Het muntje doe je dan in de open ronde opening van de EGR? Ik heb gezien dat er een open ronde opening is en eentje die afgedicht wordt door een klepje die je open kunt duwen.
Waarom moet er dan een gaatje in geboord worden? Dan weet je toch nog niet of de EGR de oorzaak is?
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Het muntje doe je inderdaad in de ronde opening. Het gaatje is ervoor om te voorkomen dat er een storing wordt opgeslagen.
maar eventueel kun je ook eerst dat gaatje achterwege laten, met mogelijk gevolg dat er een storing ontstaat waardoor weer het rijgedrag wordt beïnvloedt.
maar eventueel kun je ook eerst dat gaatje achterwege laten, met mogelijk gevolg dat er een storing ontstaat waardoor weer het rijgedrag wordt beïnvloedt.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
dat gaatje voorkomt dat er een storing wordt "gezien".
De werking is ondanks de minimale doorlaat zo minimaal dat hij echt buitenspel staat.
succes!
De werking is ondanks de minimale doorlaat zo minimaal dat hij echt buitenspel staat.
succes!
BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Waarom geen nieuwe egr klep monteren? zo duur zijn ze toch niet?


