Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Proficiat
Nu weer veel confortabele kilometers toegewenst, "Chapeau!"ofwel hoed af
Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK,
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
Na zo'n klerenbus (pardon berenklus, lees: reparatie) heb je een extra band hè
Daar moet je zuinig op zijn
Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK,
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
Nou ondertussen al weer 1000 kilometer gereden en ze rijd weer heerlijk en rookt niet meer.
Is ietsje zuiniger en wat betreft het olieverbruik kan ik nog niet veel zeggen, staat nu nog steeds op hetzelfde peil.
Hoi, met enige interesse dit topic doorgelezen omdat ik er ook aan moet geloven.
Mijn distributie riem is geknapt en gevolg schade is helaas 6 kromme kleppen. Zegt de dealer.
Ik heb deze auto in juli aangeschaft en er flink voor betaald omdat alles beurten aldaar gedaan waren de afgelopen jaren.
Maar helaas is dus de riem vroegtijdig geknapt.
Kosten worden geraamd tussen de 1,5K en 205K maar dat is deze auto me niet waard, zeker gezien de bouwjaar maar zomaar naar de sloop brengen is er ook niet bij.
Dus dan maar zelf gaan freubelen.....Maar het is een lastige klus begrijp ik al.
Als de kleppen geraakt zijn.. is de nokkenas nog heel.. zijn de zuigerkoppen nog heel?
Zijn de klepzittingen nog goed?
Hoop risico op niet zichtbare schade