C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 sep 2009 18:58
Auto: c5 2.0 hdi break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 09930
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 157000
Kleur: zwart
C5club Rookie
C5club Rookie
Hallo.

Ik ben zelf mijn koppakking aan het vervangen van mijn mooie zwarte break.
Dit doe ik met hulp van de vraagbaak maar is nog erg lastig.
Kan iemand mij misschien helpen aan wat duidelijkere documentatie?

Alle hulp is welkom.

Alvast hartelijk dank

O ja weet iemand hoe ik de krukas kan vastzetten zodat de poelie los kan maken? :smt017 :smt198
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1854
Lid geworden op: 14 jun 2007 18:26
Auto: Volvo V70 2.4D Geartronic 175PK / 400 Nm ... gechipt naar 240 PK / 475 Nm
Opties: leer,trekhaak, BT, RTI navigatie
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 315000
Kleur: Magic Blue Pearl
Locatie: Amsterdam
Volgens mij bestaat een dergelijk draadje al .... (zie draadje L A)
De overtreffende trap van C5 is natuurlijk D5 :smt128
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Nope, dat is een 2.2 hdi met biturbo.
Gebruikersavatar
L A
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 710
Lid geworden op: 19 mei 2009 16:55
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Locatie: Ardèche
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
pepijn schreef: O ja weet iemand hoe ik de krukas kan vastzetten zodat de poelie los kan maken? :smt017 :smt198
De mijne kwam pas los met een slagmoersleutel op de compressor. Maar dan moet je niets blokkeren.
Want eerder bij een poging met de hand, versprong de distributie een paar tanden. :cit4
Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK,
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
Gebruikersavatar
L A
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 710
Lid geworden op: 19 mei 2009 16:55
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Locatie: Ardèche
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Losmaken doe je met : http://shop.bus.nl/ArtikelFoto.asp?ProdID=3600006" onclick="window.open(this.href);return false;
Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK,
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 sep 2009 18:58
Auto: c5 2.0 hdi break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 09930
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 157000
Kleur: zwart
C5club Rookie
C5club Rookie
Maar als je het vliegwiel blokkeer dan kan de DR toch niet verspringen?
Of zie ik dat verkeerd heb namelijk geen luchtsleutel. :?:
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Als je het goed blokkeert niet.
Dikte van het te gebruiken boortje is belangrijk, met een te dun boortje loop je kans alsnog een halve tand scheef te komen te zitten bij het omleggen.
Gebruikersavatar
L A
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 710
Lid geworden op: 19 mei 2009 16:55
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Locatie: Ardèche
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
c5jan schreef:Als je het goed blokkeert niet.
Dikte van het te gebruiken boortje is belangrijk, met een te dun boortje loop je kans alsnog een halve tand scheef te komen te zitten bij het omleggen.
Uit ervaring pretendeer ik helaas dat je ongelijk hebt C5jan. En daarvoor voer ik graag 2 argumenten aan.
De snaar kan geen halve tand verspringen. Of één-, of meer tanden tegelijk.
Én heb ik in een beschrijving gelezen dat je een speciale getande blokkering als hulpgereedschap kunt vastschroeven (waarschijnlijk op het koppelingshuis ?) om de starterkrans te blokkeren.
En nogmaals geloof mij, die pen van 8 mm volstaat niet ! En degenen bij wie het op jou wijze reeds gelukt is, hebben onwijs geluk gehad.
Heb horen verluiden dat men soms de kop van de bout met de acetyleenbrander verwarmt om loskomen te vergemakkelijken. Kennelijk helpt dit om de loctyde ( weet niet of ik dit goed spel) zijn lijmkracht te ontnemen.
Ook hoorde ik onlangs, dat zou je volgens alle regels der kunst de bout opnieuw willen vastzetten, wordt aangeraden de schroefdraad eerst met de bijhorende tap op te zuiveren :smt203 en vervolgens weer met loctyde vast te draaien met voornoemde slagmoersleutel op stand twee (van 4 in totaal).
Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK,
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
nooit de krukas bout of moer op een pen los of vast zetten
je kunt dan wel is dikke problemen krijgen

altijd de starterkrans blokkeren
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
L A schreef:
c5jan schreef:Als je het goed blokkeert niet.
Dikte van het te gebruiken boortje is belangrijk, met een te dun boortje loop je kans alsnog een halve tand scheef te komen te zitten bij het omleggen.
Uit ervaring pretendeer ik helaas dat je ongelijk hebt C5jan. En daarvoor voer ik graag 2 argumenten aan.
De snaar kan geen halve tand verspringen. Of één-, of meer tanden tegelijk.
We zijn het eens hoor, dat bedoel ik ook!
Als het tandwiel een halve tand uit het lood staat loop je het risico de snaar een hele tand (natuurlijk geen halve!) verkeerd om te leggen, 50% kans dat het dan goed gaat...

En over blokkeringen, ja, speciale gereedschappen zijn beter en handiger voor het opvangen van krachten. Maar met blokkering van de starterkrans alleen heb je nog geen garantie dat het vliegwiel 'op tijd' staat tov de rest van de motor. Of zie ik nu iets over het hoofd?
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Dat weer op tijd zetten moet je vervolgens doen met die pen van 8 mm die je via een opening in het vliegwiel steekt :idea:

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Ja, 1 zo'n pen kan lang niet zo goed alle geweld opvangen wat je op de krukaspoelie uitoefent.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Zó ziet het blokkeergereedschap er uit voor deze motor:
Blokkering vliegwiel DW10(A)TD.png
Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
En zó pas je dat toe:
Gebruik blokkeergereedschap.png
Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 sep 2009 18:58
Auto: c5 2.0 hdi break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 09930
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 157000
Kleur: zwart
C5club Rookie
C5club Rookie
maar je hoeft het vliegwiel nu toch nog niet op tijd te zetten?
En heb inderdaad het gat naar het vliegwiel gevonden maar kan geen gat in het vliegwiel ontdekken waar die pen dan weer in moet.

dacht dat je de nokkenas, krukas en de brandstofpomp moest merken en bij het plaatsen van de DR alles weer pressies hetzelfde moet terugzetten.
Plaats reactie