c5jan schreef:Als je het goed blokkeert niet.
Dikte van het te gebruiken boortje is belangrijk, met een te dun boortje loop je kans alsnog een halve tand scheef te komen te zitten bij het omleggen.
Uit ervaring pretendeer ik helaas dat je ongelijk hebt C5jan. En daarvoor voer ik graag 2 argumenten aan.
De snaar kan geen halve tand verspringen. Of één-, of meer tanden tegelijk.
Én heb ik in een beschrijving gelezen dat je een speciale getande blokkering als hulpgereedschap kunt vastschroeven (waarschijnlijk op het koppelingshuis ?) om de starterkrans te blokkeren.
En nogmaals geloof mij, die pen van 8 mm volstaat niet ! En degenen bij wie het op jou wijze reeds gelukt is, hebben onwijs geluk gehad.
Heb horen verluiden dat men soms de kop van de bout met de acetyleenbrander verwarmt om loskomen te vergemakkelijken. Kennelijk helpt dit om de loctyde ( weet niet of ik dit goed spel) zijn lijmkracht te ontnemen.
Ook hoorde ik onlangs, dat zou je volgens alle regels der kunst de bout opnieuw willen vastzetten, wordt aangeraden de schroefdraad eerst met de bijhorende tap op te zuiveren

en vervolgens weer met loctyde vast te draaien met voornoemde slagmoersleutel op stand twee (van 4 in totaal).
Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK,
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404