C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 384
Lid geworden op: 10 jan 2011 20:08
Auto: C5 break Hdi Sx 136pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 173000
Kleur: ganache
Als je zo een ritten doet om de boel schoon te maken doe dit dan eens in 4de zodat het toerental boven de 3000 toeren blijft. Dan word het systeem niet gebruikt maar krijg je natuurlijke regeneratie. Want het grote probleem in dit verhaal is dat door die lage toeren wat je rijd omdat de motor niet is opgewarmd de boel idd verstopt en op lange termijn kan het systeem ook niet meer volgen. Dus ik zou je aanraden elke keer je de kans krijgt om een lange rit te doen,een 30 km te zorgen dat de toeren boven de 3000 blijven. Dan word alles er mooi uitgeblazen. Doe dit ook regelmatig aangezien onze dame ook meestal korte afstanden doet. Maar onze familie woont in Belgisch limburg en wij in Antwerpen en dan probeer ik de eerste 30 km tussen de 3000 en 3500 toeren te blijven op de autosnelweg. Dit is een toerental waar een diesel zich nog lekker voelt en waar ie alles schoon blaast.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Roman schreef:hoor je wel eens , als je de auto van contact afzet, dat de ventilator nog na blaast???
dan was hij nml bezig met de regeneratie.
;)

De 1.6 HDIF kan erg lang "nablazen" soms zo lang dat je denkt dat er iets stuk is.

Als je dit nog niet hebt meegemaakt kan het best zijn dat de regeneratie niet werkt.

Als dat emissielampje aan gaat, niet zenuwachtig worden, als het na een paar dagen niet UIT gaat dan moet er pas actie volgen.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 518
Lid geworden op: 21 jul 2009 07:15
Auto: Tourer 2.0HDI Exclusive
Opties: panoramadak-automaat-stoelverwarming en massage-meedraaiende xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: VF7RWRH
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 220.000
Kleur: Gris Fuminated
Locatie: neerpelt
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Ja, Roman dat heb ik wel eens gehad.

Wat doe je dan ?? Terug starten en doorrijden ??
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
heb ik nooit gedaan...
maar je weet wel dat het werkt... :lol:
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 518
Lid geworden op: 21 jul 2009 07:15
Auto: Tourer 2.0HDI Exclusive
Opties: panoramadak-automaat-stoelverwarming en massage-meedraaiende xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: VF7RWRH
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 220.000
Kleur: Gris Fuminated
Locatie: neerpelt
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Thanks Peeke1972...goede tip. Ga ik in de toekomst doen. :smt023 :smt023

De Dame ligt me nogal na aan het hart....bij allen op dit forum denk ik :citrofiel
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
peeke 1972 schreef:. Dus ik zou je aanraden elke keer je de kans krijgt om een lange rit te doen,een 30 km te zorgen dat de toeren boven de 3000 blijven. Dan word alles er mooi uitgeblazen.
Ik wil je verhaal niet onderuit halen, maar ik heb eens wat metingen gedaan bij de 16 eHDiF.
Opvallend is:

:arrow: regeneratie vindt plaats bij >450 gr C
:arrow: op een normale manier bereik je die temperatuur moeilijk, zelfs nog niet bij 150 km/h
:arrow: Bij een hoger toerental (lagere versnelling) is de doorstroming aan gassen groter, zodat de temperatuur van het FAP vrijwel altijd lager is dan in een hogere versnelling bij dezelfde snelheid.
:arrow: Bij een regeneratie meette ik bij 80 in 5 490 gr (1900 rpm) 4 slechts 430, in 3 kwam hij onder de 400 en moest extra moeite doen om weer hoger te komen.

Verder merk ik bij mijn eigen auto dat regeneratie op de snelweg meestal langer duurt dan op de binnenweg met lagere snelheden.
Dit kan verband houden met afkoeling door rijwind en door het debiet van gassen dat hoger is en daardoor meer moeite kost op te warmen.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
Plaats reactie