Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2253 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133 ... 151  Volgende
 Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3 
Auteur Bericht
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 nov 2006 23:00
Berichten: 181
Woonplaats: Voorburg
Auto: C5 Tourer 1.6 THP Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 41000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Gisteren eens rustig gereden; 100km/u. Resultaat : 16,1 km/l
Bepaald niet slecht voor een benzine bak.


10 apr 2013 22:34
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Inderdaad niet! Ik heb soms al moeite dit met een diesel te halen :smt089

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


10 apr 2013 23:09
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 04 apr 2008 16:12
Berichten: 45
Woonplaats: Spannum
Auto: C5 2.0HDi 16 V sedan
Opties: Myway wegklap trekh Bl.th. Tel.Drl
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11760
Productienummer: 10280
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 124758
Kleur: noir perla nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Over de afgelopen winter met het wisselen naar winter pantoffels alles gereset en nu met de wissel naar de zomer Nike's een totaal gemiddeld verbruik van 6,6/100.
is dat netjes of niet.


18 apr 2013 18:37
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 aug 2012 17:25
Berichten: 15
Woonplaats: Den Bosch
Auto: C5 Sedan 1.6 e-hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2014
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 43000
Kleur: Gris Shark


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Ik zit met dezelfde motor en automatische versnellingsbak op 6.0 liter/100 km. over 15.000 kilometer (boordcomputer, werkelijk verbruik is 0,3 liter per 100 km hoger). Rij wel veel lange afstanden veelal tussen de 100 en de 120....

Met wat meer korte ritjes, genietend van het vermogen, schiet het verbruik wel direct omhoog. Dan zit er zomaar een tank met 6.6 tussen.

Al met al niet slecht. De fabrieksopgave is 7.1!

Ter vergelijking: De DS5 1.6 Hdi airdream van mijn vrouw zou gemiddeld 4.4 l/100 km moeten verbruiken, maar doet in de praktijk rond de 6.4 .... Waarbij het verbruik volgens de boordcomputer wel overeenkomt met de werkelijkheid.


18 apr 2013 21:13
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 nov 2006 23:00
Berichten: 181
Woonplaats: Voorburg
Auto: C5 Tourer 1.6 THP Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 41000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Deze week weer een rit met een vederlicht voetje gemaakt. Dodelijk saai, maar het resultaat was 1 : 16,94 Dat is wel weer leuk.


22 apr 2013 01:18
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 apr 2013 23:04
Berichten: 45
Auto: C5 Tourer 1.6 HDIF
Opties: Ligne Business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11761
Productienummer: 10358
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: >235000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Zo... de eerste tank is leeg (en wat een genot om in deze fijne auto te rijden!). Het verbruik valt me helemaal niks tegen: 16,69 km per liter. En dan te bedenken dat ik op deze eerste tank alles heb uitgeprobeerd en getest en nog wat onwennig heb gereden :smt193

_________________
C15E, Visa 11RE, HY, Clio, 206, 307, Alfa 156, C4, Megane, C5
雪铁龙C5在世界上是最好的汽车


02 mei 2013 22:53
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jun 2008 14:44
Berichten: 2874
Woonplaats: Huisduinen
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Wat ik opmerkelijk vind is dat Arnold met een benzinemotor (1,6 THP) zuiniger rijdt (incidenteel?) dan JWR met een diesel (1,6 HDif) (weliswaar niet zuinig uitgeprobeerd maar toch...).

_________________
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive

Afbeelding


02 mei 2013 23:15
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 nov 2006 23:00
Berichten: 181
Woonplaats: Voorburg
Auto: C5 Tourer 1.6 THP Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 41000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Foto onderweg met Iphone gemaakt.
Aan het eind van de rit, na het aftanken was het resultaat zoals in mijn vorige bericht.


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.


03 mei 2013 00:43
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jun 2008 14:44
Berichten: 2874
Woonplaats: Huisduinen
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
@Arnold: ik twijfelde niet aan jou bericht. Ik vond het alleen opmerkelijk dat een benzinemotor minder verbruikte dan een diesel. Nou weet ik wel dat verbruik sterk afhangt van hoe je ermee rijdt, maar dan nog. Ik heb (zo'n 20 jaar geleden) een Audi 80 TDi (1,9) gehad, de eerste serie met direct ingespoten dieselmotor. Mijn doorsnee verbruik lag op 18,8 à 18,9 km/ltr (dus net geen 19 km/ltr). Minimumverbruik 24,6 km/ltr, terwijl een autobaanrit met zoveel mogelijk >150 km/h op de teller een verbruik van 15 km/ltr opleverde.
Met 2-ltr benzinemotoren ben ik zelfs niet in de buurt van die 15 km/ltr gekomen.

_________________
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive

Afbeelding


03 mei 2013 10:09
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12
Berichten: 7539
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Ik denk dat een deel van het antwoord in het soort traject ligt.
Gemiddeld 70 kan veel betekenen:
veel snelweg met wat files of alleen maar rechte provinciale wegen.
In het laatste geval is het getoonde gebruik goed te verklaren.


03 mei 2013 10:35
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 nov 2006 23:00
Berichten: 181
Woonplaats: Voorburg
Auto: C5 Tourer 1.6 THP Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 41000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Beide berichten van mij betreft een snelweg rit met 100 km/u op de cruise control.
Evenzogoed verbaas ik mij over het feit dat een auto van ± 1600 kg op benzine zo zuinig kan zijn; oftewel de vooruitgang van de techniek.


03 mei 2013 10:44
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 aug 2008 00:44
Berichten: 792
Woonplaats: Lekkerkerk
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
De 1.9 PD TDI VAG-motoren waren buitengewoon efficient al is dat mede afhankelijk van de gebruikte chip. De uitvoeringen met 110 pk konden boven de 1 op 20 lopen bij 120 km/u. Later zorgde miieu-eisen ervoor dat dit niet meer gehaald werd en denk dan aan EGR-klep en roetfilter. Mijn zoon heeft een Passat 2003 met dit blok dat aanvankelijk 100 pk leverde. Daar reed hij gemiddeld 1 op 17 mee. Nadat ik er een Ecobox als test had gemonteerd steeg het vermogen naar ongeveer 125 pk en nu rijdt hij gemiddeld 1 op 19.
Mijn oude P 307 met het HDI 110 PK blok en roetfilter haalde net 1 op 17 ondanks de voornamelijk langere afstanden op de CC met bonnenveilig rijgedrag. Milieu en rendement bijten elkaar regelmatig verklaarde de garage toen ik hierover mijn verbazing uitsprak.

_________________
4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.

Afbeelding


03 mei 2013 11:11
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jun 2008 14:44
Berichten: 2874
Woonplaats: Huisduinen
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
staircase schreef:
Milieu en rendement bijten elkaar regelmatig verklaarde de garage toen ik hierover mijn verbazing uitsprak.


Die uitspraak verbaast mij. Ik ben er altijd van uit gegaan dat minder verbruik beter is voor het milieu (=>minder uitstoot schadelijke stoffen). Uit die uitspraak zou volgen dat je extra brandstof moet gebruiken om de schadelijke stoffen 'weg te werken'. Maar wat gebeurd er dan met de schadelijke stoffen van die extra brandstof :smt017 .

_________________
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive

Afbeelding


03 mei 2013 15:33
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Niet alleen CO2 wordt gezien als schadelijke stof. Die CO2 uitstoot is rechtstreeks gekoppeld aan het brandstof verbruik.

Maar er zijn ook andere schadelijke stoffen, zoals roet en NOx.
Daarvoor heb je andere maatregelen nodig, roetfilters resp. EGR systemen. En die systemen veroorzaken een wat hoger verbruik dan wanneer ze er niet zouden zijn.
Ook de katalysatoren zorgen voor wat meer brandstof verbruik.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


03 mei 2013 17:21
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 nov 2006 23:00
Berichten: 181
Woonplaats: Voorburg
Auto: C5 Tourer 1.6 THP Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 41000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Vandaag nog maar een keer geprobeerd zuinig te rijden.
Is volgens mij wel gelukt.
100 km/uur snelweg op cruise control, een file van ± 3 km.
resultaat: 17,15 km/liter
( 313 km, 18,27 liter 98ROZ)


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.


03 mei 2013 20:23
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2253 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133 ... 151  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.