Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
Berichten: 181
Lid geworden op: 07 nov 2006 22:00
Auto: C5 Tourer 1.6 THP Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 41000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Voorburg
Gisteren eens rustig gereden; 100km/u. Resultaat : 16,1 km/l
Bepaald niet slecht voor een benzine bak.
Bepaald niet slecht voor een benzine bak.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Inderdaad niet! Ik heb soms al moeite dit met een diesel te halen 

Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

C5club Rookie


Berichten: 45
Lid geworden op: 04 apr 2008 16:12
Auto: C5 2.0HDi 16 V sedan
Opties: Myway wegklap trekh Bl.th. Tel.Drl
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11760
Productienummer: 10280
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 124758
Kleur: noir perla nera
Locatie: Spannum
Over de afgelopen winter met het wisselen naar winter pantoffels alles gereset en nu met de wissel naar de zomer Nike's een totaal gemiddeld verbruik van 6,6/100.
is dat netjes of niet.
is dat netjes of niet.
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 aug 2012 17:25
Auto: C5 Sedan 1.6 e-hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2014
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 43000
Kleur: Gris Shark
Locatie: Den Bosch
Ik zit met dezelfde motor en automatische versnellingsbak op 6.0 liter/100 km. over 15.000 kilometer (boordcomputer, werkelijk verbruik is 0,3 liter per 100 km hoger). Rij wel veel lange afstanden veelal tussen de 100 en de 120....
Met wat meer korte ritjes, genietend van het vermogen, schiet het verbruik wel direct omhoog. Dan zit er zomaar een tank met 6.6 tussen.
Al met al niet slecht. De fabrieksopgave is 7.1!
Ter vergelijking: De DS5 1.6 Hdi airdream van mijn vrouw zou gemiddeld 4.4 l/100 km moeten verbruiken, maar doet in de praktijk rond de 6.4 .... Waarbij het verbruik volgens de boordcomputer wel overeenkomt met de werkelijkheid.
Met wat meer korte ritjes, genietend van het vermogen, schiet het verbruik wel direct omhoog. Dan zit er zomaar een tank met 6.6 tussen.
Al met al niet slecht. De fabrieksopgave is 7.1!
Ter vergelijking: De DS5 1.6 Hdi airdream van mijn vrouw zou gemiddeld 4.4 l/100 km moeten verbruiken, maar doet in de praktijk rond de 6.4 .... Waarbij het verbruik volgens de boordcomputer wel overeenkomt met de werkelijkheid.
Berichten: 181
Lid geworden op: 07 nov 2006 22:00
Auto: C5 Tourer 1.6 THP Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 41000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Voorburg
Deze week weer een rit met een vederlicht voetje gemaakt. Dodelijk saai, maar het resultaat was 1 : 16,94 Dat is wel weer leuk.
Berichten: 45
Lid geworden op: 01 apr 2013 23:04
Auto: C5 Tourer 1.6 HDIF
Opties: Ligne Business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11761
Productienummer: 10358
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: >235000
Kleur: Bleu Bourrasque
Zo... de eerste tank is leeg (en wat een genot om in deze fijne auto te rijden!). Het verbruik valt me helemaal niks tegen: 16,69 km per liter. En dan te bedenken dat ik op deze eerste tank alles heb uitgeprobeerd en getest en nog wat onwennig heb gereden 

C15E, Visa 11RE, HY, Clio, 206, 307, Alfa 156, C4, Megane, C5
雪铁龙C5在世界上是最好的汽车
雪铁龙C5在世界上是最好的汽车
Berichten: 2874
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:44
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Locatie: Huisduinen
Wat ik opmerkelijk vind is dat Arnold met een benzinemotor (1,6 THP) zuiniger rijdt (incidenteel?) dan JWR met een diesel (1,6 HDif) (weliswaar niet zuinig uitgeprobeerd maar toch...).
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive


Berichten: 181
Lid geworden op: 07 nov 2006 22:00
Auto: C5 Tourer 1.6 THP Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 41000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Voorburg
Foto onderweg met Iphone gemaakt.
Aan het eind van de rit, na het aftanken was het resultaat zoals in mijn vorige bericht.
Aan het eind van de rit, na het aftanken was het resultaat zoals in mijn vorige bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Berichten: 2874
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:44
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Locatie: Huisduinen
@Arnold: ik twijfelde niet aan jou bericht. Ik vond het alleen opmerkelijk dat een benzinemotor minder verbruikte dan een diesel. Nou weet ik wel dat verbruik sterk afhangt van hoe je ermee rijdt, maar dan nog. Ik heb (zo'n 20 jaar geleden) een Audi 80 TDi (1,9) gehad, de eerste serie met direct ingespoten dieselmotor. Mijn doorsnee verbruik lag op 18,8 à 18,9 km/ltr (dus net geen 19 km/ltr). Minimumverbruik 24,6 km/ltr, terwijl een autobaanrit met zoveel mogelijk >150 km/h op de teller een verbruik van 15 km/ltr opleverde.
Met 2-ltr benzinemotoren ben ik zelfs niet in de buurt van die 15 km/ltr gekomen.
Met 2-ltr benzinemotoren ben ik zelfs niet in de buurt van die 15 km/ltr gekomen.
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive



C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ik denk dat een deel van het antwoord in het soort traject ligt.
Gemiddeld 70 kan veel betekenen:
veel snelweg met wat files of alleen maar rechte provinciale wegen.
In het laatste geval is het getoonde gebruik goed te verklaren.
Gemiddeld 70 kan veel betekenen:
veel snelweg met wat files of alleen maar rechte provinciale wegen.
In het laatste geval is het getoonde gebruik goed te verklaren.
Berichten: 181
Lid geworden op: 07 nov 2006 22:00
Auto: C5 Tourer 1.6 THP Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 41000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Voorburg
Beide berichten van mij betreft een snelweg rit met 100 km/u op de cruise control.
Evenzogoed verbaas ik mij over het feit dat een auto van ± 1600 kg op benzine zo zuinig kan zijn; oftewel de vooruitgang van de techniek.
Evenzogoed verbaas ik mij over het feit dat een auto van ± 1600 kg op benzine zo zuinig kan zijn; oftewel de vooruitgang van de techniek.
Berichten: 792
Lid geworden op: 24 aug 2008 00:44
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Locatie: Lekkerkerk
Contacteer:
De 1.9 PD TDI VAG-motoren waren buitengewoon efficient al is dat mede afhankelijk van de gebruikte chip. De uitvoeringen met 110 pk konden boven de 1 op 20 lopen bij 120 km/u. Later zorgde miieu-eisen ervoor dat dit niet meer gehaald werd en denk dan aan EGR-klep en roetfilter. Mijn zoon heeft een Passat 2003 met dit blok dat aanvankelijk 100 pk leverde. Daar reed hij gemiddeld 1 op 17 mee. Nadat ik er een Ecobox als test had gemonteerd steeg het vermogen naar ongeveer 125 pk en nu rijdt hij gemiddeld 1 op 19.
Mijn oude P 307 met het HDI 110 PK blok en roetfilter haalde net 1 op 17 ondanks de voornamelijk langere afstanden op de CC met bonnenveilig rijgedrag. Milieu en rendement bijten elkaar regelmatig verklaarde de garage toen ik hierover mijn verbazing uitsprak.
Mijn oude P 307 met het HDI 110 PK blok en roetfilter haalde net 1 op 17 ondanks de voornamelijk langere afstanden op de CC met bonnenveilig rijgedrag. Milieu en rendement bijten elkaar regelmatig verklaarde de garage toen ik hierover mijn verbazing uitsprak.
4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.


Berichten: 2874
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:44
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Locatie: Huisduinen
Die uitspraak verbaast mij. Ik ben er altijd van uit gegaan dat minder verbruik beter is voor het milieu (=>minder uitstoot schadelijke stoffen). Uit die uitspraak zou volgen dat je extra brandstof moet gebruiken om de schadelijke stoffen 'weg te werken'. Maar wat gebeurd er dan met de schadelijke stoffen van die extra brandstofstaircase schreef: Milieu en rendement bijten elkaar regelmatig verklaarde de garage toen ik hierover mijn verbazing uitsprak.

Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive


Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Niet alleen CO2 wordt gezien als schadelijke stof. Die CO2 uitstoot is rechtstreeks gekoppeld aan het brandstof verbruik.
Maar er zijn ook andere schadelijke stoffen, zoals roet en NOx.
Daarvoor heb je andere maatregelen nodig, roetfilters resp. EGR systemen. En die systemen veroorzaken een wat hoger verbruik dan wanneer ze er niet zouden zijn.
Ook de katalysatoren zorgen voor wat meer brandstof verbruik.
Groet,
JW
Maar er zijn ook andere schadelijke stoffen, zoals roet en NOx.
Daarvoor heb je andere maatregelen nodig, roetfilters resp. EGR systemen. En die systemen veroorzaken een wat hoger verbruik dan wanneer ze er niet zouden zijn.
Ook de katalysatoren zorgen voor wat meer brandstof verbruik.
Groet,
JW
Berichten: 181
Lid geworden op: 07 nov 2006 22:00
Auto: C5 Tourer 1.6 THP Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 41000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Voorburg
Vandaag nog maar een keer geprobeerd zuinig te rijden.
Is volgens mij wel gelukt.
100 km/uur snelweg op cruise control, een file van ± 3 km.
resultaat: 17,15 km/liter
( 313 km, 18,27 liter 98ROZ)
Is volgens mij wel gelukt.
100 km/uur snelweg op cruise control, een file van ± 3 km.
resultaat: 17,15 km/liter
( 313 km, 18,27 liter 98ROZ)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.