Koelvloeistof is getest op CO2 maar dat leverde gelukkig niets op.
Toch blijft het lekken bij het expansievat.
Ik kan nergens iets vinden over de sensor die naast de dop van boven in het expansievat steekt. Wat ik mij afvraag is of de afdichting is te vervangen en hoe die sensor gedemonteerd kan worden. Weet iemand hier iets over te vertellen of is de remedie het hele expansievat vervangen?
Inmiddels zijn we de 290k gepasseerd en heb ik behalve over het bijvullen van de koelvloeistof geen klagen!
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club Rookie


Berichten: 20
Lid geworden op: 17 jul 2011 14:23
Auto: C5 break (1) 2.0 HDI Difference
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 299975
Kleur: zilvergrijs
Locatie: Dronten
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
De sensor meet gewoon of er voldoende vloeistof in het vat aanwezig is. Hij heeft bestelnummer 1306 E3. Sensor zal gewoon (denk ik) met een kwartslag-sluiting in het expansievat gemonteerd zitten. Je draait hem dus 90° tegen de klok in en tilt hem er dan uit. Beetje indrukken en dan losdraaien....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km

C5club Rookie


Berichten: 22
Lid geworden op: 19 sep 2009 18:58
Auto: c5 2.0 hdi break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 09930
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 157000
Kleur: zwart
Ik had presies dezelfde klachten en ben nu de koppakking aan het vervangen.
Als de motor op themperatuur is en je de dop van het reservoir draait staat er dan druk op?
mag een beetje druk op staan maar niet veel, de koelvloeistof mag er dan niet uit spuiten. Dit was bij mij wel het geval.
Als de motor op themperatuur is en je de dop van het reservoir draait staat er dan druk op?
mag een beetje druk op staan maar niet veel, de koelvloeistof mag er dan niet uit spuiten. Dit was bij mij wel het geval.