Harde (metalen) tik van achter bij drempels
Auteur |
Bericht |
Rene
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 20:04 Berichten: 8100 Woonplaats: Velsen.
Auto: C5 Berline "de Gouden Koets"
Opties: C5 Club instaplijsten.LED's in de koplampen en comfortbollen.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10481CJ
Productienummer: 10178
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 171717
Kleur: Sable Langrune
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Harde (metalen) tik van achter bij drempels
AvB schreef: Dank je wel voor je tip!
Oh oh, Spaan uit krommenie is de laatste jaren achteruit gegaan! Zijn ochtendhumeur duurt tegenwoordig tot 17:00 uur. De man moet echt met pensioen!
_________________ C5 Berline 2005 C4 Cactus 2015 Aygo 2015 Peugeot 108 2019 Honda CBF 1000i 2007 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
|
10 aug 2012 08:00 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: Harde (metalen) tik van achter bij drempels
Ik kan me levendig voorstellen wat je bedoelt. 
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
10 aug 2012 12:10 |
|
 |
johnno
C5club Newbie
Geregistreerd: 06 apr 2013 13:01 Berichten: 5
Auto: Berline 2.0 hpi exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 284136
Kleur: blauw metalic
Naar boven
|
 Re: Harde (metalen) tik van achter bij drempels
goedendag, ik rij nu al een jaar in een geweldige c5 2.0 ltr hpi exclusive rond  maar nu komt er een probleem waar ik me aan kapot erger. Ik ben vanmorgen bij een vriend in de garage geweest omdat achter vanalles rammelt. als je tegen mijn achter wielen aanschopt lijkt het wel of er allemaal metaaldeeltjes los zitten (en mijn achterwielen trillen dan). Als ik over een klinkerweg rij of over drempels ga lijkt het wel of ik net getrouwd ben omdat het lijkt alsof ik lege blikken onder mijn auto heb hangen. Wij denken dat het geluid van de veerbollen afkomt, hitteschild van uitlaat is nog in orde, uitlaat hebben we er zelfs vanaf gehad. heeft er iemand verstand van of kan iemand mij een tip geven? Ik heb vanalles gelezen van adals en stabilisatie stangen maar kom er niet wijs uit. 
|
06 apr 2013 13:21 |
|
 |
Marc
V.I.P.
Geregistreerd: 21 aug 2007 20:06 Berichten: 2551 Woonplaats: Nijmegen
Auto: Toyota RAV4 Hybride
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
kilometerstand: 2k
Kleur: Midnight Blue
Naar boven
|
 Re: Harde (metalen) tik van achter bij drempels
Het geluid komt zeker niet van de bollen. Grote kans dat je ADALs (achterdraagarmlagers) kapot zijn.
_________________ Groeten, Marc
|
06 apr 2013 13:45 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33526 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Harde (metalen) tik van achter bij drempels
Gezien de leeftijd en kmstand lijkt mij dat ook de eerste verdachte ....
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
06 apr 2013 14:04 |
|
 |
gerben
V.I.P.
Geregistreerd: 01 nov 2006 21:17 Berichten: 534 Woonplaats: Leuth
Auto: C5 Tourer 1.6 THP
Opties: pack look exterieur met LM
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12413
Productienummer: 10400
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 151000
Kleur: Gris Haria
KPH: C5club sticker
Naar boven
|
 Re: Harde (metalen) tik van achter bij drempels
Wat zijn de nummers van de rubber stoorblokken. Zag die weekend bij het wisselen van de wielen dat één van de blokken er niet meer zit.
Dan kan ik ze bestellen.
_________________ Citroen ZX 1.4 Alure Citroen Xsara Break 1.6 LP Citroen Xsara Picasso 1.8 16v Citroen Saxo 1.4 VTS Citroen C5 2.0 16v LP PH1 Break Citroen C5 2.0i 16v LP PH2 Sedan Citroen C5 1.6 THP Tourer PH3 VW Tiguan 1.5 TSI DSG
|
08 apr 2013 09:04 |
|
 |
Marc
V.I.P.
Geregistreerd: 21 aug 2007 20:06 Berichten: 2551 Woonplaats: Nijmegen
Auto: Toyota RAV4 Hybride
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
kilometerstand: 2k
Kleur: Midnight Blue
Naar boven
|
 Re: Harde (metalen) tik van achter bij drempels
5166 76
_________________ Groeten, Marc
|
08 apr 2013 10:26 |
|
 |
gerben
V.I.P.
Geregistreerd: 01 nov 2006 21:17 Berichten: 534 Woonplaats: Leuth
Auto: C5 Tourer 1.6 THP
Opties: pack look exterieur met LM
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12413
Productienummer: 10400
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 151000
Kleur: Gris Haria
KPH: C5club sticker
Naar boven
|
 Re: Harde (metalen) tik van achter bij drempels
Zit er nog verschil tussen PH1 en PH2. Zie namelijk ook ergens het nummer # 5166-76 staan voor de PH2 ?
_________________ Citroen ZX 1.4 Alure Citroen Xsara Break 1.6 LP Citroen Xsara Picasso 1.8 16v Citroen Saxo 1.4 VTS Citroen C5 2.0 16v LP PH1 Break Citroen C5 2.0i 16v LP PH2 Sedan Citroen C5 1.6 THP Tourer PH3 VW Tiguan 1.5 TSI DSG
|
08 apr 2013 12:42 |
|
 |
Marc
V.I.P.
Geregistreerd: 21 aug 2007 20:06 Berichten: 2551 Woonplaats: Nijmegen
Auto: Toyota RAV4 Hybride
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
kilometerstand: 2k
Kleur: Midnight Blue
Naar boven
|
 Re: Harde (metalen) tik van achter bij drempels
Maar je hebt toch een ph2 ? Dus is 5166 76 toch het goede nummer ?
Er is blijkbaar wel een verschil, want het nummer voor een ph1 is 5166 66
_________________ Groeten, Marc
|
08 apr 2013 12:52 |
|
 |
gerben
V.I.P.
Geregistreerd: 01 nov 2006 21:17 Berichten: 534 Woonplaats: Leuth
Auto: C5 Tourer 1.6 THP
Opties: pack look exterieur met LM
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12413
Productienummer: 10400
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 151000
Kleur: Gris Haria
KPH: C5club sticker
Naar boven
|
 Re: Harde (metalen) tik van achter bij drempels
Sorry, zat even niet op te letten. Je hebt mij inderdaad het juiste nummer doorgegeven. Was in de war met mijn oude PH1. 
_________________ Citroen ZX 1.4 Alure Citroen Xsara Break 1.6 LP Citroen Xsara Picasso 1.8 16v Citroen Saxo 1.4 VTS Citroen C5 2.0 16v LP PH1 Break Citroen C5 2.0i 16v LP PH2 Sedan Citroen C5 1.6 THP Tourer PH3 VW Tiguan 1.5 TSI DSG
|
08 apr 2013 13:38 |
|
 |
johnno
C5club Newbie
Geregistreerd: 06 apr 2013 13:01 Berichten: 5
Auto: Berline 2.0 hpi exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 284136
Kleur: blauw metalic
Naar boven
|
 Re: Harde (metalen) tik van achter bij drempels
Marc schreef: Het geluid komt zeker niet van de bollen. Grote kans dat je ADALs (achterdraagarmlagers) kapot zijn. Bedankt voor de reactie, daar was ik dus al bang voor.. maar wat is dat nou precies. of hoe ziet het eruit?? en het is zeker niet verstandig om door te rijden zeker??
|
09 apr 2013 23:09 |
|
 |
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
 Re: Harde (metalen) tik van achter bij drempels
ADALs, de lagers die het draaien van de achterste draagarm mogelijk maakt t.o.v. de rest van de auto.
Doorrijden, mwah... hoeft zeker niet per se kwaad te kunnen. Zeker een paar weekjes zal niet direct problemen opleveren, ik denk dat er vrij veel C5'en rondrijden met versleten ADALs zonder dat de bestuurder het überhaupt door heeft.
Het leidt tot wat asymmetrische slijtage van banden, meer geluid en iets verminderd comfort. Maar echt schade krijg je pas als je er echt veel te lang mee doorrijdt.
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
10 apr 2013 07:33 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: Harde (metalen) tik van achter bij drempels
Marc schreef: Maar je hebt toch een ph2 ? Dus is 5166 76 toch het goede nummer ?
Er is blijkbaar wel een verschil, want het nummer voor een ph1 is 5166 66 De Ph.II aanslagnokken zijn een stuk korter/compacter. johnno schreef: Ik ben vanmorgen bij een vriend in de garage geweest omdat achter vanalles rammelt. Check eens of de schijfremafdekplaat nog met al z'n boutjes vastzit. Ik heb voor ditzelfde ook al eens mijn halve uitlaatschild gedemonteerd. 
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
10 apr 2013 08:11 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: Harde (metalen) tik van achter bij drempels
Er is overigens wel en terugroepactie geweest voor de eerste serie C5 van 2001 voor rammelen Daarbij vervingen we de veerbollen achter, plaatsten ve contragewichten aan de achteras, en brachten geluidsisolatie aan op de kofferbodem, Wellicht is de auto van johno niet gedaan? Lijkt wel vreemd dat iemand dan zonder klachten zo lang daarmee rijdt, dus waarschijnlijk is het niet.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
10 apr 2013 23:21 |
|
 |
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7531 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
 Re: Harde (metalen) tik van achter bij drempels
Een 2.0 HPI, dat was sowieso toch al een garageklant?
|
10 apr 2013 23:37 |
|
 |
|