Idd, klopt. Caravantrekker.nl zegt genoegRoman schreef:De 1,9 td van de evasion kan je ook niet vergelijken met de 1,6 hdi
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Interesseert mij geen f*ck wat een auto met caravan doetchathanky schreef:Vergelijk de twee eens op caravantrekker.nl.
Het sneller zijn van de diesel heeft niet met de brandstof te maken maar met de zetting van de versnellingen Menno.
Ik basseer mijn mening op eigen ervaring en wat ik prettig vind , daarmee is mijn conclusie dat een 2.0 simpelweg niet zo lekker rijdt als een diesel , ... een ander mag natuurlijk compleet het tegenovergestelde vinden, best hoor ...
De enige die ik prettig mee vond komen in de bergen was mijn V6 , ...
Ik hou ervan dat een auto "sleurt" ipv toeren moet maken om uberhaupt boven te kunnen komen
Dat is deels wat een ieder prettig vindt natuurlijk.
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Tja kun je boos reageren maar nu heb je over wat je zelf prettig vindt en niet Waar ik op reageerde dat een benzine motor zoek gereden wordt.
Terug naar de basis ging het of dat het koppel alles zou zeggen over een wel of geen goede caravan sleurder.
Dat is niet zo.
Terug naar de basis ging het of dat het koppel alles zou zeggen over een wel of geen goede caravan sleurder.
Dat is niet zo.
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
De 1.6HDI heeft maar een heel klein toerengebied waar het koppel ietsje hoger ligt dan de 2ltr maar dat zegt niets over hoe snel hij de helling op rijden met een caravan erachter. De 2ltr is gewoon sneller in dezelfde omstandigheden. Ik heb met de 1.6 HDI gereden, wel een C4 Picasso 5P maar dat zal niet uitmaken, en ik schrok van de korte powerzone. Mijn 2 ltr is veel gelijkmatiger over een enorm bereik.
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
Berichten: 6205
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Ik heb vorig jaar in de Oostenrijkse Alpen ook vernomen dat een EW10J4 met AL4 één groot drama is. Da's een 2.0 liter atmosferische benzinemotor met 136pk en ik vond het vreselijk. Doe mij dan maar een diesel, ook al heeft die maar 90 pk........
(onze "ouwe" Xantia 1.9 TD bijvoorbeeld).
En dit alles ZONDER caravan.
(onze "ouwe" Xantia 1.9 TD bijvoorbeeld).
En dit alles ZONDER caravan.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Koppel, toerental en overbrengingsverhoudingen bepalen alles. En dan kan een 2 liter benzine het zomaar afleggen tegen een klein dieseltje...
Er was toch een site (caravan trekken... of zo) waar je een vergelijking kon maken?
Er was toch een site (caravan trekken... of zo) waar je een vergelijking kon maken?
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Ben niet boos hoor ....chathanky schreef:Tja kun je boos reageren
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Van de caravantrekker site:
De 2ltr heeft op gewone wegen in de bergen toch minder moeite met de caravan, behalve op steile bergpaden. Maar daar zit ik nooit met de caravan. de 1.6HDI mag trouwens maar 1300kg trekken. Heb ik niets aan.

De 2ltr heeft op gewone wegen in de bergen toch minder moeite met de caravan, behalve op steile bergpaden. Maar daar zit ik nooit met de caravan. de 1.6HDI mag trouwens maar 1300kg trekken. Heb ik niets aan.

Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Daarom dat je ook niet zomaar een vergelijking kunt maken bgt.
Enkel motorkoppel zegt niets wat er uiteindelijk op de wielen wordt overgebracht.
Je ziet wel dat de benzine meer kw heeft en dat bepaalt uiteindelijk hoe krachtig de wagen is.
Wat meestal fijn ervaren wordt is dat het koppel over het hele toerengebied gelijkmatig verdeelt is.
Met een automaat de bergen is wat anders. Een 2 liter met een 4 bak zijn de overgangen groter dan een 5 of 6 bak.
Daarnaast zijn vreten automaten vermogen weg te zien aan het verbruik van een automaat en een handbak.
Moderne automaten hebben minder verlies en meer gangen waardoor dit verschil kleiner is geworden.
Enkel motorkoppel zegt niets wat er uiteindelijk op de wielen wordt overgebracht.
Je ziet wel dat de benzine meer kw heeft en dat bepaalt uiteindelijk hoe krachtig de wagen is.
Wat meestal fijn ervaren wordt is dat het koppel over het hele toerengebied gelijkmatig verdeelt is.
Met een automaat de bergen is wat anders. Een 2 liter met een 4 bak zijn de overgangen groter dan een 5 of 6 bak.
Daarnaast zijn vreten automaten vermogen weg te zien aan het verbruik van een automaat en een handbak.
Moderne automaten hebben minder verlies en meer gangen waardoor dit verschil kleiner is geworden.
Berichten: 151
Lid geworden op: 05 feb 2013 12:25
Auto: 2.0 16V Break Ligne Prestige
Opties: stoelverwarming
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10789
Productienummer: 10417
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 105400
Kleur: Ganache
KPH: Achter
Locatie: Maarssen
Contacteer:
Wat een discussie.. ik kom nooit in de bergen en heb ook geen caravan... 
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
http://harley-davidson.startpagina.nl
http://hdcutreg.nl
Ex Citroën's:
2CV6 1975
Berlingo Multispace 1.4 1997
C3 Pluriel 1.6 2007
http://harley-davidson.startpagina.nl
http://hdcutreg.nl
Ex Citroën's:
2CV6 1975
Berlingo Multispace 1.4 1997
C3 Pluriel 1.6 2007
BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Borrelpraat bij een verjaardag.

C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Honda CRV automaat
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8
Voor wat het waard is:
wij zijn van de HDI 2.0 HDIF aisin6 , 138 pk, naar een VAG 1.6TDI overgegaan.
Ervaring met de caravan heb ik nog niet opgedaan. Wel met een kar.
Ben dus ook benieuwd naar de caravan.
Een ervaring wel, al zal de karakteristiek van een VAG 1.6TDI (105pk) anders liggen dan de HDI van PSA.
Menno omschrijft het duidelijk voor mij. De 2.0 HDIF sleurde aan de caravan/kar. Sowieso wel eigenlijk, is gewoon sterk en snel.
De VAG 1.6TDI moet meer toeren maken dan dat ik het gevoel heb dat hij er aan sleurt.
De cijfers wijzen ook uit dat de 2.0 HDIF sneller is, ook op de tussen sprints met caravan.
Kan me voorstellen dat iets soortgelijks ook voor de 1.6 HDI zal gelden.
johan
wij zijn van de HDI 2.0 HDIF aisin6 , 138 pk, naar een VAG 1.6TDI overgegaan.
Ervaring met de caravan heb ik nog niet opgedaan. Wel met een kar.
Ben dus ook benieuwd naar de caravan.
Een ervaring wel, al zal de karakteristiek van een VAG 1.6TDI (105pk) anders liggen dan de HDI van PSA.
Menno omschrijft het duidelijk voor mij. De 2.0 HDIF sleurde aan de caravan/kar. Sowieso wel eigenlijk, is gewoon sterk en snel.
De VAG 1.6TDI moet meer toeren maken dan dat ik het gevoel heb dat hij er aan sleurt.
De cijfers wijzen ook uit dat de 2.0 HDIF sneller is, ook op de tussen sprints met caravan.
Kan me voorstellen dat iets soortgelijks ook voor de 1.6 HDI zal gelden.
johan
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
LPG maakt niet zo maar magisch lucht aan en ook een ander filtertje maakt dit verlies nooit goed.bgt schreef:Zou kunnen maar de keren dat ik op 2000mtr hoogte zit met de caravan zijn nihil en ook dan had ik geen problemen. Waarschijnlijk helpt het luchtfilter hier juist goed. Ik weet niet wat LPG hier doet.EvilTwin schreef:klopt op zich, maar een atmosferische benzine levert 30% in op 2000m hoogte, een turbo (diesel) niks.
turbo=ideaal op hoogte.

C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
tuurlijk is een turbo beter in de bergen maar ik blijf erbij, een 1.6HDI kan echt niet tegen een 2ltr op, tenminste in normale omstandigheden
De 2ltr HDI zal meer voordelen hebben echter ook weer niet altijd.
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
Berichten: 6205
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Ben het niet met je eens BGT. Heb ook eens met een C4 gereden met een 1.6 HDi en dat geeft een veel krachtiger gevoel
dan de 2 liter benzinemotor. Ook al is de C4 door een lager gewicht hier in het voordeel. Vond dat 1.6 liter motortje erg overtuigend
in het asfalt knagen......
dan de 2 liter benzinemotor. Ook al is de C4 door een lager gewicht hier in het voordeel. Vond dat 1.6 liter motortje erg overtuigend
in het asfalt knagen......
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km



