Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club Newbie


Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jan 2013 20:49
Auto: LaRo Discovery 3
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Hallo, ik heb een C5 tourer van 2008 op het oog (is toch een PH3 met groter olie-reservoir?) en heb vragen over de motorisatie.
Ben altijd gewoon om met een 2.0 te rijden en nu laatst met een 2.7 (diesels), maar vroeg me af hoe sterk een 1.6hdi is. Concreet: ik verwacht er geen sprinten van, maar als hij volgeladen is (2 kinderen) en we gaan op reis: ga ik overal vlot boven geraken bv. in de bergen zonder al te vaak moeten in heel hoge toeren gaan. De huidige 1.6 zal wel zeker niet meer te vergelijken zijn met een 1.6 van 10 jaar geleden, vermoed ik.
Ben altijd gewoon om met een 2.0 te rijden en nu laatst met een 2.7 (diesels), maar vroeg me af hoe sterk een 1.6hdi is. Concreet: ik verwacht er geen sprinten van, maar als hij volgeladen is (2 kinderen) en we gaan op reis: ga ik overal vlot boven geraken bv. in de bergen zonder al te vaak moeten in heel hoge toeren gaan. De huidige 1.6 zal wel zeker niet meer te vergelijken zijn met een 1.6 van 10 jaar geleden, vermoed ik.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Ik dacht dat de 1.6 HDi een 109 pk bij elkaar wist te presteren. Dat is natuurlijk niet iets voor spuitgasten maar echt zwaar tekort kom je er ook niet aan volgens mij.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km

C5club Bikkel


Nu aan mijn 2e 1.6 HDI en ga er elk jaar mee naar Frankrijk (waar anders
)
achter op de haak een Paradiso Vouwcaravan beladen (750 KG) en de rest in de auto incl 2 kinderen
ga dan gemiddeld met een 130 Km/H (soms 145) gewoon op weg zonder enige problemen.
ook heuvel op (berg desnoods) op CC en zakt soms terug naar 110 Km /h
no problem dus
oke de F1 ga je er niet mee rijden maar komt zeer goed mee in het verkeer incl belading
succes met je besluit maar 1.6 is goed genoeg

achter op de haak een Paradiso Vouwcaravan beladen (750 KG) en de rest in de auto incl 2 kinderen
ga dan gemiddeld met een 130 Km/H (soms 145) gewoon op weg zonder enige problemen.
ook heuvel op (berg desnoods) op CC en zakt soms terug naar 110 Km /h
no problem dus
oke de F1 ga je er niet mee rijden maar komt zeer goed mee in het verkeer incl belading
succes met je besluit maar 1.6 is goed genoeg
Berichten: 1553
Lid geworden op: 16 okt 2006 21:15
Auto: VW Passat GTE
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2016
Energielabel: A
kilometerstand: 60000
Kleur: Grijs
Locatie: Duivendrecht
Ik heb er twee gehad. Een ph 2 en een ph 3. Geen enkel probleem in de bergen!
VW Passat GTE / Skoda Citigo
C4 Picasso Intensive
C5 2.0HPi Berline 1
C4 GP 2.0 L. Business LPG
C4 Berline VTI 120 Tendance
C5 1.6HDI Break 2
C5 1.6THP Sedan LBusiness 3
C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3
C4 Berline VTI 120 LBusiness
C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3
C1 Collection
C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3
C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1
C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3
C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
C4 Picasso Intensive
C5 2.0HPi Berline 1
C4 GP 2.0 L. Business LPG
C4 Berline VTI 120 Tendance
C5 1.6HDI Break 2
C5 1.6THP Sedan LBusiness 3
C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3
C4 Berline VTI 120 LBusiness
C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3
C1 Collection
C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3
C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1
C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3
C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
was 110pk (ph.II), werd 112pk, en is inmiddels al een tijdje 115pk/240Nm@1500tpm.GW-tje schreef:Ik dacht dat de 1.6 HDi een 109 pk bij elkaar wist te presteren. Dat is natuurlijk niet iets voor spuitgasten maar echt zwaar tekort kom je er ook niet aan volgens mij.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

C5club Bikkel


Berichten: 264
Lid geworden op: 18 apr 2010 18:08
Auto: Renault Twingo
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
kilometerstand: 155.500
Locatie: Sittard
De PK's zijn niet zo interessant voor in de bergen. Daarbij moet je genoeg koppel hebben. Vergelijk gewoon het aantal Nm van de verschillende motoren. Hierbij moet je wel rekening houden met het ledig gewicht van de auto's, een auto van 1000Kg komt makkelijker een berg op dan een van 1500Kg met hetzelfde koppel.
Berichten: 4498
Lid geworden op: 29 jun 2010 19:56
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Locatie: Genderen NB
Contacteer:
Wat je wel moet realiseren dat je serieus vermogen inlevert op de 2.7,
dat vraagt een behoorlijke gewenningstijd....
Kan het weten want van een 140 PK benzine naar 80 PK diesel
is een zeer behoorlijk verschil waar ik nog steeds niet echt aan gewend ben...
Is echter ook een kwestie van aanpassing van rijstijl denk ik
dat vraagt een behoorlijke gewenningstijd....
Kan het weten want van een 140 PK benzine naar 80 PK diesel
is een zeer behoorlijk verschil waar ik nog steeds niet echt aan gewend ben...

Is echter ook een kwestie van aanpassing van rijstijl denk ik

Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Ik denk dat iedereen zich dat wel realiseert als je van een V6/2.7 af komt, dat er enig "downgrade" gevoel gaat optreden. 

CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km

C5club Newbie


Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jan 2013 20:49
Auto: LaRo Discovery 3
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Ja, gewenning zou er sowieso wel zijn, maar mijn huidige is een discovery3, dus telkens ik in een gewone wagen rijd, is er al veel verschil. Daar zit ik minder mee in. Het is eerder graag op reis gaan met een volgeladen wagen dat ik belangrijker vind
Soit, bedankt voor de reacties! Ik zal er nog eens goed over nadenken of ik de wissel doe of niet. Maar zo'n C5 vind ik wel geslaagd van uitzicht.

Soit, bedankt voor de reacties! Ik zal er nog eens goed over nadenken of ik de wissel doe of niet. Maar zo'n C5 vind ik wel geslaagd van uitzicht.

Ik mis toch nog altijd mijn motor uit de xm, een 2.0 turbo.
Wat een verlies ten opzichte van een 1.8
Wat een verlies ten opzichte van een 1.8

Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
De ph3 in 2008 ook.EvilTwin schreef: was 110pk (ph.II), werd 112pk, en is inmiddels al een tijdje 115pk/240Nm@1500tpm.
De euro 5 zoals ik die nu in de c4p heb heeft 112 pk en 270 Nm.
De 1.6 hebben zich altijd goed gedragen in de bergen.
Met skibox en 5 personen en bagage geen centje pijn.
Maar het is geen 2,7 maar iig een stuk sterker dan een 1.8 of 2.0 benzine.

C5club extreme Fan


Berichten: 235
Lid geworden op: 13 nov 2011 14:31
Auto: C5 aircross
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Versnellingsbak: EAT8
Locatie: Ommen
Ik rij ook met de 1.6 en dat is geen enkel probleem. Het enige wat ik wel mis is de 6e versnelling die de 2.0 wel heeft. Mocht/moest ik nu weer kiezen nam ik zeker de 2.0 ondanks dat de 1.6 prima bevalt en goedkoper is (belasting + verbruik)
Mijn verbruiksmonitor: http://www.autoweek.nl/verbruik/10695/c ... iness-2009" onclick="window.open(this.href);return false;
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Jep die 6e heb ik bij de picasso wel, en dat is wel fijner rijden.
Begrijp niet waarom de C5 maar een 5 bak heeft?
Begrijp niet waarom de C5 maar een 5 bak heeft?
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Bij onze oosterburen noemen ze zo iets "ein Sparmodell". 

(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
met een nog langere hoogste versnelling (6e) is wel wat winst te halen, maar Citroën biedt dat op de 1.6HDi alleen als BMP6, niet als BVM6.
BTW die disco met 2.7HDi levert veel minder vermogen dan de C5-3 V6HDi, maar weegt wel het dubbele van een 1.6HDi
BTW die disco met 2.7HDi levert veel minder vermogen dan de C5-3 V6HDi, maar weegt wel het dubbele van een 1.6HDi

C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije