Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 130 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende
 adal 
Auteur Bericht
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13954
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: adal
willy4 schreef:
klopt,als je een smeernippel wil plaatsen moet je het zeer juist plaatsen
vroeger bij een CX kon de de smeernippel tussen de 2 lagers plaatsen
als men het Bij de C5 doet pomp je heel de arm vol vet


02 feb 2013 21:12
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21
Berichten: 6199
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: adal
Ik begrijp nog steeds niet waarom het nu niet zou kunnen, je moet alleen extra maatregelen nemen om het vet bij de lagers te krijgen. Dat zou je met dat leidinkje kunnen doen.

Maar goed, ik maak er verder geen woorden meer aan vuil. Herhalen van wat is gezegd heeft geen zin. Het plaatsen van een vetnippel heeft, zoals gezegd, ook niet veel zin. Fijne avond, Willy4! :smt023

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


02 feb 2013 21:23
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13954
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: adal
bij de vroegere modelen is dat een afgesloten ruimte waar de lagers zitten
bij de C5 is dat een open ruimte,als men daar vet in doet gaat dat de ruimte in,en komt niet bij de lagers


02 feb 2013 21:34
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21
Berichten: 6199
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: adal
Dat zeg ik: leidinkje, slangetje........
( zucht, belgen )

Met een plaatje: vetnippeltje - leidinkje - lagertje......


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


02 feb 2013 22:09
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13954
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: adal
gw-tje snap je het nu nog niet, dat gaat niet en er is geen plaats voor


02 feb 2013 23:05
Profiel
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41
Berichten: 11348
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: adal
Misschien als je de open ruimte een bouwschuim inspuit en als dat droog is de asruimte weer opruimen met boor of pijpeind vrij maken dan is het een kleinere ruimte (ik fantasseer maar even heb het nog nooit gezien) dan hoeft er niet veel vet in en dan bereik je het ook, dacht ik, zomaar een hersenspinsel????? :smt190
Willy kan het weten, heeft het eerder al bekeken. :smt023

_________________
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.


02 feb 2013 23:14
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 20:04
Berichten: 8100
Woonplaats: Velsen.
Auto: C5 Berline "de Gouden Koets"
Opties: C5 Club instaplijsten.LED's in de koplampen en comfortbollen.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10481CJ
Productienummer: 10178
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 171717
Kleur: Sable Langrune
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: adal
Ja, of elke avond demonteren en in de olie leggen. :lol:

Hoewel we een gezond meningsverschil niet schuwen, wil ik jullie beide wel even op het hart drukken om wat respect voor elkaar te tonen. De opmerking (zucht, belgen) is dan ook niet fatsoenlijk te noemen.

We gooien er zand over, maar dan moet het nu wel afgelopen zijn :!:


Ontopic verder!

_________________
C5 Berline 2005
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
Honda CBF 1000i 2007 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)


02 feb 2013 23:24
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21
Berichten: 6199
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: adal
Goed, laatste reactie, Willy4....er is wel plaats voor maar wellicht niet op de plek die JIJ in gedachten hebt. Ik wordt er dagelijks voor betaald om zaken te bedenken waarvan de meesten op voorhand denken dat ze onmogelijk zijn. ;)

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


02 feb 2013 23:43
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 26 aug 2011 16:05
Berichten: 178
Auto: Citroën C4 2.0 HDi
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: adal
Ik begrijp al die heisa niet.Met dat leidingske zie ik het eerlijk gezegd ook niet zitten.Als je het dan toch 'perfect' wil hebben neem dan een van die rollagers mee naar een verdeler van SKF en vraag dan dezelfde maat maar in gepantserde uitvoering,dan ben je van al dat gerotzooi af.


02 feb 2013 23:55
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13954
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: adal
daar heb ik vroeger al naar SKF naar gehoord,het zijn lagers waar citroen een patent op heeft
(vroeger toch)
zo waren dat de lagers van de waterpomp bij een CX ook
de lagers worden bij SKF ook gemaakt maar je zul ze niet in de cataloog terug vinden


03 feb 2013 00:13
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 okt 2012 16:51
Berichten: 844
Woonplaats: Linschoten
Auto: C4 2.0 VTS- Grace Jones 180
Opties: Echt ahllluhhsss!
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Organummer: 10587
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 165000
Kleur: Noir Obsidien
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: adal
Of een keer in de leeftijd van de auto de ADAL's vervangen... Mijn c5 is al gedaan door de vorige eigenaar, maar bij de BX was het een vrij eenvoudige klus. Niet iets waarvoor ik een aanpassing voor zou doen. De activa componenten was een ander verhaal. Dat was wel ondermaats ontworpen op een paar punten. Die vereisten wel aanpassingen.

Sent from my XT910


03 feb 2013 15:47
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 apr 2012 16:26
Berichten: 413
Woonplaats: Erps-Kwerps, Belgium
Auto: C5 Break 2.2Hdi exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 99800
Kleur: gris orageux


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: adal
Smeren van lagers heeft enkel nut als het vet ook werkelijk in het lager zelf komt.
In dit geval zou er dus een gaatje in de buitenste lagerschaal geboord moeten worden zodat het vet langs daar binnen kan dringen. Dan zou dat gaatje en recht voor een gat in de ophanging moeten zitten waar dan weer de smeernippel in zit. Of er moet al een sleufje rondom het lager in de ophanging zitten dat als vetkanaal dient. Ook hier dient dan de vetnippel in dat kanaal uit te komen
Tweede optie is ervoor zorgen dat het lager aan beide kanten nagenoeg afgesloten is waarbij je aan een kant een vetnippel monteert en zo het vet langs de zijkanten door het lager heen perst.
Allemaal erg omslachtige methodes voor iets dat eens in de 100.000 km voorkomt.
Simpelste oplossing lijkt me (als je dan toch persé wil smeren) gewoon het lager inspuiten met speciale kruipolie die na een 30 tal seconden veranderd in vet. Dringt door in je hele lager en heeft achteraf de smeereigenschappen van vet. Sterk spul, al zeg ik het zelf...

_________________
Free beats!


03 feb 2013 21:52
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21
Berichten: 6199
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: adal
Citroen had eenvoudigweg bij de C5 kunnen kiezen voor grotere lagers bij de break, net als dat bij de Xantia is gedaan. De draaggetallen zijn voor de break te laag voor hun belasting. De lagers worden daarnaast met een shim uitgevuld en omdat er speling wordt afgesteld is het niet mogelijk om afgedichte lagers met vetvulling te gebruiken. Als dat kon was het probleem er ook niet. Wat wel had gekund bij de keuze voor een groter lager en een grotere as (=bout) is dat er een centrale boring in de bout had gekund met een vetnippel in de boutkop. Kan nu ook, maar dan moet er een kwalitatief dure bout worden toegepast.

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


03 feb 2013 22:06
Profiel
C5club Executive
C5club Executive

Geregistreerd: 03 jun 2011 19:31
Berichten: 1797
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Auto: Renault Megane estate 1.5 dci
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2018
kilometerstand: 75000 km
Kleur: zilver grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: adal
Ik denk dat dit voor mij al te laat is ze piepen / kraken al.
Nu rest nog de vraag moet dit per direct verholpen worden of kan het ook een week of twee/drie wachten voordat ik dit laat repareren?

_________________
Groetjes Timo
Nu
Renault Megane estate 1.5 dci automaat 04/2018
Afbeelding Lexia 3
Vorige auto's
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001
Fiat bravo 1.4 sx 1998
Fiat Tipo 1.4 s 1992
Peugeot 405 1.9 GLD 1989
Nissan Micra 1.0 dx 1987
Suzuki sj410 1985 (jeep)

Ervaring is wat je krijgt, als je niet krijgt wat je wilt.


03 feb 2013 22:10
Profiel
BAN
BAN

Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27
Berichten: 2676
Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: adal
Hoe kom je aan het gegeven dat de C5 te zwakke lagers heeft dan?
Die belasting hangt af van de lengte van de draagarm, de positie van de veerarmbevestiging en de hoek waaronder deze werkt.

Je kunt er niet vanuit gaan dat het lager meer te lijden heeft puur aan het formaat.


04 feb 2013 00:36
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 130 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.