oliedruk in bovenste gedeelte motor te laag
Auteur |
Bericht |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: oliedruk in bovenste gedeelte motor te laag
Een ruilmotor kost meestal ook serieus geld en dat is denk ik niet echt nodig. Afgezien van de klepstoterij en wat olieverbruik zijn de 2-liter motoren probleemloos. Als je er eentje vind met een kilomterstand van rond de ton kun je daar zonder revisie nog jaren mee vooruit. Vaak krijg je daar ook nog wel een bepaalde garantie op.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
29 jan 2013 22:41 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: oliedruk in bovenste gedeelte motor te laag
Bij de Vos normaliter iets van 3 maanden garantie, excl. de kosten van inbouw.
En ik zou zeker niet voor een officiële ruilmotor gaan, een goede gebruikte is prima.
Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
29 jan 2013 22:44 |
|
 |
saasvriend
C5club Rookie
Geregistreerd: 25 mei 2012 21:36 Berichten: 19 Woonplaats: Lelystad
Auto: c5 break 2.0 16v cool tech (phase2)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 100.500
Kleur: zwart metalic
Naar boven
|
 Re: oliedruk in bovenste gedeelte motor te laag
slik.... ik krijg een motor met 68k op de teller (dat is 130 minder dan nu) en hij wordt er in gezet voor het totale bedrag van 1800 euro (dat is dus motor, plus oliepomp, plus wat kleine zaken en arbeidsuren voor het hele verhaal) Al met al dus inderdaad een dure grap. Mag ik de goden nu verzoeken om mij voorlopig te ontzien ? 
_________________ c5 break 2.0 16v cool tech, na een c5 2.0 ligne prestige (en sorry 3 jaar laguna), daarvoor 2 xantia's, 3 bx'en en een 2cv (8 jaar lang).
|
30 jan 2013 12:40 |
|
 |
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
 Re: oliedruk in bovenste gedeelte motor te laag
Voor dat geld heb je bijna een andere C5...
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
30 jan 2013 14:58 |
|
 |
WackoH
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 20 aug 2008 23:17 Berichten: 995 Woonplaats: Joure
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: oliedruk in bovenste gedeelte motor te laag
Inderdaad bijna... Voor 50 Euro meer krijg je een motor uit 2004 met evenveel kilometers als je huidige... ...en de rest van de auto er gratis bij. 
|
30 jan 2013 15:13 |
|
 |
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: oliedruk in bovenste gedeelte motor te laag
Dan wel met de vraag "wat krijgen we er meer bij". Als de huidige auto voor de rest pico bello is kun je kiezen een nieuwe uitdaging of huidige zekerheid. Geld kost dit voorval ten alle tijden. overweging zou nog zijn wat erbij voor een jonger exemplaar, ook dan met de vraag wat mankeerd er aan wat ik nog niet ondekt heb.
|
30 jan 2013 15:22 |
|
 |
saasvriend
C5club Rookie
Geregistreerd: 25 mei 2012 21:36 Berichten: 19 Woonplaats: Lelystad
Auto: c5 break 2.0 16v cool tech (phase2)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 100.500
Kleur: zwart metalic
Naar boven
|
 Re: oliedruk in bovenste gedeelte motor te laag
Ik zit het meest op de lijn van Chathanky, hiermee weet ik wat ik heb, ik krijg garantie op de werkzaamheden en de materialen en dan maar hopen dat het een verstandige keuze was. Zoals met alles, achteraf bekeken is het makkelijk praten. Auto rijden schijnt een dure hobby te zijn, ik weet er alles van in de loop der jaren geleerd... (Overigens de c5 van 1850 euro had sowieso een ster in de voorruit en verlopen apk  )
_________________ c5 break 2.0 16v cool tech, na een c5 2.0 ligne prestige (en sorry 3 jaar laguna), daarvoor 2 xantia's, 3 bx'en en een 2cv (8 jaar lang).
|
30 jan 2013 20:14 |
|
 |
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: oliedruk in bovenste gedeelte motor te laag
Geen ster op de motorkap? Dan was het een koopje. 
|
30 jan 2013 20:25 |
|
 |
WackoH
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 20 aug 2008 23:17 Berichten: 995 Woonplaats: Joure
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: oliedruk in bovenste gedeelte motor te laag
Ik plaagde je ook maar een beetje Natuurlijk ben ik het er mee eens dat je weet wat je hebt en dat je garantie hebt. Met die C5 van 1850 Euro is vast e.e.a. mis (die ster in de voorruit is de afleidingsmanoeuvre  )
|
30 jan 2013 20:45 |
|
 |
Joslenssen
C5club Bikkel
Geregistreerd: 18 apr 2010 18:08 Berichten: 264 Woonplaats: Sittard
Auto: Renault Twingo
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
kilometerstand: 155.500
Naar boven
|
 Re: oliedruk in bovenste gedeelte motor te laag
Vraag eens aan Willy4, die heeft nog een 1.8 16V motorblok te koop. viewtopic.php?f=10&t=11736Wie weet wat hij hiervoor vraagt? Succes.
|
31 jan 2013 09:54 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: oliedruk in bovenste gedeelte motor te laag
Er zit nu een 2 liter blok in, een heel andere motor dus.....
Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
31 jan 2013 10:50 |
|
 |
saasvriend
C5club Rookie
Geregistreerd: 25 mei 2012 21:36 Berichten: 19 Woonplaats: Lelystad
Auto: c5 break 2.0 16v cool tech (phase2)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 100.500
Kleur: zwart metalic
Naar boven
|
 Re: oliedruk in bovenste gedeelte motor te laag
Dat plagen had ik wel door hoor vandaar ook mijn knipoog, overigens dacht ik dat de c5 juist veel sterren had verzameld bij de botsproef dus die ene in die ruit kon er wel bij En inderdaad ik heb een 2.0 motor en die is al binnen bij de garage en wordt er vandaag of morgen ingezet, bedoeling is dat ik het weekend er weer mee kan rijden... spannend wel
_________________ c5 break 2.0 16v cool tech, na een c5 2.0 ligne prestige (en sorry 3 jaar laguna), daarvoor 2 xantia's, 3 bx'en en een 2cv (8 jaar lang).
|
31 jan 2013 10:56 |
|
 |
WackoH
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 20 aug 2008 23:17 Berichten: 995 Woonplaats: Joure
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: oliedruk in bovenste gedeelte motor te laag
Ik houd de vingers gekruist dat het goed gaat en heb veel respect voor je vastberaden houding 
|
31 jan 2013 15:59 |
|
 |
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: oliedruk in bovenste gedeelte motor te laag
Gaat vast goed komen. Dappere beslissing. 
|
31 jan 2013 17:38 |
|
 |
|