
Het resultaat is behoorlijk schokkend. Het trillen is gebleven maar je gaat nu zo snel door die 2500 tpm heen dat het niet storend meer is. De motor pakt beter op maar het opvallendst is de graagte waarmee deze in toeren wil klimmen.
Op de snelweg zag ik verbruiken op de meter voorbij komen die ik nog nooit gezien heb. Tussen de 1 op 17 en 1 op 18 bij 120 echte kilometer per uur en dat over 50 km zonder noemenswaardige wind gisteravond. 248 dKm is dus echt te veel geweest voor mijn FAP ook zonder meldingen.
Vreemd genoeg had mijn echtgenote vandaag twee maal een emissiestoring, die elk na een herstart verdween. Een testritje van mij leverde niets op en kon de melding ook niet meer terugvinden in het logboek. De laatste keer dat ik deze storing kreeg was na een Argos tankbeurt, maar nu zat er Shell Fuelsave in.
Overmorgen op vakantie en dacht nu echt alles klaar te hebben, na de recente olie/filters wissel, de stabistangetjes en nu dus het FAP. Hopenlijk doet de rit naar Portugal waarvan de eerste etappe naar Bordeaux dit soort fratsen verdwijnen.