Bekabeling van motorcompartiment naar dashboard brengen
Auteur |
Bericht |
GSven
|
Over hoeveel Watt versterkers spreken we hier?
Eneuh, die opmerking over bijladen met de dynamo was niet eens zo ver naast de kwestie. Ben je zeker dat de alternator genoeg kan leveren? Of ga je die ook aanpassen? Met een diode, opdat je startbatterij niet leeg kan getrokken worden, etc...
|
11 maart 2007 19:50 |
|
 |
HOverbeek
|
A: Matchen de specs van de accu "an sich" met de boordspanningen die de alternator levert ?
B: Je kunt niet zomaar twee (of in dit geval drie) accu's parallel schakelen zoals GSven terecht opmerkt, met diodes moet je in elk geval de scheiding goed regelen, maar dat levert weer spanningsverliezen die de match tussen alternator spanning en accu-spec (die je via de website toonde) teniet kunnen doen.
Maar, je weet er vast meer van als je dit vaker gedaan hebt.
Succes,
|
11 maart 2007 20:58 |
|
 |
Jomere
|
Die 50mm² is en voor ze bij te laden via de Dynamo en om ook een beetje stroom uit de "gewone" accu te hale.
Ga ik naar een wedstrijd, staan ze idd aan de lader! (wel in de garage, nachtkastje is te klein  )
|
11 maart 2007 23:23 |
|
 |
bjorn150
|
Kaime, hoe heb je dit nu opgelost? ik kamp nl ook met dit probleem, en heb geen zin om onnodig gaten in mijn auto te boren.
heb ook al geprobeerd om bij de bestaande kabelboom door te drukken maar kom dan niet verder dan het doorvoerrubber die ik er maar niet vanaf krijg.
gr Bjorn
|
15 maart 2007 23:02 |
|
 |
Jomere
|
Als ik morgen tijd heb ga ik bij de garage langs, die gaan mij de beste opl. geven hoop ik...
Dit zijn idd dingen om rekening mee te houden, er gaat een zware schakelaar op de kabel komen en er komt idd een schakeling tussen die alles netjes in orde zal houden. zodat tijdens "normaal" gebruik van de wagen het laden en wa muziek spelen, niet schadelijk is voor de rest. De schakelaar koppelt de install. af van de rest van de auto tijdens wedstrijden.
En voor eens te stoefen, tis ne versterker van 3250W
|
16 maart 2007 00:32 |
|
 |
c5fries
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 26 feb 2007 13:22 Berichten: 214
Auto: Citroen DS5
Opties: So Chic
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: C
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 77459
Naar boven
|
en al wat meer bekend over een mogelijke doorvoer?? moet mijn Ground Zero 4350X ook nog voorzien van een 35mm2 kabel??
|
16 maart 2007 09:23 |
|
 |
HOverbeek
|
Jomere schreef: En voor eens te stoefen, tis ne versterker van 3250W
Wet van Ohm leert mij: 3250/(±)12 = 270 A
Poeh poeh, aan wat voor soort wedstrijden doe jij mee, lassen ?
|
16 maart 2007 13:39 |
|
 |
Jomere
|
Voor de doorvoer zal het boren worden vrees ik...
Als ik volgende week tijd heb gaat ie eens binne voort onderhoud en alles eens deftig na te kijken.
HOverbeek schreef: Jomere schreef: En voor eens te stoefen, tis ne versterker van 3250W
Wet van Ohm leert mij: 3250/(±)12 = 270 A Poeh poeh, aan wat voor soort wedstrijden doe jij mee, lassen ?
Het zit nog een klein beetje anders aangezien er ne hoop electronica tussen zit, maar het zal om en bij de 150A tot 200A piek zijn. en indien het fout gaat ben je idd aant lassen. ik heb al 2 wagens in de vlammen op zien gaan... (gelukkig nie van mij)
|
18 maart 2007 21:03 |
|
 |
HOverbeek
|
En wat zeggen de verzekeraars er dan van ?

|
18 maart 2007 21:31 |
|
 |
Jomere
|
Goeie vraag!!!!!
Ik denk "Helaas... pindakaas!!!"
|
19 maart 2007 21:23 |
|
 |
Co
|
Zaterdag gaat de rode schicht naar de plaatselijke inbouw-goochelaar.
De uitschakeling van m'n John Gold functioneert niet meer bij aanraking van de koppeling, dus lang leve de garantie.
Als 'ie dan toch daar is, trekken ze meteen een dikke draad van de accu naar de kofferbak. Hoef ik me niet meer druk te maken waar het schutbord mogelijkheden biedt...
De rest is al gemonteerd, dus als dat eindelijk klaar is, ben ik een gelukkig man (met zuivere muziek  )
|
21 maart 2007 23:44 |
|
 |
c5fries
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 26 feb 2007 13:22 Berichten: 214
Auto: Citroen DS5
Opties: So Chic
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: C
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 77459
Naar boven
|
geef je nog een berichtje waar ze de kabel hebben langs gehaald??
_________________ Wat Duits, Japans en Italiaans daarna Citroën Ax 1.1 Citroën Zx 1.4i Citroën Xsara 1.4i Citroën Xsara break TD Citroën C5 break 2.0 hdi ph I Citroën C5 tourer 2.0 hdif ph III Citroën DS5 1.6 Thp
|
22 maart 2007 10:26 |
|
 |
Jomere
|
Weet ik u normaal gezien morgen te vertellen, de auto gaat deze avond binnen, en ik hoop hem morgen terug te hebben.
|
22 maart 2007 17:26 |
|
 |
Jomere
|
ok, de kabel zet er nog nie in, men heeft een olie lek en een koelvloeistof lek. Olie lek: geen probleem, nieuwe leiding. koelvoeistof lek: of de sensor of int slechtste geval de joint de qulas.
|
24 maart 2007 13:52 |
|
 |
Co
|
c5fries schreef: geef je nog een berichtje waar ze de kabel hebben langs gehaald??
Ik zal vanavond even onder de kap duiken. Laat ik wel even weten.
|
27 maart 2007 13:09 |
|
 |
|