GW-tje schreef:Maar wat gaat er bij die LPG motor? Een keer een koprevisie?
Bougies, benzineverbruik, kleppensmeermiddel, lpg-pomp, lpg-injectoren en afhankelijk van het merk reguliere onderhoudskosten aan de installatie zelf. Plus inderdaad eventueel cilinderkoprevisie afhankelijk van het automerk.
Daarnaast kost een LPG-tankbeurt +/- 10 minuten en heb je, in vergelijking met diesel, al 3 keer getankt voor de diesel aan de beurt is. Dat is dus al 30 minuten tijdsverlies per 1.000 kilometer. Bij een jaarkilometrage van 30.000km sta je dus 900 minuten non-stop extra te tanken.
Nu weet ik niet hoeveel dat jullie kan schelen, maar na 60.000km kwam vooral het tanken van LPG en het iedere 15.000km wisselen van de bougies me de strot uit.
Vervolgens stond ik iedere 3 maanden bij de gasboer 25 euro af te tikken voor een nieuwe fles Flashlube. Dan begint het: Dan beginnen de berekeningen.
Na 60.000km weet je je benzineverbruik ongeveer. De kleppensmeer weet je. Wat bougies kosten weet je ook, en een koprevisie had ik toen ook al opgezocht en doorberekend.
Om tot de conclusie te komen dat het rijden op LPG niet de brandstofprijs * verbruik is, maar een veelvuldiging daarvan.
Wijze beslissing toegewenst!