Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
 Trillen op stationair 
Auteur Bericht
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 02 mei 2009 11:59
Berichten: 27
Woonplaats: Booischot
Auto: C5 berline exclusive 2.2 HDI
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Organummer: 8953
Productienummer: 10178
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200712
Kleur: gris quarte


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Trillen op stationair
Sinds enkele weken trilt mijn dame bij stationair,voor de rest rijdt ze normaal alleen af en toe een heel klein schokje als je een constante snelheid rijd alsof de aircocompressor aanslaat maar die staat heel de tijd af.Geen foutcodes of andere rariteiten alleen dat "rauw" draaien stationair en dat bij een normaal toerental en lopende op 4 cylinders,iemand hier ervaring mee?


20 apr 2012 19:57
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42
Berichten: 5090
Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Trillen op stationair
Hoe weet je zeker dat de compressor uit staat?

Verder zou ik denken aan misschien een defect (breuk) aan een motorsteun?

_________________
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)


20 apr 2012 20:14
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Trillen op stationair
Als ik trillend vertaal naar onregelmatig zou het hiermee verband kunnen houden bij jouw 2.2:

Slechte werking/vervuiling EGR
Verstuivers (correctie per verstuiver loopt uit de pas door slijtage)
Swirlklep-bediening

Kortom eigenlijk wel zaak voor een goede dieselspecialist met specifieke kennis van jouw motor.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


21 apr 2012 00:28
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 02 mei 2009 11:59
Berichten: 27
Woonplaats: Booischot
Auto: C5 berline exclusive 2.2 HDI
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Organummer: 8953
Productienummer: 10178
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200712
Kleur: gris quarte


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Trillen op stationair
Weet er iemand hoeveel de minimale en maximale correctiewaarden zijn voor de verstuivers?
Ik heb deze met de lexia uitgelezen:

Cyl 1:-1.45mm³/CP
Cyl 2:-0.04mm³/CP
Cyl 3:-0.90mm³/CP
Cyl 4: 2.08mm³/CP

Hier lijkt me iets niet pluis bij cyl 1 en 4,maar ik weet niet in welke mate...


03 mei 2012 21:37
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Trillen op stationair
Wat is de totale berekende ingespoten hoeveelheid, en bij welk toerental heb je gemeten?

dan kun je het naar % omrekenen.

Bij deze waarden zou ik sowieso overgaan op een retour-lektest.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


03 mei 2012 21:51
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21
Berichten: 6199
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Trillen op stationair
Ook voor de directe inspuiters is Wynn's toepasbaar. Ik zou daar eerst eens mee beginnen.
Kwart tankje en een flesje Wynn's erbij:
Klik

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


03 mei 2012 22:08
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 02 mei 2009 11:59
Berichten: 27
Woonplaats: Booischot
Auto: C5 berline exclusive 2.2 HDI
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Organummer: 8953
Productienummer: 10178
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200712
Kleur: gris quarte


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Trillen op stationair
Wagen binnen geweest bij citroën dealer,daar is mij gezegd dat een C5 zo altijd draait omdat het nu eenmaal niet van Japanse makelij is :o .Het zou geen kwaad kunnen om zo verder te blijven rijden zolang er geen sprake is van slecht starten of hard inhouden bij het rijden.Dus zal ik er maar mee leren leven zeker,allemaal bedankt voor jullie reacties. :smt023


07 mei 2012 21:03
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33527
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Trillen op stationair
:smt017

Vreemde uitspraak, zeker bij een 2.2HDi , daar kan namelijk niet snel een Japanse diesel aan tippen, ook niet qua loopcultuur ....

_________________

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera


07 mei 2012 21:07
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 02 mei 2009 11:59
Berichten: 27
Woonplaats: Booischot
Auto: C5 berline exclusive 2.2 HDI
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Organummer: 8953
Productienummer: 10178
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200712
Kleur: gris quarte


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Trillen op stationair
Inmiddels bijna 8 maanden verder en nu davert de C5 nog steeds op leegloop maar nu is er een onheilspellend geluid bijgekomen dat zich vooral laat horen vanaf 2000tr/min,het is een geratel in/aan de motor dat klinkt als een drijfstanglager maar dat is het niet.Alle injectoren zijn inmiddels reeds getest en goed bevonden.Iemand al iets gelijkaardig mee gemaakt met een 2.2Hdi??Klepstoters misschien??


10 dec 2012 21:30
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33527
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Trillen op stationair
Kan klepstoter/tuimelaar zijn, komt wel eens voor bij de 2.2 ....

_________________

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera


10 dec 2012 21:36
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Trillen op stationair
De nokkenasketting is verdacht!! laat zsm checken!!!!

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


11 dec 2012 00:19
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 02 mei 2009 11:59
Berichten: 27
Woonplaats: Booischot
Auto: C5 berline exclusive 2.2 HDI
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Organummer: 8953
Productienummer: 10178
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200712
Kleur: gris quarte


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Trillen op stationair
Het geratel is inmiddels opgelost,de krukaspoulie bleek kapot te zijn alsook de vrijloop van de alternator(dynamo).Het naar mijn mening te hard trillen is nog steeds niet weg op stationair,maar de wagen rijdt wel terug als een zonnetje :citrofiel .Allemaal alleszins bedankt voor het meedenken en prettige feesten :smt193


27 dec 2012 17:16
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.