Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Als ik ff je VIN mag zal ik ff kijken voor je (PB)
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
De stroomvoorziening wordt verzorgd door een relais, misschien dat die stuk is. Het relais wordt aangestuurd door de elektronische eenheid van de motor.
Bij een warme motor neemt de normale kachel het over. De regeling kijkt naar de koelvloeistoftemperatuur.
Wel een flinke jongen die de lucht echt wel op temperatuur krijgt. Met nog wat verbruikers groot genoeg om je accu leeg te trekken met draaiende motor.
Bij een warme motor neemt de normale kachel het over. De regeling kijkt naar de koelvloeistoftemperatuur.
Wel een flinke jongen die de lucht echt wel op temperatuur krijgt. Met nog wat verbruikers groot genoeg om je accu leeg te trekken met draaiende motor.

Berichten: 995
Lid geworden op: 20 aug 2008 23:17
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Locatie: Joure
1000 W is aan de ene kant een flink vermogen. Aan de andere kant is dit het vermogen van een gemiddelde föhn. Ik verwacht dus geen wonderen hiervan. Maar omdat een dieselmotor langzaam op temperatuur komt, is het wel prettig als vooral de ramen worden ontwasemd. Op stand ´auto´ begint de fan begint bij mij pas op te toeren als de motor op temperatuur begint te komen. Op de stand ontwaseming blaast hij wel hard, maar is me nooit opgevallen dat de lucht toch een beejte warm is. Ik heb dus de indruk dat het element niet werkt, en heb door metingen het tegendeel nog niet kunnen vaststellen.
Waar zou dat relais dan moeten zitten? De dikke bruine lijkt de plus. Dan zouden de drie anderen individueel geschakeld minnen kunnen zijn. Wellicht is de zekering gedeeld met de fan? Die zekering is 75A. Dat is wel fors voor een fan.
Het lijkt erop dat er 90 en 150 A dynamo's voor mijn HDI beschikbaar zijn. Die 90A is wel krap met 77A voor verwarming plus ~30A achterruitverwarming plus verlichting plus overig spul...
ik weet niet welke ik heb.
Wellicht is de geïnstalleerde dynamocapaciteit wel bepalend voor het al dan ingeschakeld zijn van de elektrische verwarming.
Een voorziening als deze vind ik erg nuttig, vooral voor de veiligheid. Ik heb na 100 m meter wel eens moeten stoppen omdat ik echt niets meer zag...
Ik hoop dus dat ik het werkend krijg
Jacco
Waar zou dat relais dan moeten zitten? De dikke bruine lijkt de plus. Dan zouden de drie anderen individueel geschakeld minnen kunnen zijn. Wellicht is de zekering gedeeld met de fan? Die zekering is 75A. Dat is wel fors voor een fan.
Het lijkt erop dat er 90 en 150 A dynamo's voor mijn HDI beschikbaar zijn. Die 90A is wel krap met 77A voor verwarming plus ~30A achterruitverwarming plus verlichting plus overig spul...
ik weet niet welke ik heb.
Wellicht is de geïnstalleerde dynamocapaciteit wel bepalend voor het al dan ingeschakeld zijn van de elektrische verwarming.
Een voorziening als deze vind ik erg nuttig, vooral voor de veiligheid. Ik heb na 100 m meter wel eens moeten stoppen omdat ik echt niets meer zag...
Ik hoop dus dat ik het werkend krijg

Jacco

BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
De locatie van het relais zou ik je niet kunnen vertellen, ik zie alleen een principeschema voor me in de docs.
Elektrische kacheltjes voor in huis zijn vaak 2kw, in een kleine ruimte heb je toch al wat te zeggen over de temperatuur in de auto. Je zal het iig moeten merken aan de temperatuur van de luchtstroom.
Elektrische kacheltjes voor in huis zijn vaak 2kw, in een kleine ruimte heb je toch al wat te zeggen over de temperatuur in de auto. Je zal het iig moeten merken aan de temperatuur van de luchtstroom.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Als je de laatste 8 cijfers van je VIN geeft kan ik kijken welke dynamo er in jouw auto zit.
En ja, een föhn heeft ook een fors vermogen. Maar voor die warmte afgifte moet de fan het wel doen.
Als die niet op gang komt, om een of andere reden, mag de 1000 W weerstand niet ingeschakeld worden. Anders staat het zeer snel te fikken in het vooronder
Groet,
JW
En ja, een föhn heeft ook een fors vermogen. Maar voor die warmte afgifte moet de fan het wel doen.
Als die niet op gang komt, om een of andere reden, mag de 1000 W weerstand niet ingeschakeld worden. Anders staat het zeer snel te fikken in het vooronder

Groet,
JW
Berichten: 995
Lid geworden op: 20 aug 2008 23:17
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Locatie: Joure
Ik heb de uitvoering van onze C5 wel eens opgezocht en opgeslagen. Ik zit nu achter de computer waar dat op staat.
Het 'Basisontwerp' van de auto is ' Italie'.
De dynamo is 'dynamo klasse 15'. Geen idee wat dat betekent
Bij 'Uitrusting interieur' staat bij ' Extra verwarming' ' ZONDER EXTRA VERWARMING'
Dus, het element zit er zeker in, de draden liggen er en zijn aangesloten. Maar misschien is de optie verder niet geactiveerd? Of ontbreekt een/de relais'
Wellicht kan dat alsnog. Wellicht teer ik dan in op de capaciteit van de accu omdat de dynamo te weinig capaciteit heeft. Maar dan kan ik daar met beleid mee omgaan.
Het 'Basisontwerp' van de auto is ' Italie'.
De dynamo is 'dynamo klasse 15'. Geen idee wat dat betekent
Bij 'Uitrusting interieur' staat bij ' Extra verwarming' ' ZONDER EXTRA VERWARMING'
Dus, het element zit er zeker in, de draden liggen er en zijn aangesloten. Maar misschien is de optie verder niet geactiveerd? Of ontbreekt een/de relais'
Wellicht kan dat alsnog. Wellicht teer ik dan in op de capaciteit van de accu omdat de dynamo te weinig capaciteit heeft. Maar dan kan ik daar met beleid mee omgaan.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Klasse 15 betekent 150 Ampère.
Ik heb een aantal schema's opgeduikeld, gekoppeld aan jouw ORG en motortype, daar staan die weerstanden in.
Daarin is ook te zien dat er in die weerstandunit 8098 drie afzondelijke spiralen zitten, die ook afzonderlijk aangestuurd worden door relais BCP3.
Dat relais zit achter de Zekeringbox in de motorruimte.
Desgewenst kan ik je die sturen als PDF's.
Geef dan even je E-mail adres via een PB, en vermeld daar dan ook de laatste 8 cijfers van je VIN bij. Dan kan ik gerichter zoeken.
Groet,
JW
Ik heb een aantal schema's opgeduikeld, gekoppeld aan jouw ORG en motortype, daar staan die weerstanden in.
Daarin is ook te zien dat er in die weerstandunit 8098 drie afzondelijke spiralen zitten, die ook afzonderlijk aangestuurd worden door relais BCP3.
Dat relais zit achter de Zekeringbox in de motorruimte.
Desgewenst kan ik je die sturen als PDF's.
Geef dan even je E-mail adres via een PB, en vermeld daar dan ook de laatste 8 cijfers van je VIN bij. Dan kan ik gerichter zoeken.
Groet,
JW
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Wackoh:
De drie draden die je ziet zijn van de drie weerstanden. Heb je wel juist gemeten? als je tussen twee draden meet meet je geen spanning... Als je echt geen spanning hebt moeten we idd even terug zoeken, maar eerst even zeker weten dat je correct hebt gemeten, en dat de weerstanden inderdaad niet worden aangestuurd. Eventueel kan ik een schema sturen, maar ik zie dat JW ook al gereageerd heeft....
De drie draden die je ziet zijn van de drie weerstanden. Heb je wel juist gemeten? als je tussen twee draden meet meet je geen spanning... Als je echt geen spanning hebt moeten we idd even terug zoeken, maar eerst even zeker weten dat je correct hebt gemeten, en dat de weerstanden inderdaad niet worden aangestuurd. Eventueel kan ik een schema sturen, maar ik zie dat JW ook al gereageerd heeft....
Dat is niet helemaal juist.chathanky schreef:De stroomvoorziening wordt verzorgd door een relais, misschien dat die stuk is. Het relais wordt aangestuurd door de elektronische eenheid van de motor.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Met de lexia kun je het element activeren. Als deze niet aangevinkt is zal hij het zeker niet doen.

BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Zo staat het wel beschreven BJG. Ik kan me niet voorstellen dat je dit niet direct uit de elektronische eenheid kunt betrekken.
Klasse 15 is een zwaarder uitgevoerde dynamo. De amperage heb ik niet zo op m`n netvlies staan.
Klasse 15 is een zwaarder uitgevoerde dynamo. De amperage heb ik niet zo op m`n netvlies staan.
Berichten: 995
Lid geworden op: 20 aug 2008 23:17
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Locatie: Joure
Ik had in eerste instantie inderdaad tussen de weerstand tussen de blauwe en rode draad gemeten. Die was 1.6 Ohm. Een beetje hoog voor een verwarmingselement. Ik vond de draadjes ook wel iel voor 75A. Ik vermoedde dus al dat die dikke bruine er ook wat mee te maken had.
ik vond toen de foto van de uitgebouwde module met die dikke draad. Ook in het schema in een van de eerste posts in dit draadje was te zien dat de dikke draad waarschijnljik de '+' is.
Ik heb toen opnieuw tussen rood en bruin gemeten en vond toen 0.9 Ohm. Dus, tussen rood en blauw meet ik twee elementen, dus de dubbele weerstand (als ik de pennen van de multimeter op elkaar druk meet ik 0.2 Ohm).
Bij draaiende motor en met ontwaseming aan met ik echter geen spanning tussen rood/blauw of zwart, en bruine draad. Zodoende het vermoeden er ofwel geen aansturing is (software) of dat zekering of relais kapot. Of nog iets anders...
ik vond toen de foto van de uitgebouwde module met die dikke draad. Ook in het schema in een van de eerste posts in dit draadje was te zien dat de dikke draad waarschijnljik de '+' is.
Ik heb toen opnieuw tussen rood en bruin gemeten en vond toen 0.9 Ohm. Dus, tussen rood en blauw meet ik twee elementen, dus de dubbele weerstand (als ik de pennen van de multimeter op elkaar druk meet ik 0.2 Ohm).
Bij draaiende motor en met ontwaseming aan met ik echter geen spanning tussen rood/blauw of zwart, en bruine draad. Zodoende het vermoeden er ofwel geen aansturing is (software) of dat zekering of relais kapot. Of nog iets anders...
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 995
Lid geworden op: 20 aug 2008 23:17
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Locatie: Joure
STOP DE PERSEN
Het werkt nu wel...
Ik ging nog een keer nameten. Eerst mat ik niets. Toen heb ik de temperatuur op max (28oC) gezet. Ik hoorde het motorgeluid iets veranderen.... En verdraaid de elementen werden een voor een aangeschakeld (eerst mat ik bij twee spanning, later ook bij de derde. En er kwam ook warme lucht uit?!
Blijkbaar krijgt de accu eerst even tijd om op te laden na het starten. Leuk die geavanceerde Citroen electronica...
in ieder geval weer wat geleerd

En jullie natuurlijk hartelijk bedankt voor het meedenken.
Het werkt nu wel...

Ik ging nog een keer nameten. Eerst mat ik niets. Toen heb ik de temperatuur op max (28oC) gezet. Ik hoorde het motorgeluid iets veranderen.... En verdraaid de elementen werden een voor een aangeschakeld (eerst mat ik bij twee spanning, later ook bij de derde. En er kwam ook warme lucht uit?!
Blijkbaar krijgt de accu eerst even tijd om op te laden na het starten. Leuk die geavanceerde Citroen electronica...
in ieder geval weer wat geleerd


En jullie natuurlijk hartelijk bedankt voor het meedenken.


BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Mocht je een lexia hebben is het controleren of de functie is ingeschakeld wel het makkelijkste. Mocht het geactiveerd zijn is het nog vroeg genoeg om verder te zoeken.
Als er bij de pdf schema`s de locaties aangegeven zijn maakt dat het zoeken ook een stuk eenvoudiger.
Met de "extra verwarming" wordt standkachel bedoeld.
Maar ik zie dat het werkt.
Als er bij de pdf schema`s de locaties aangegeven zijn maakt dat het zoeken ook een stuk eenvoudiger.
Met de "extra verwarming" wordt standkachel bedoeld.
Maar ik zie dat het werkt.

Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
De extra verwarming is niet echt een standkachel. Het is gewoon een extra verwarming op diesel zoals je vaker ziet op diesels. Hij werkt alleen bij draaiende motor.
Het broodrooster in het kachelhuis wordt door de bsi aangestuurd, en niet door de mmc.
Het broodrooster in het kachelhuis wordt door de bsi aangestuurd, en niet door de mmc.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website