Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 106 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
 Verwarming 
Auteur Bericht
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verwarming
Als ik ff je VIN mag zal ik ff kijken voor je (PB)

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


08 dec 2012 14:32
Profiel
BAN
BAN

Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27
Berichten: 2676
Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verwarming
De stroomvoorziening wordt verzorgd door een relais, misschien dat die stuk is. Het relais wordt aangestuurd door de elektronische eenheid van de motor.
Bij een warme motor neemt de normale kachel het over. De regeling kijkt naar de koelvloeistoftemperatuur.

Wel een flinke jongen die de lucht echt wel op temperatuur krijgt. Met nog wat verbruikers groot genoeg om je accu leeg te trekken met draaiende motor. :smt190


08 dec 2012 14:50
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 aug 2008 23:17
Berichten: 995
Woonplaats: Joure
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verwarming
1000 W is aan de ene kant een flink vermogen. Aan de andere kant is dit het vermogen van een gemiddelde föhn. Ik verwacht dus geen wonderen hiervan. Maar omdat een dieselmotor langzaam op temperatuur komt, is het wel prettig als vooral de ramen worden ontwasemd. Op stand ´auto´ begint de fan begint bij mij pas op te toeren als de motor op temperatuur begint te komen. Op de stand ontwaseming blaast hij wel hard, maar is me nooit opgevallen dat de lucht toch een beejte warm is. Ik heb dus de indruk dat het element niet werkt, en heb door metingen het tegendeel nog niet kunnen vaststellen.

Waar zou dat relais dan moeten zitten? De dikke bruine lijkt de plus. Dan zouden de drie anderen individueel geschakeld minnen kunnen zijn. Wellicht is de zekering gedeeld met de fan? Die zekering is 75A. Dat is wel fors voor een fan.

Het lijkt erop dat er 90 en 150 A dynamo's voor mijn HDI beschikbaar zijn. Die 90A is wel krap met 77A voor verwarming plus ~30A achterruitverwarming plus verlichting plus overig spul...
ik weet niet welke ik heb.

Wellicht is de geïnstalleerde dynamocapaciteit wel bepalend voor het al dan ingeschakeld zijn van de elektrische verwarming.
Een voorziening als deze vind ik erg nuttig, vooral voor de veiligheid. Ik heb na 100 m meter wel eens moeten stoppen omdat ik echt niets meer zag...
Ik hoop dus dat ik het werkend krijg :smt198


Jacco


08 dec 2012 15:38
Profiel
BAN
BAN

Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27
Berichten: 2676
Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verwarming
De locatie van het relais zou ik je niet kunnen vertellen, ik zie alleen een principeschema voor me in de docs.
Elektrische kacheltjes voor in huis zijn vaak 2kw, in een kleine ruimte heb je toch al wat te zeggen over de temperatuur in de auto. Je zal het iig moeten merken aan de temperatuur van de luchtstroom.


08 dec 2012 15:46
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verwarming
Als je de laatste 8 cijfers van je VIN geeft kan ik kijken welke dynamo er in jouw auto zit.

En ja, een föhn heeft ook een fors vermogen. Maar voor die warmte afgifte moet de fan het wel doen.
Als die niet op gang komt, om een of andere reden, mag de 1000 W weerstand niet ingeschakeld worden. Anders staat het zeer snel te fikken in het vooronder :oops:

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


08 dec 2012 15:51
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 aug 2008 23:17
Berichten: 995
Woonplaats: Joure
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verwarming
Ik heb de uitvoering van onze C5 wel eens opgezocht en opgeslagen. Ik zit nu achter de computer waar dat op staat.

Het 'Basisontwerp' van de auto is ' Italie'.
De dynamo is 'dynamo klasse 15'. Geen idee wat dat betekent
Bij 'Uitrusting interieur' staat bij ' Extra verwarming' ' ZONDER EXTRA VERWARMING'
Dus, het element zit er zeker in, de draden liggen er en zijn aangesloten. Maar misschien is de optie verder niet geactiveerd? Of ontbreekt een/de relais'
Wellicht kan dat alsnog. Wellicht teer ik dan in op de capaciteit van de accu omdat de dynamo te weinig capaciteit heeft. Maar dan kan ik daar met beleid mee omgaan.


08 dec 2012 16:07
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verwarming
Klasse 15 betekent 150 Ampère.

Ik heb een aantal schema's opgeduikeld, gekoppeld aan jouw ORG en motortype, daar staan die weerstanden in.
Daarin is ook te zien dat er in die weerstandunit 8098 drie afzondelijke spiralen zitten, die ook afzonderlijk aangestuurd worden door relais BCP3.
Dat relais zit achter de Zekeringbox in de motorruimte.

Desgewenst kan ik je die sturen als PDF's.
Geef dan even je E-mail adres via een PB, en vermeld daar dan ook de laatste 8 cijfers van je VIN bij. Dan kan ik gerichter zoeken.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


08 dec 2012 16:17
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verwarming
Wackoh:
De drie draden die je ziet zijn van de drie weerstanden. Heb je wel juist gemeten? als je tussen twee draden meet meet je geen spanning...
Bijlage:
Kachelweerstand.PNG

Als je echt geen spanning hebt moeten we idd even terug zoeken, maar eerst even zeker weten dat je correct hebt gemeten, en dat de weerstanden inderdaad niet worden aangestuurd. Eventueel kan ik een schema sturen, maar ik zie dat JW ook al gereageerd heeft....

chathanky schreef:
De stroomvoorziening wordt verzorgd door een relais, misschien dat die stuk is. Het relais wordt aangestuurd door de elektronische eenheid van de motor.

Dat is niet helemaal juist.


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


08 dec 2012 16:19
Profiel
BAN
BAN

Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27
Berichten: 2676
Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verwarming
Met de lexia kun je het element activeren. Als deze niet aangevinkt is zal hij het zeker niet doen.


08 dec 2012 16:25
Profiel
BAN
BAN

Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27
Berichten: 2676
Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verwarming
Zo staat het wel beschreven BJG. Ik kan me niet voorstellen dat je dit niet direct uit de elektronische eenheid kunt betrekken.

Klasse 15 is een zwaarder uitgevoerde dynamo. De amperage heb ik niet zo op m`n netvlies staan.


08 dec 2012 16:28
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 aug 2008 23:17
Berichten: 995
Woonplaats: Joure
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verwarming
Ik had in eerste instantie inderdaad tussen de weerstand tussen de blauwe en rode draad gemeten. Die was 1.6 Ohm. Een beetje hoog voor een verwarmingselement. Ik vond de draadjes ook wel iel voor 75A. Ik vermoedde dus al dat die dikke bruine er ook wat mee te maken had.
ik vond toen de foto van de uitgebouwde module met die dikke draad. Ook in het schema in een van de eerste posts in dit draadje was te zien dat de dikke draad waarschijnljik de '+' is.
Ik heb toen opnieuw tussen rood en bruin gemeten en vond toen 0.9 Ohm. Dus, tussen rood en blauw meet ik twee elementen, dus de dubbele weerstand (als ik de pennen van de multimeter op elkaar druk meet ik 0.2 Ohm).

Bij draaiende motor en met ontwaseming aan met ik echter geen spanning tussen rood/blauw of zwart, en bruine draad. Zodoende het vermoeden er ofwel geen aansturing is (software) of dat zekering of relais kapot. Of nog iets anders...


08 dec 2012 16:30
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verwarming
Ik heb de schema's als PDF's naar je opgestuurd.

Ben benieuwd ;)

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


08 dec 2012 16:38
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 aug 2008 23:17
Berichten: 995
Woonplaats: Joure
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verwarming
STOP DE PERSEN
Het werkt nu wel... :cit4
Ik ging nog een keer nameten. Eerst mat ik niets. Toen heb ik de temperatuur op max (28oC) gezet. Ik hoorde het motorgeluid iets veranderen.... En verdraaid de elementen werden een voor een aangeschakeld (eerst mat ik bij twee spanning, later ook bij de derde. En er kwam ook warme lucht uit?!
Blijkbaar krijgt de accu eerst even tijd om op te laden na het starten. Leuk die geavanceerde Citroen electronica...
in ieder geval weer wat geleerd :smt193 :smt023
En jullie natuurlijk hartelijk bedankt voor het meedenken. :smt023


08 dec 2012 16:42
Profiel
BAN
BAN

Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27
Berichten: 2676
Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verwarming
Mocht je een lexia hebben is het controleren of de functie is ingeschakeld wel het makkelijkste. Mocht het geactiveerd zijn is het nog vroeg genoeg om verder te zoeken.
Als er bij de pdf schema`s de locaties aangegeven zijn maakt dat het zoeken ook een stuk eenvoudiger.

Met de "extra verwarming" wordt standkachel bedoeld.

Maar ik zie dat het werkt. ;)


08 dec 2012 16:43
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Verwarming
De extra verwarming is niet echt een standkachel. Het is gewoon een extra verwarming op diesel zoals je vaker ziet op diesels. Hij werkt alleen bij draaiende motor.


Het broodrooster in het kachelhuis wordt door de bsi aangestuurd, en niet door de mmc.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


09 dec 2012 00:26
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 106 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.