Even een klein beetje voorgeschiedenis:
Na de aanschaf van onze Ph1 uit 2002 had ik al snel het besluit genomen om de standaard radio te vervangen voor een aftermarket Sony radio. Dit temeer omdat ik het geluid van de Rd3 niet echt geweldig vind, en nog belangrijker: Mijn Sony heeft een I-device tray waar mijn trouwe 160Gb Ipod in huist.
(En waar ik later achterkwam: de originele speakers in de deuren zijn alle vervangen voor 150 W sony Xplod speakers, en daar maakt de rd3 geen gebruik van
Dat display/stuurbediening het niet meer gaat doen na installatie van een andere radio maakt niet uit.
Onlangs heb ik dus een poging genomen om de originele radio uit te bouwen...
Helaas, na de geweldige tips op dit forum te hebben gevonden over hoe de oude radio uit te bouwen, kwam ik het voor mij volgende probleem tegen:

Aangezien iso-stekkers 2&3 uit het dashboard komen, neem ik aan dat dit de originele iso-stekkers zijn? Waarom zitten deze dan niet rechtstreeks op de radio aangesloten, waar nu 4&5 zitten?
En waarom zijn de meeste draden vanaf 4&5 afgetakt en waar lopen ze heen het dashboard in?
Of....Heeft er al eerder een aftermarket radio in deze auto gezeten, wat meteen verklaard waarom alle originele af-fabrieks speakers zijn vervangen door Sony 150W explods...
De rd3 radio maakt duidelijk geen gebruik van deze speakers, en dat is o.a. 1 van de redenen waarom ik de radio wil vervangen door mijn Sony.