Van Mitsubishi naar Citroën..
Auteur |
Bericht |
Joey_k
C5club Rookie
Geregistreerd: 09 aug 2012 19:45 Berichten: 14
Auto: C5 Break Exclusive 2.0
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 180.000
Kleur: Metallica grijs
Naar boven
|
 Van Mitsubishi naar Citroën..
Hallo, Onlangs hebben wij gekozen voor meer ruimte en comfort. Voor de geboorte van ons 1e kind in 2008 kozen wij bewust voor een Mitsubishi spacestar vanwege de ruimte. Leuke auto hoor, maar achteraf niet zoveel ruimte als verwacht... De wandelwagen moest steeds ontdaan worden van zijn wielen wilde hij in de kofferbak passen (en dan ook nog op zijn kant, wandelwagen in de kofferbak zetten, vasthouden en snel de klep dichtdoen voordat het ding weer naar buiten viel  Ook zat er de nodige onderhoud aan te komen en dat was m.n. de reden naar iets anders te gaan uitkijken. Bij onze dealer stond een prachtige Citroën C5 Break uit 2002, met 2.0 liter motor. Weinig op aan te merken zowel binnen - als buitenkant. Na een proefrit meteen verkocht! Letterlijk en figuurlijk... Wat een heerlijke auto om in te rijden. Alleen al voor het zitcomfort zou je in de auto blijven zitten... De Mitsubishi had als bijkomend nadeel dat de bestuurdersstoel was doorgezakt en je hier dus op het metalen frame zat.. En wat een heerlijke ruimte, opbergmogelijkheden en technische foefjes zeg! Airco, automatische ruitenwissers, cruisecontrol etc... Ik hoop via dit forum tips en informatie op te doen m.b.t. de C5, en wellicht binnenkort de radio te vervangen voor mijn trouwe Sony Xplod, want dat vindt ik toch echt het enige minpunt; De radio. Wat een baggergeluid, en wat weinig optie's  En de terugval naar cd's.... Ik mis mijn Ipod 160GB ieder moment van de dag dat ik in de auto doorbreng, en daar moet snel verandering in komen.... (tips zijn dus welkom bij deze).... Tot zover mijn voorstel....
|
09 aug 2012 20:42 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33541 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Van Mitsubishi naar Citroën..
Welkom hier , dat geluid komt vooral door de bagger speakers , niet zozeer de radio , ik zou zelf de wisselaar uitgang gebruiken om je ipod aan te sluiten en de rest origineel te houden , zo kun je ook de stuurwielbediening blijven gebruiken ,... Staat al een hoop over andere radio/speakers e.d. hier op de site geschreven, alsmede hoe je ipod op de originele radio aan te sluiten  Veel plezier met de C5 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
09 aug 2012 20:47 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13971 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Van Mitsubishi naar Citroën..
welkom in de club 
|
09 aug 2012 20:54 |
|
 |
Joey_k
C5club Rookie
Geregistreerd: 09 aug 2012 19:45 Berichten: 14
Auto: C5 Break Exclusive 2.0
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 180.000
Kleur: Metallica grijs
Naar boven
|
 Re: Van Mitsubishi naar Citroën..
Klopt het trouwens dat de radio van het type rd3 is? Ik heb al veel gegoogled en gezocht, maar kom er nog niet echt uit... Eerst misschien maar eens uitzoeken hoe de radio te verwijderen. Dan is het makkelijk om te zien welk type het is en welke aansluitingen erop zitten... En de Ipod op de wisselaar aansluiten geeft ook genoeg problemen las ik al... Stuurwielbediening is wel leuk, maar ik kan nog steeds met de hand bij de radio komen. De C5 is wel groot, maar niet zo groot dat het niet meer te bereiken is... (Of het ligt aan mijn lengte, >2mt  )
|
09 aug 2012 21:20 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33541 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Van Mitsubishi naar Citroën..
Wel goed aansluiten anders krijg je vreemde "spook" effecten  Aansluiten op de wisselaar geeft weinig problemen hoor ... Loshalen , zit met 2 torxen , achter de sierkapjes links en rechts v/d radio, kun je zo loswippen met een schroevendraaier.
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
09 aug 2012 21:23 |
|
 |
Joey_k
C5club Rookie
Geregistreerd: 09 aug 2012 19:45 Berichten: 14
Auto: C5 Break Exclusive 2.0
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 180.000
Kleur: Metallica grijs
Naar boven
|
 Re: Van Mitsubishi naar Citroën..
Hmmmz, die radio moet maar even wachten ben ik bang. Vandaag kwam ik erachter dat de airco last heeft van een "bekend" probleem: Links bloedjeheet en rechts steenkoud  Of misschien een combi-deal maken bij de dealer: motortje vervangen en dan (als o.a. de radio toch is uitgebouwd) meteen de radio laten afmelden in het systeem ... T*ring, dat is echt wel balen hoor, net nog geen week zo'n fijne auto en dan al dit?? En dan te bedenken dat ik nog wel zo'n geluk had met de afneembare trekhaak van Bosal; De sleutel zat vastgeroest in het slot van de trekhaak en terwijl ik in huis met de haak bezig wilde laat ik hem vallen. Gevolg: sleutel afgebroken en naar iets later bleek ook de bedieningsknop  Bosal gebeld en probleem uitgelegd. Ondanks dat het mijn eigen fout was mag de trekhaak "gewoon" ter reparatie worden opgestuurd. "Wordt kostenloos gerepareerd meneer". Wat een service, chapeau!!
|
10 aug 2012 22:15 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33541 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Van Mitsubishi naar Citroën..
Afmelden radio hoeft niet , enkel aanmelden als je een ander fabrieks exemplaar plaatst 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
10 aug 2012 22:17 |
|
 |
Joey_k
C5club Rookie
Geregistreerd: 09 aug 2012 19:45 Berichten: 14
Auto: C5 Break Exclusive 2.0
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 180.000
Kleur: Metallica grijs
Naar boven
|
 Re: Van Mitsubishi naar Citroën..
Lees her en der op het forum tegenstrijdige berichten, de één zegt wel afmelden ivm storingen/foutmeldingen de ander zegt niet afmelden... Zoals ik al zei moet ik waarschijnlijk toch voor de airco naar de dealer kan hij dit zo in één keer meepakken...
|
10 aug 2012 22:42 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33541 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Van Mitsubishi naar Citroën..
Enkel aanmelden ( ivm diefstal beveliging ) en dan nog alleen bij andere fabrieks radio ...
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
11 aug 2012 00:08 |
|
 |
Joey_k
C5club Rookie
Geregistreerd: 09 aug 2012 19:45 Berichten: 14
Auto: C5 Break Exclusive 2.0
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 180.000
Kleur: Metallica grijs
Naar boven
|
 Re: Van Mitsubishi naar Citroën..
Oké, dat scheelt dan alweer... Dan ga ik maar eens op zoek naar een nieuw frame, en iso verloopstekker...
Bedankt voor de info!
|
11 aug 2012 11:46 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33541 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Van Mitsubishi naar Citroën..
Suc6 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
11 aug 2012 20:29 |
|
 |
Joey_k
C5club Rookie
Geregistreerd: 09 aug 2012 19:45 Berichten: 14
Auto: C5 Break Exclusive 2.0
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 180.000
Kleur: Metallica grijs
Naar boven
|
 Re: Van Mitsubishi naar Citroën..
Vandaag eindelijk tijd om eens even naar de radio te kijken, en te vervangen... Helaas, na de geweldige tips op dit forum te hebben gevonden over hoe de oude radio uit te bouwen, kwam ik het voor mij volgende probleem tegen:  Aangezien iso-stekkers 2&3 uit het dashboard komen, neem ik aan dat dit de originele iso-stekkers zijn? Waarom zitten deze dan niet rechtstreeks op de radio aangesloten, waar nu 4&5 zitten? En waarom zijn de meeste draden vanaf 4&5 afgetakt en waar lopen ze heen het dashboard in? Of....Heeft er al eerder een aftermarket radio in deze auto gezeten, wat meteen verklaard waarom alle originele af-fabrieks speakers zijn vervangen door Sony 150W explods... De rd3 radio maakt duidelijk geen gebruik van deze speakers, en dat is o.a. 1 van de redenen waarom ik de radio wil vervangen door mijn Sony 
|
26 okt 2012 15:23 |
|
 |
Peebee
V.I.P.
Geregistreerd: 29 jun 2010 19:56 Berichten: 4498 Woonplaats: Genderen NB
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Van Mitsubishi naar Citroën..
Beetje laat maar toch welkom, enne is je airco probleempje al opgelost? Lees dit nu namelijk pas en er is een geodkope oplossing voor, vandaar de vraag. Is geen definitieve oplossing maar ik heb het truukje al enkele malen toegepast en tot op heden met succes... Temp op 16 gr, airco aan en blazer op laagste stand, dan temp. opvoeren tot 28 gr en terug.. vervolgens de airco op 16 gr laten staan en " automatisch " aanzetten, lekker koel weer 
_________________ Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
|
26 okt 2012 16:26 |
|
 |
Joey_k
C5club Rookie
Geregistreerd: 09 aug 2012 19:45 Berichten: 14
Auto: C5 Break Exclusive 2.0
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 180.000
Kleur: Metallica grijs
Naar boven
|
 Re: Van Mitsubishi naar Citroën..
Bedankt Peebee,
Nee, mijn (ons) airco probleem is nog niet opgelost. Tot nu toe werkte het door een paar keer van warm naar koud te switchen. Ik ga je tip zeker proberen als het weer zover is! Wel weet ik dat als het motortje vervangen moet worden ik ga voor de oplossing van het gat in het dashboard met later een roostertje eroverheen...
|
26 okt 2012 16:59 |
|
 |
|