citroen c5 2009 1800-16v laten tunen ja\nee
Auteur |
Bericht |
JHV
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 11 okt 2007 11:21 Berichten: 2889
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: citroen c5 2009 1800-16v laten tunen ja\nee
Ik denk dat er weinig anders op zal zitten dan accepteren dat je deze auto met deze motor hebt. En inderdaad wat ET al aangeeft, meer terugschakelen en wat hoger in de toeren rijden. Op caravantrekker zie je vaker vragen langskomen met dit als onderwerp, of eigenlijk aangeven dat men wat meer power zou willen. De ervaringsreacties zijn dan meestal dat het eerder neerkomt op je rijstijl er op instellen. En je kunt er echt nog wel wat mee hoor. "Vroeger" ging met met een Kip/Knaus/BIOD met daarvoor een kever, peug 304, citroen GS, Xantia 1600, etc etc ook op weg naar Zuid Frankrijk. Je bent inderdaad minder snel boven bij Luik zal Caravantrekker concluderen, maar onveilig is het zeer zeker niet wanneer je met je caravan rijdt. Wanneer je binnen het (advies) trekgewicht en treingewicht blijft uiteraard. Een vrachtauto inhalen, versnellen, heuvels op bv bij Luik of de bundesbaan richting Zuid-Duitsland, is echt wel te doen. Maar in een lagere versnelling en dus meer toeren. Meepraten over zinvol aanschaffen van de 100km/h sticker voor Duitsland voor jouw combinatie, hoef je niet meer in elk geval  . http://www.trekauto.info/adviestrekgewi ... php?id=111Onveilig zal het niet zijn, wel wat langzamer, en minder power, als je eigenlijk zelf zou willen begrijp ik. Of het zinvol is om te gaan tunen en feitelijk meer Pk en Nm te hebben is een kwestie van gevoel denk ik. Uitproberen dus of misschien? Johan
|
02 aug 2012 17:11 |
|
 |
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
 Re: citroen c5 2009 1800-16v laten tunen ja\nee
Wel oppassen dat je er niet te veel aan chipt, anders krijg je dit van een gewone GS... http://www.youtube.com/watch?v=xTLmSHeVixM
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
02 aug 2012 18:05 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: citroen c5 2009 1800-16v laten tunen ja\nee
Het blijft een geweldig filmpje. Alhoewel....wel zonde van die prachtbak.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
02 aug 2012 20:27 |
|
 |
coffeecup
C5club Bikkel
Geregistreerd: 19 jun 2012 21:39 Berichten: 321
Auto: Lexus CT200h
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: citroen c5 2009 1800-16v laten tunen ja\nee
Het komt inderdaad echt neer op rijstijl. Niet apathisch op de cruise control die 8% willen bedwingen in de hoogste versnelling. Ga zelf maar eens op de fiets klimmen in het allerhoogste verzet. Terugschakelen is het devies.
|
02 aug 2012 20:38 |
|
 |
bgt
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07 Berichten: 955 Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
 Re: citroen c5 2009 1800-16v laten tunen ja\nee
Idd, als ik met de caravan onder de 2500rpm kom ga ik altijd een lagere versnelling kiezen. Na de 3000rpm begint ie steeds harder te trekken en heuveltje op(als ie stijl is=8-18%) het liefs met 4000rpm want dat doet ie t makkelijkste. Boven de 5000rpm kom ik nooit met LPG. Ik hou altijd rekening met de 1000rpm regel voor LPG gebruik.
_________________ Mvg, Bert C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO 2e auto: C1 /2014
|
03 aug 2012 10:38 |
|
 |
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
 Re: citroen c5 2009 1800-16v laten tunen ja\nee
...en die luidt?
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
03 aug 2012 12:19 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: citroen c5 2009 1800-16v laten tunen ja\nee
Tijdens onze vakantie in Oostenrijk heb ik toch echt veelvuldig de 6000rpm aan moeten tikken. Bij steile hellingen is het gat van 1 naar 2 echt veel te groot bij de AL4. Sowieso ben ik in het buitenland helemaal klaar met deze automaat; wat een rotbak! Maar dat terzijde......
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
03 aug 2012 12:36 |
|
 |
coffeecup
C5club Bikkel
Geregistreerd: 19 jun 2012 21:39 Berichten: 321
Auto: Lexus CT200h
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: citroen c5 2009 1800-16v laten tunen ja\nee
bgt schreef: Ik hou altijd rekening met de 1000rpm regel voor LPG gebruik. Met de ... wat?!
|
03 aug 2012 14:25 |
|
 |
bgt
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07 Berichten: 955 Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
 Re: citroen c5 2009 1800-16v laten tunen ja\nee
 Hitte van de verbranding in de motor is bij LPG hetzelfde als op benzine maar dan bij 1000rpm lager. En 6000rpm tik ik nooit aan. Helemaal niet nodig met een 5 bak.
_________________ Mvg, Bert C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO 2e auto: C1 /2014
|
03 aug 2012 18:44 |
|
 |
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
 Re: citroen c5 2009 1800-16v laten tunen ja\nee
Zijn dit harde feiten of is dit een benadering?
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
03 aug 2012 18:48 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: citroen c5 2009 1800-16v laten tunen ja\nee
Die 1000rpm regel heb ik echt nog nooit van gehoord......trouwens de boel smelt niet op lpg, hoor! Gewoon karren met die handel, had het maar geen auto moeten worden. De C5 kan erg goed op gas.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
03 aug 2012 20:35 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: citroen c5 2009 1800-16v laten tunen ja\nee
...bovendien loopt de EW10 wel 7000tpm als je echt wilt, dus zelfs met gas 6000 
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
04 aug 2012 11:42 |
|
 |
bgt
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07 Berichten: 955 Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
 Re: citroen c5 2009 1800-16v laten tunen ja\nee
Ploffie schreef: Zijn dit harde feiten of is dit een benadering? Zie hier: http://www.auto4me.nl/autogas.php
_________________ Mvg, Bert C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO 2e auto: C1 /2014
|
10 aug 2012 13:57 |
|
 |
bgt
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07 Berichten: 955 Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
 Re: citroen c5 2009 1800-16v laten tunen ja\nee
EvilTwin schreef: ...bovendien loopt de EW10 wel 7000tpm als je echt wilt, dus zelfs met gas 6000  mijn rode gebied begint bij 5500rpm  Dus 7000rpm lijkt mij niet zo prettig. Vinden medepassagiers ook niet prettig.
_________________ Mvg, Bert C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO 2e auto: C1 /2014
|
10 aug 2012 14:00 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: citroen c5 2009 1800-16v laten tunen ja\nee
Als de auto moet werken ben ik ook echt niet te beroerd de auto in de toerenbegrenzer te jagen op LPG....
(hoewel je daar net voor moet blijven voor max vermogen)
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
10 aug 2012 17:44 |
|
 |
|