Zo, de afgelopen dagen tot ontevredenheid van mijn vriendin toch de luidsprekers ingebouwd. De versterker was niet mogelijk omdat de plek die ik daarvoor had voorzien werd ingenomen door de filters. Ook dacht ik nieuwe kabels te trekken naar de luidsprekers. Dit was niet mogelijk omdat de verbinding tussen auto en deur door middel van een stekker gebeurd. Ik heb dus de standaard kabels moeten gebruiken, helaas. Ik heb de kabels direct achter de radio doorgeknipt, van daaruit naar de filter en van de filter weer terug naar de stekker achter de radio te gaan. Van daaruit gaan ze naar de woofer in de deur via de standaard kabels. Vanaf de filter dan direct kabels naar de tweeters. Omdat de standaardkabels een redelijk dunne diameter hebben is een (zware) versterker niet echt nuttig aangezien de kabels gewoon te dun zijn om het vermogen over te brengen. Aangezien ik de versterker en alle benodigde kabels toch heb liggen ga ik hier in de toekomst nog een project van maken. Gewoon omdat het hier anders toch stof ligt te vangen en alles beter is als de radio die er nu in zit.
De ingebouwde radio is een Pioneer DEH-8400BT waar ik niet echt tevreden van ben. Het moest een radio met ingebouwde bluetooth carkitt worden die er niet te opzichtig uitzag. Tot zover alles in orde. Maar de geluidskwaliteit is niet wat ik er van verwacht had en het geleverde vermogen valt een beetje tegen. Ook heb ik een redelijke ruis die echt wel in de radio zit en niets met de aansluiting heeft te maken. Tevens is het bedieningsgemak matig. De volgende keer ga ik toch weer voor een Alpine.
De gebruikte luidsprekers zijn van het merk DLS, achter een coaxiaal setje uit de performance serie (226) en voor een composetje uit de reference serie (r6a).
Het is de bedoeling dat de versterker links achter in de kofferruimte gemonteerd wordt, ik heb dus nog wel wat kabels te trekken, maar voorlopig zit dat er nog niet in.
Voor de geïnteresseerden, hieronder een linkje waar je wat foto's terugvindt van de klus...
http://picasaweb.google.com/denhollender/InbouwSpeakers