Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

GJO

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
 autoradio 
Auteur Bericht
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Auto: C5 Break 2.2Hdi exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 99800
Kleur: gris orageux

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: autoradio
Precies, dat bedoel ik. De radio doet vreemde dingen op die manier. Geen behoefte aan, dus old school aansluiting. Ik kan eventueel nog eens kijken of ik deze week zo een verloopstekker vind, maar nogmaals, hoe dan ook, voor zaterdag moet die radio werken want dan vertrek ik op vakantie. Hetzij door een verloopstekker, hetzij door nieuwe kabels te trekken. Dat laatste is nu ook geen wereldschokkende klus...

03 jul 2012 06:04
Profiel
Beheerder
Beheerder

Auto: C5 Berline "de Gouden Koets"
Opties: C5 Club instaplijsten.LED's in de koplampen en comfortbollen.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10481CJ
Productienummer: 10178
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 171717
Kleur: Sable Langrune
KPH: Achter

Naar boven
Antwoord met een citaat
Ik heb trouwens de plus gewoon van de aansteker getapt.

Peugeot 108 2019
Honda CBF 1000i 2007 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)

03 jul 2012 07:40
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Naar boven
Antwoord met een citaat
Ook hier de klus weer afgerond. Kabel van de accu getrokken voor contstante plus, vanaf de sigarettenaansteker de geschakelde plus en daarna een massakabel getrokken naar een plek rechts van mijn dashboardkastje. Daar zaten twee bouten in het metalen frame waar ik gewoon een kabelschoen met groot oog op heb gezet met een m8 moertje. Niet eens moeten boren dus.
Eigenlijk is de c5 best wel een makkelijke auto voor dat soort dingen. Veel plek onder het dasboard, de meeste bekleding en kappen zitten geklikt of geschroeft en komen makkelijk los en zijn achteraf weer zonder problemen (schade) terug te zetten an vast te maken.
Ik zie er nu al naar uit om na mijn terugkomst van vakantie de speakers en versterker te plaatsen.

;)

05 jul 2012 06:10
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Naar boven
Antwoord met een citaat
Zo. Terug van vakantie en dus tijd voor de versterker en boxen. Op zolder mijn oude DLS eens opgezocht en afgestoft, zeg maar grondig gepoetst... Net even gekeken voor een geschikte plek om hem te plaatsen. Mijn eerste idee was onder een van de stoelen voor, maar dat gaat niet lukken. Er zit een stang onder de stoel die in de weg zit, en als ik hem verder naar achter zet zit hij boven de blaasmonden van de verwarming. Tweede plek die eigenlijk perfect is is links- of rechtsachter in de bagageruimte. Daar zijn opbergvakken met een deksel en daar past de versterker perfect in. Twee problemen... Hoe krijg ik die daar goed vastgezet? En dan de afstand van de kabels? Voor voeding is het eigenlijk al te ver aangezien ik de voedingskabel zo dun mogelijk en de signaalkabels zo kort mogelijk wil houden. Voeding liefst 10mm2, maximaal 16mm2.
Blijft de plek boven het dashboardkastje over. Zijn de metalen steunen stevig genoeg om ook nog een versterker te dragen? Maken die steunen ook voldoende contact met het chassis om de sterk wisselende stromen te geleiden? Tips zijn meer als welkom!

19 jul 2012 20:35
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Naar boven
Antwoord met een citaat
Zo, de afgelopen dagen tot ontevredenheid van mijn vriendin toch de luidsprekers ingebouwd. De versterker was niet mogelijk omdat de plek die ik daarvoor had voorzien werd ingenomen door de filters. Ook dacht ik nieuwe kabels te trekken naar de luidsprekers. Dit was niet mogelijk omdat de verbinding tussen auto en deur door middel van een stekker gebeurd. Ik heb dus de standaard kabels moeten gebruiken, helaas. Ik heb de kabels direct achter de radio doorgeknipt, van daaruit naar de filter en van de filter weer terug naar de stekker achter de radio te gaan. Van daaruit gaan ze naar de woofer in de deur via de standaard kabels. Vanaf de filter dan direct kabels naar de tweeters. Omdat de standaardkabels een redelijk dunne diameter hebben is een (zware) versterker niet echt nuttig aangezien de kabels gewoon te dun zijn om het vermogen over te brengen. Aangezien ik de versterker en alle benodigde kabels toch heb liggen ga ik hier in de toekomst nog een project van maken. Gewoon omdat het hier anders toch stof ligt te vangen en alles beter is als de radio die er nu in zit.
De ingebouwde radio is een Pioneer DEH-8400BT waar ik niet echt tevreden van ben. Het moest een radio met ingebouwde bluetooth carkitt worden die er niet te opzichtig uitzag. Tot zover alles in orde. Maar de geluidskwaliteit is niet wat ik er van verwacht had en het geleverde vermogen valt een beetje tegen. Ook heb ik een redelijke ruis die echt wel in de radio zit en niets met de aansluiting heeft te maken. Tevens is het bedieningsgemak matig. De volgende keer ga ik toch weer voor een Alpine.
De gebruikte luidsprekers zijn van het merk DLS, achter een coaxiaal setje uit de performance serie (226) en voor een composetje uit de reference serie (r6a).
Het is de bedoeling dat de versterker links achter in de kofferruimte gemonteerd wordt, ik heb dus nog wel wat kabels te trekken, maar voorlopig zit dat er nog niet in.
Voor de geïnteresseerden, hieronder een linkje waar je wat foto's terugvindt van de klus...

http://picasaweb.google.com/denhollender/InbouwSpeakers

27 jul 2012 01:24
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Auto: Break
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 170.400
Kleur: Zilver

Naar boven
Antwoord met een citaat
Misschien dan nu de meest domme vraag...... :oops:

Werkt mijn alpine 113BT radio ook met zo'n pioneer box-ding-geval zodat ik de stuurbedienng kan gebruiken?

01 aug 2012 21:56
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Auto: C5 Tourer 2.0 HDi 138
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 281287
Kleur: zilvergrijs

Naar boven
Antwoord met een citaat
Het lijkt me waarschijnlijk dat je daar een Alpine box-ding-geval voor nodig hebt.

01 aug 2012 22:01
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Auto: C5 Break Exclusive 2.0
Bouwjaar: 2002
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 180.000
Kleur: Metallica grijs

Naar boven
Antwoord met een citaat
Menno schreef:
Voor aftermarket radio's heb je een verloop stekker zodat je niet hoeft te knippen en plakken, sluit hem aub goed aan en gebruik deze verloop stekker ook ! , anders kun je hele rare klachten krijgen ;)

Pfff, al bijna een week aan het zoeken naar een geschikte iso verloopkabel, maar ik kom er niet uit (de lokale citroen dealer ook niet trouwens, die ziet liever de rd3 radio blijven en komt met allerlei Belkin oplossingen om via de fm band de ipod aan te sluiten :( )
Weet jij of iemand welke iso stekker ik nodig heb, en waar deze te bestellen is?
(nieuwe radio wordt Sony)...
:smt198

16 aug 2012 23:26
Profiel
Beheerder
Beheerder

Auto: Citroën

Naar boven
Antwoord met een citaat
Hier zijn alle soorten te vinden ...

http://www.autohifi.nl/index.php?page=p ... groep=1510

Deze lijkt mij dan geschikt ( de C5 PH1 staat iig in het rijtje ,.... )
http://www.autohifi.nl/index.php?page=p ... C3000TM1Lc

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

17 aug 2012 09:33
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3