Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 406 of c5 
Auteur Bericht
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33529
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Bericht Re: 406 of c5
Lijkt mij logisch, op een 406 forum krijg je omgekeerd advies ... ;)

_________________

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera


08 jul 2012 11:32
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Bericht Re: 406 of c5
Citaat:
Duitsland heerst in pechstatistiek 2011 van ADAC

Auto's van Duitse makelij domineren de meest recente versie van de ADAC-pechstatistiek. Voor het eerst sinds de gegevens worden bijgehouden staat in alle zes voertuigklassen een Duits voertuig bovenaan.

Meest in het oog springend is de middenklasse, waar de complete top tien beheerst wordt door ‘made in Germany'. Het maakt niet uit of ze wel of niet in Duitsland zelf van de band lopen, want dankzij de investeringen in uniforme borging is tegenwoordig ook een in het buitenland gebouwde Duitse auto in kwalitatief opzicht ‘Duits'.

De belangrijkste oorzaak van het stilvallen blijkt de elektra (accu, starter, dynamo). Deels is dat volgens de ADAC het gevolg van het toenemende aantal stroomvreters in moderne auto's. Ook de alom toegepaste start-stopsystemen belasten de accu aanzienlijk. Verder kampen sommige autofabrikanten (Honda, Hyundai) met accu's die niet onberispelijk blijken.

Dit heb ik gequote van de adac.
Let wel, ik zeg niet dat Citroens feilloos zijn. Maar wel dat andere merken dat ook niet zijn.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


08 jul 2012 12:11
Profiel
Bericht Re: 406 of c5
't Verrast me wel, moet ik zeggen. Ik heb overigens nooit serieus gedacht dat andere merken feilloos zijn. Wel dacht ik dat ze wat degelijker waren, maar dat blijkt dus niet meer zo te zijn.
Ik heb wel goede ervaringen met Opels en heb aan deze C5 heel wat meer kosten.
Maar dat zegt op zich natuurlijk nog niks.

Soms vertrouw ik op gevoel voor humor als ik wat schrijf, maar dat gaat dus niet altijd goed.

Voor de topicstarter zal het veersysteem de doorslag geven, denk ik. Ik zou zelf voortaan voor de klassieke vering gaan. (Niet vanwege de kosten maar om het rijgevoel). Als ik nu, vandaag, een andere auto moest kiezen zou dat de DS4 zijn. Dus gewoon weer een Citroën. Dat geeft dan wel aan dat ik verder niks tegen het merk heb.


08 jul 2012 12:54
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 11 jun 2011 23:01
Berichten: 70
Auto: c5 break hdi 110pk met volgens mij alle opties
Opties: chiptuning bij 220000 km
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 255356
Kleur: grijs metalic


Naar boven
Bericht Re: 406 of c5
Ik snap het gezeur ook niet zo , meer dan een ton met de dame gereden , deze week voor het eerst terug geweest voor een storing(airbag) in het display.
Wat blijkt mijn vrouw had een mp3 sigaretten am/fm transmittor gekocht , dat ding veroorzaakte de airbag storing :smt017


08 jul 2012 13:02
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21
Berichten: 6199
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Bericht Re: 406 of c5
@Rowi; ik heb niet beweerd dat ik een storingsvrije auto heb.....goed lezen vriend. Nee, er is best wel eens wat, maar dat zijn bijna altijd de standaard kwaaltjes die hier op het forum uitgebreid staan beschreven.

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


08 jul 2012 14:15
Profiel
Bericht Re: 406 of c5
Prima, GW-tje, ik had dat ook best wel zo begrepen. 't Is allemaal een beetje gechargeerd geschreven. Persoonlijk vond ik de teksten wel grappig neergezet, maar ik geloof dat ik de enige ben die er wel om kan lachen. ;)


08 jul 2012 14:25
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Bericht Re: 406 of c5
@Rowi: Ik heb er best om kunnen lachen hoor :lol:
Mijn posting was meer ter info bedoeld.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


08 jul 2012 14:37
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jun 2008 14:44
Berichten: 2874
Woonplaats: Huisduinen
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**


Naar boven
Bericht Re: 406 of c5
@ Benjamin82: heb je iets aan dit forum? :smt017 :mrgreen:

_________________
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive

Afbeelding


08 jul 2012 15:29
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50
Berichten: 5300
Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter


Naar boven
Bericht Re: 406 of c5
De 406 is in veel opzichten een kopie van de Xantia.

En wat was in de ADAC-tests zo'n beetje de beste auto?

Inderdaad. De Xantia.

_________________
C4GP 2.0 16V LPG-G3


08 jul 2012 17:48
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21
Berichten: 6199
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Bericht Re: 406 of c5
Ook voor die Xantia (van mij) gold dat ik daar tot nog toe de beste auto aan heb gehad, gedurende 7 jaren dat ik ermee reed, maar alle kwaaltjes heb ik moeten verhelpen....

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


08 jul 2012 18:04
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33529
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Bericht Re: 406 of c5
Duurste auto ooit, met stip !!
Uiteindelijk de deur gewezen voor een C5 2.2HDi, en dat was een verademing , zo zie je maar, alles is relatief ;)

_________________

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera


08 jul 2012 18:13
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21
Berichten: 6199
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Bericht Re: 406 of c5
Oh, bij mij heeft de XM Break dat predicaat verdiend!

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


08 jul 2012 20:43
Profiel
C5club Fan
C5club Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2008 17:54
Berichten: 85
Woonplaats: Haarlem
Auto: Geen
Brandstof: Hybride


Naar boven
Bericht Re: 406 of c5
Hi,

Ik denk dat een 406 en een C5 wel vergelijkbaar zijn. Al is de 406 wel een generatie ouder. Alhoewel de timing bij PSA niet altijd even lekker is. De modellen lopen daar wat raar achter elkaar aan. Dus generaties vergelijken is niet altijd simpel.

De C5 heeft (voor mij) wel veel meer karakter dan een 406. Dat karakter zit'm wel in het veersysteem. Je moet er een beetje van houden. Dat ietwat 'slome, relaxed aan'. C5-ven zijn geen scheurkanonnen (evt Carlsons daargelaten) accelereren is niet onder de 10 sec. Mijn Ph2 2.0 16v automaat is op snelheid wel rap. 100 naar 150 gaat wel heel erg makkelijk. Op autobahn konden wij makkelijk met de 180 jongens meerijden. Soepel. Uiteraard ga je voor een 911, 535D, C350, GTi wel aan de kant, maar dat is wel een hele andere klasse. Die trekken bij 180 nog gewoon door, daar is de C5 wel (bijna) klaar.

Ik heb mijn ph1 net 6 mnd geleden ingeruild met 230K op de teller. Is naar Afrika vertrokken, omdat ze daar erg geliefd zijn. Gaan namelijk nooit stuk :smt023 Geweldige auto, uiteraard wel het één en ander mee gehad. Maar ja met welke auto heb je niks? Toyota, oké. Die hebben dan ook echt geen ziel.

Wat mij wel vaak opvalt als ik eens met iemand meerij is dat andere auto's vaak zo oncomfortabel zijn. Het gehobbel en gebeuk op klinkers valt mij altijd zo tegen. Onze C5 zweeft over drempels, klinkers, boerenweggetjes.

Verder is de C5 break echt een joekel van een auto. Met de bank omhoog kun je zo ongeveer alles vervoeren. Met z'n vieren op wintersport. 5 paar ski's, 4 paar schoenen een paar stevige tassen. Of op zomer vakantie. Alle bagage en twee kinderfietsjes, klep dicht en ik kan nog gewoon door de achteruit naar buiten kijken. Auto zakt geen millimeter!

Alors. Ik zou het wel weten. Zou alleen wel eens kijken naar een Ph2. Overweeg een gas tank. €1,00 verschil per liter.

succes.

_________________
Had: Citroen C5 Break 2.0 16 V Exclusive (PhII) (productiedatum: 14 Oct 2005)
Had: Citroen C5 Break 1.8 16V Ligne Prestige (PhI) (rijdt nu ergens in Afrika)
Wil: Nooit meer een auto.

Vroeger: Vivaro 2.5 CDTI, Vivaro 1.9 DTI, Pajero 3.2 DiD, Polo station 1.4, Corsa Dci, Marbella 1.0, Golf V5 (2.3), Polo 1.0

Zit: dagelijks in de trein....


09 jul 2012 10:04
Profiel
Bericht Re: 406 of c5
En, Benjamin82, welke is het geworden?

Edit: misschien nog een beetje te snel.


10 jul 2012 15:15
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jun 2012 21:39
Berichten: 321
Auto: Lexus CT200h
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Bericht Re: 406 of c5
Rowi schreef:
Nooit tussendoor naar een garage buiten de beurten om. (Je weet toch wel dat dit kan? Ik bedoel, als Citroenrijder? Je hebt daar toch misschien wel eens over gehoord, dat er ook auto's zijn die niet elke drie maanden voor een kwaaltje bij de dealer staan? Echt, hoor, ze bestaan, je ziet ze wel eens langskomen denk ik, of anders zie je wel eens een foto ergens, of je kunt het googlen, en er staat Suzuki/Mercedes/BMW/VW/Opel of iets dergelijks op.)
;)



Ik heb me kapot gelachen. Precies de reden dat ik nu voor een nieuwe auto heb gekozen. Met de Saab sta ik tussendoor ook regelmatig bij de garage. Onder het mom van "mag 't na dik 3 ton" bedek je dan eea wel met de mantel der liefde, maar op een gegeven moment pak je de rekenmachine...
Overigens was de Astra GTC die ik in 2008 nieuw kocht een rampenbak, dus wat dat betreft hoef je het voor het merk ook niet meer te doen.
De hang naar premium heeft een grote deuk in de betrouwbaarheid en duurzaamheid geslagen.


Uuhhh. Ontopic: C5, want de 406 vind ik echt een vreselijk oubollige opoe-uitstraling hebben met z'n doodsuffe iets té anonieme koets.


10 jul 2012 17:47
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.