Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 Roet probleem , opgelost zie pag.5 
Auteur Bericht
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Morgen naar de keuring, ben benieuwd..... ( Roet )
In ieder geval zou ik het nooit adviseren om te doen :smt190

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


25 jan 2012 20:32
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 10 jan 2011 21:08
Berichten: 384
Auto: C5 break Hdi Sx 136pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 173000
Kleur: ganache


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Oorzaak van het roeten eindelijk gevonden.
Hey jongens, een paar maanden geleden heb ik hier eens een melding gemaakt dat onze dame roette. Het is eentje met roetfilter dus de conclusie was snel gemaakt dat het abnormaal was. Heb het gemeld toen ik haar binnen bracht voor een onderhoud bij de garage waar ik haar kocht. Het enige wat ik toen te horen kreeg was dat het niet abnormaal was en dat ze een product erin hadden gegooid en dat het wel zou minderen. Toen heb ik mijn klacht hier gepost en hier zeiden ze onmiddelijk dat mijn roetfilter eraan was waarschijnlijk ook omdat in tussentijd een foutmelding had gekregen dat ie bijna vol zat. Toen heb ik haar binnengebracht bij een citroen garage voor een groot onderhoud en heb er extra bij gezegd dat ze roette. Toen ik haar ging halen heb ik andermaal te horen gekregen dat er weer een product in was gedaan en dat ik maar eens een stukje moest gaan raggen. Wat ik dan ook gedaan heb. Maar het roetten bleef duren. Toen heeft Willy eens geopperd om bij hem langs te komen om haar eens te controleren en uit te lezen. Wat ik dus vandaag gedaan heb. Hij heeft haar volledig uitgelezen en enkele storingen eruit gegooid. En toen bij een visuele controle heeft hij het ontdekt wat de oorzaak was van het roeten. Er was een darm naar de turbo die niet goed vast zat. De spanring zat heel los en er hingen oliesporen ook heel recente. Dus de darm weer vastgezet. Na nog wat lullen terug naar huis gereden en ze is een heel andere auto geworden. Veel meer vermogen, gemakkelijker vertrekken uit stilstand gewoon geweldig. Het roeten zou nu stilaan ook moeten weggaan zei willy want nu zal er idd nog wat vuiligheid in zitten. Want vermoed toch dat het euvel al heel lang aan de gang is. Bij mij was het al sinds de aankoop. En verder is alles met de roetfilter in orde. Voor 47 procent vuil dus kan zeker nog een tijdje mee. Is blijkbaar vervangen geweest op 100000 km konden we zien in de lexia en volgens de auto kan die nog mee tot 300000 km. En te denken dat de garage al geopperd had om die te vervangen bij 160000 km omdat de dame zo roette. Maar goed dat ik daar niet op ben ingegaan. Weer een garage die in het vervolg van mijn dame moet blijven.


18 mei 2012 14:13
Profiel
C5club Executive
C5club Executive

Geregistreerd: 03 jun 2011 19:31
Berichten: 1797
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Auto: Renault Megane estate 1.5 dci
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2018
kilometerstand: 75000 km
Kleur: zilver grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Oorzaak van het roeten eindelijk gevonden.
:smt023 :smt023 :smt023

_________________
Groetjes Timo
Nu
Renault Megane estate 1.5 dci automaat 04/2018
Afbeelding Lexia 3
Vorige auto's
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001
Fiat bravo 1.4 sx 1998
Fiat Tipo 1.4 s 1992
Peugeot 405 1.9 GLD 1989
Nissan Micra 1.0 dx 1987
Suzuki sj410 1985 (jeep)

Ervaring is wat je krijgt, als je niet krijgt wat je wilt.


18 mei 2012 15:51
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54
Berichten: 4887
Woonplaats: Leiden
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Oorzaak van het roeten eindelijk gevonden.
Groot onderhoud en een specifieke klacht en nog zien ze een losse turboslang niet ? Prutsers. :smt021
Willy :smt023

Gr. Ronald

_________________
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)


18 mei 2012 15:59
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21
Berichten: 6199
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Oorzaak van het roeten eindelijk gevonden.
En dat noemt zich dan ook nog Citroen garage? Maar pas op hè.....Willy is dan ook steengoed, hè!
Dat moeten we zeker niet vergeten. :smt023

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


18 mei 2012 16:16
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 10 jan 2011 21:08
Berichten: 384
Auto: C5 break Hdi Sx 136pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 173000
Kleur: ganache


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Oorzaak van het roeten eindelijk gevonden.
Ja idd Willy is echt top. Een echte liefhebber. Had zoiets:' ik moet en zal het vinden'. Voor de rest was onze dame in zeer goede staat, motorisch dan. Het is de bevestiging nogmaals dat citroen echt wel goed is. Heeft nu 160000 km en het is er motorisch niet aan te zien. De meesten beginnen dan hier en daar wel eens te zweten en dat is hier niet het geval. Ik zal maar hout vasthouden :lol:


18 mei 2012 16:26
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21
Berichten: 6199
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Oorzaak van het roeten eindelijk gevonden.
Ah, joh, met zo'n kilometerstand is ze nog maar net van de choke, hè. Nog nauwelijks ingereden..... :lol:

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


18 mei 2012 21:19
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Oorzaak van het roeten eindelijk gevonden.
Die willy heeft wel een taart en/of biertje verdiend. :smt023

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


18 mei 2012 22:39
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 10 jan 2011 21:08
Berichten: 384
Auto: C5 break Hdi Sx 136pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 173000
Kleur: ganache


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Oorzaak van het roeten eindelijk gevonden.
Dat heeft ie idd. Dat gaat zeker nog in orde komen. Onze dame voelt zich nu heel goed in haar vel. Gisterenavond nog naar een etentje in limburg geweest. En toen eens regelmatig doorgetrokken. En vooral in de hogere toeren merk je dat het dag en nacht verschil is. Ze is heel bijterig. Zoals het bij een 16v-diesel zou moeten zijn. Het verschil is zo groot dat het precies is alsof ze gisteren gechipt is. :lol:


19 mei 2012 10:10
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Oorzaak van het roeten eindelijk gevonden.
peeke 1972 schreef:
Voor 47 procent vuil dus kan zeker nog een tijdje mee. Is blijkbaar vervangen geweest op 100000 km konden we zien in de lexia en volgens de auto kan die nog mee tot 300000 km. En te denken dat de garage al geopperd had om die te vervangen bij 160000 km omdat de dame zo roette. Maar goed dat ik daar niet op ben ingegaan. Weer een garage die in het vervolg van mijn dame moet blijven.


Even hier op inhaken:
Die 47% is slechts de roetbelasting van het filter. Na regeneren staat deze waarde weer op 0%. En loopt daarna weer op tot 100% dan gaat de wagen weer regenereren. Dit zegt niets over de verzadiging met eolys en asdeeltjes.

Aan de teller 2 eolys in mg kun je zien hoeveel eolys er in het FAP zit.

Maar iig :smt023 voor willy

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


21 mei 2012 23:12
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 10 jan 2011 21:08
Berichten: 384
Auto: C5 break Hdi Sx 136pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 173000
Kleur: ganache


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Roet probleem , opgelost zie pag.5
Er zat nog 90 mg in. Hoeveel word er dan eigenlijk gebruikt per tankbeurt. Vind dit zo een kleine hoeveelheid?


22 mei 2012 09:15
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Roet probleem , opgelost zie pag.5
De waarde die je ziet in mg is eigenlijk de hoeveelheid werkzame stof. Dus vandaar het rare getal.

Er zijn 3 mogelijkheden voor die 90 mg die je noemt:

90 mg resterend in het reservoir
Als jij met die 90 mg de resterende hoeveelheid in het reservoir bedoelt betekent dat dat het reservoir binnenkort moet worden bijgevuld. De 16 HDiF heeft een waarschuwingsniveau van ongeveer 89 gram. dat zou betekenen dat hij binnenkort begint te miepen dat het eolys moet worden bijgevuld.

90 mg afgezet in roetfilter
Als jij met de 90 mg de hoeveelheid additief afgezet in het roetfilter bedoelt (teller 2) dan betekent dit dat je ongeveer 110 a 120 000 km met dit roetfilter hebt gereden en dat deze eigenlijk is verzadigd met eolys, waardoor de opslagcapaciteit te weinig is en daardoor de tegendruk te hoog.

90 mg gebruikt sinds de laatste keer bijvullen reservoir
Dit is teller1, het betekent dat sinds het laatste bijvullen 90 mg is ingepoten,
dit zegt niet alles over de hoeveelheid in het fap, die kan tussendoor zijn vervangen waarbij teller 2 is gereset maar het reservoir niet is bijgevuld (teller 1)
Voor de berekening van de hoeveelheid vloeistof in het reservoir is deze teller van belang, tevens voor controle van de werking van de additiefpomp.

Al met al dus belangrijk om deze drie waarden uit te lezen, en daaruit conclusies te trekken.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


22 mei 2012 22:39
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 10 jan 2011 21:08
Berichten: 384
Auto: C5 break Hdi Sx 136pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 173000
Kleur: ganache


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Roet probleem , opgelost zie pag.5
Ik weet het niet juist welke teller het was. Misschien weet willy het nog? WIIIIIIILLLLLLLLYYYYY!!!!!!!!lol. Zou ie het gehoord hebben. Het filter zou vervangen zijn op 100000 km volgens de computer en zou nog meegaan tot 300000 afhankelijk van het gebruik natuurlijk. Dus vermoed ik dat het roeten al van toen was en dat toen bij de vorige eigenaar het ook een beunhaas van een garage was en gewoon de filter heeft vervangen omdat ze roette.


23 mei 2012 10:15
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13972
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Roet probleem , opgelost zie pag.5
ik weet ook niet meer :smt089


23 mei 2012 10:19
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 10 jan 2011 21:08
Berichten: 384
Auto: C5 break Hdi Sx 136pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 173000
Kleur: ganache


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Roet probleem , opgelost zie pag.5
We zullen nu wel zien als ze nieuwe vloeistof nodig heeft. Dan geeft onze dame wel een kreetje(piep, lol). Voor de rest is de roet nu nagenoeg weg en het weinige wat er nog uit komt zal wel nog wat smurrie zijn die er in zat. En dat ze nu aan het uitspuwen is zoals willy voorspeld had. Maar ze gaat er voor de rest als een speer er van door als je dat vraagt.


23 mei 2012 19:26
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.