Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
In ieder geval zou ik het nooit adviseren om te doen :smt190
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 384
Lid geworden op: 10 jan 2011 20:08
Auto: C5 break Hdi Sx 136pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 173000
Kleur: ganache
Hey jongens, een paar maanden geleden heb ik hier eens een melding gemaakt dat onze dame roette. Het is eentje met roetfilter dus de conclusie was snel gemaakt dat het abnormaal was. Heb het gemeld toen ik haar binnen bracht voor een onderhoud bij de garage waar ik haar kocht. Het enige wat ik toen te horen kreeg was dat het niet abnormaal was en dat ze een product erin hadden gegooid en dat het wel zou minderen. Toen heb ik mijn klacht hier gepost en hier zeiden ze onmiddelijk dat mijn roetfilter eraan was waarschijnlijk ook omdat in tussentijd een foutmelding had gekregen dat ie bijna vol zat. Toen heb ik haar binnengebracht bij een citroen garage voor een groot onderhoud en heb er extra bij gezegd dat ze roette. Toen ik haar ging halen heb ik andermaal te horen gekregen dat er weer een product in was gedaan en dat ik maar eens een stukje moest gaan raggen. Wat ik dan ook gedaan heb. Maar het roetten bleef duren. Toen heeft Willy eens geopperd om bij hem langs te komen om haar eens te controleren en uit te lezen. Wat ik dus vandaag gedaan heb. Hij heeft haar volledig uitgelezen en enkele storingen eruit gegooid. En toen bij een visuele controle heeft hij het ontdekt wat de oorzaak was van het roeten. Er was een darm naar de turbo die niet goed vast zat. De spanring zat heel los en er hingen oliesporen ook heel recente. Dus de darm weer vastgezet. Na nog wat lullen terug naar huis gereden en ze is een heel andere auto geworden. Veel meer vermogen, gemakkelijker vertrekken uit stilstand gewoon geweldig. Het roeten zou nu stilaan ook moeten weggaan zei willy want nu zal er idd nog wat vuiligheid in zitten. Want vermoed toch dat het euvel al heel lang aan de gang is. Bij mij was het al sinds de aankoop. En verder is alles met de roetfilter in orde. Voor 47 procent vuil dus kan zeker nog een tijdje mee. Is blijkbaar vervangen geweest op 100000 km konden we zien in de lexia en volgens de auto kan die nog mee tot 300000 km. En te denken dat de garage al geopperd had om die te vervangen bij 160000 km omdat de dame zo roette. Maar goed dat ik daar niet op ben ingegaan. Weer een garage die in het vervolg van mijn dame moet blijven.
C5club Executive
C5club Executive
Berichten: 1797
Lid geworden op: 03 jun 2011 19:31
Auto: Renault Megane estate 1.5 dci
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2018
kilometerstand: 75000 km
Kleur: zilver grijs
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:
:smt023 :smt023 :smt023
Groetjes Timo
Nu
Renault Megane estate 1.5 dci automaat 04/2018
Afbeelding Lexia 3
Vorige auto's
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001
Fiat bravo 1.4 sx 1998
Fiat Tipo 1.4 s 1992
Peugeot 405 1.9 GLD 1989
Nissan Micra 1.0 dx 1987
Suzuki sj410 1985 (jeep)

Ervaring is wat je krijgt, als je niet krijgt wat je wilt.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4888
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Groot onderhoud en een specifieke klacht en nog zien ze een losse turboslang niet ? Prutsers. :smt021
Willy :smt023

Gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 65.000 km, wit
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 65.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
En dat noemt zich dan ook nog Citroen garage? Maar pas op hè.....Willy is dan ook steengoed, hè!
Dat moeten we zeker niet vergeten. :smt023
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 384
Lid geworden op: 10 jan 2011 20:08
Auto: C5 break Hdi Sx 136pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 173000
Kleur: ganache
Ja idd Willy is echt top. Een echte liefhebber. Had zoiets:' ik moet en zal het vinden'. Voor de rest was onze dame in zeer goede staat, motorisch dan. Het is de bevestiging nogmaals dat citroen echt wel goed is. Heeft nu 160000 km en het is er motorisch niet aan te zien. De meesten beginnen dan hier en daar wel eens te zweten en dat is hier niet het geval. Ik zal maar hout vasthouden :lol:
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Ah, joh, met zo'n kilometerstand is ze nog maar net van de choke, hè. Nog nauwelijks ingereden..... :lol:
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Die willy heeft wel een taart en/of biertje verdiend. :smt023
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 384
Lid geworden op: 10 jan 2011 20:08
Auto: C5 break Hdi Sx 136pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 173000
Kleur: ganache
Dat heeft ie idd. Dat gaat zeker nog in orde komen. Onze dame voelt zich nu heel goed in haar vel. Gisterenavond nog naar een etentje in limburg geweest. En toen eens regelmatig doorgetrokken. En vooral in de hogere toeren merk je dat het dag en nacht verschil is. Ze is heel bijterig. Zoals het bij een 16v-diesel zou moeten zijn. Het verschil is zo groot dat het precies is alsof ze gisteren gechipt is. :lol:
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
peeke 1972 schreef: Voor 47 procent vuil dus kan zeker nog een tijdje mee. Is blijkbaar vervangen geweest op 100000 km konden we zien in de lexia en volgens de auto kan die nog mee tot 300000 km. En te denken dat de garage al geopperd had om die te vervangen bij 160000 km omdat de dame zo roette. Maar goed dat ik daar niet op ben ingegaan. Weer een garage die in het vervolg van mijn dame moet blijven.
Even hier op inhaken:
Die 47% is slechts de roetbelasting van het filter. Na regeneren staat deze waarde weer op 0%. En loopt daarna weer op tot 100% dan gaat de wagen weer regenereren. Dit zegt niets over de verzadiging met eolys en asdeeltjes.

Aan de teller 2 eolys in mg kun je zien hoeveel eolys er in het FAP zit.

Maar iig :smt023 voor willy
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 384
Lid geworden op: 10 jan 2011 20:08
Auto: C5 break Hdi Sx 136pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 173000
Kleur: ganache
Er zat nog 90 mg in. Hoeveel word er dan eigenlijk gebruikt per tankbeurt. Vind dit zo een kleine hoeveelheid?
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
De waarde die je ziet in mg is eigenlijk de hoeveelheid werkzame stof. Dus vandaar het rare getal.

Er zijn 3 mogelijkheden voor die 90 mg die je noemt:

90 mg resterend in het reservoir
Als jij met die 90 mg de resterende hoeveelheid in het reservoir bedoelt betekent dat dat het reservoir binnenkort moet worden bijgevuld. De 16 HDiF heeft een waarschuwingsniveau van ongeveer 89 gram. dat zou betekenen dat hij binnenkort begint te miepen dat het eolys moet worden bijgevuld.

90 mg afgezet in roetfilter
Als jij met de 90 mg de hoeveelheid additief afgezet in het roetfilter bedoelt (teller 2) dan betekent dit dat je ongeveer 110 a 120 000 km met dit roetfilter hebt gereden en dat deze eigenlijk is verzadigd met eolys, waardoor de opslagcapaciteit te weinig is en daardoor de tegendruk te hoog.

90 mg gebruikt sinds de laatste keer bijvullen reservoir
Dit is teller1, het betekent dat sinds het laatste bijvullen 90 mg is ingepoten,
dit zegt niet alles over de hoeveelheid in het fap, die kan tussendoor zijn vervangen waarbij teller 2 is gereset maar het reservoir niet is bijgevuld (teller 1)
Voor de berekening van de hoeveelheid vloeistof in het reservoir is deze teller van belang, tevens voor controle van de werking van de additiefpomp.

Al met al dus belangrijk om deze drie waarden uit te lezen, en daaruit conclusies te trekken.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 384
Lid geworden op: 10 jan 2011 20:08
Auto: C5 break Hdi Sx 136pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 173000
Kleur: ganache
Ik weet het niet juist welke teller het was. Misschien weet willy het nog? WIIIIIIILLLLLLLLYYYYY!!!!!!!!lol. Zou ie het gehoord hebben. Het filter zou vervangen zijn op 100000 km volgens de computer en zou nog meegaan tot 300000 afhankelijk van het gebruik natuurlijk. Dus vermoed ik dat het roeten al van toen was en dat toen bij de vorige eigenaar het ook een beunhaas van een garage was en gewoon de filter heeft vervangen omdat ze roette.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
ik weet ook niet meer :smt089
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 384
Lid geworden op: 10 jan 2011 20:08
Auto: C5 break Hdi Sx 136pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 173000
Kleur: ganache
We zullen nu wel zien als ze nieuwe vloeistof nodig heeft. Dan geeft onze dame wel een kreetje(piep, lol). Voor de rest is de roet nu nagenoeg weg en het weinige wat er nog uit komt zal wel nog wat smurrie zijn die er in zat. En dat ze nu aan het uitspuwen is zoals willy voorspeld had. Maar ze gaat er voor de rest als een speer er van door als je dat vraagt.
Plaats reactie