Kosten en aanpassen van dagrijlichten
Auteur |
Bericht |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: Kosten en aanpassen van dagrijlichten
Over de discussie of de DRL van bv Audi, DS3, Angel eyes enz legaal zijn. (zie een paar postings terug) Omdat ik binnenkort weer examen bevoegdheidsverlenging moet doen heb ik me weer eens in de regelgeving verdiept. Dat bracht mij tot het volgende inzicht: In de regelgeving staat ...wordt als één lcht aangemerkt elke combinatie van twee of meer al dan niet met identieke lichteb die een verlichtingsinrichting vormen waarvan de lichtdoorlatende gedeelten van de lichten op eenzelfde verticaal vlak ten minste 60% beslaan van het oppervlak van de kleinste vierhoek die om de lichtdoorlatende gedeelten van de lichten kan worden beschrevenDit is om te bepalen of het als één of als meerdere lichten moet worden gezien. Er wordt duidelijk gesproken over lichtdoorlatende gedeeltenVolgens mij zit daar de bottleneck. Het lichtdoorlatende gedeelte is eigenlijk het glas van het armatuur  hier gaat het dus om verschillende armaturen tegen elkaar aan (bv oplegger van vrachtwagen de bekende 3 lampen naast elkaar) In het geval LED DRL van bv de ph3 of de beruchte angel eyes betreft het één armatuur (lichtdoorlatend gedeelte) en dus 1 licht. Het wordt dus gezien als één licht. Verderop staat daarover nog: Indien een licht wordt gevormd door meerdere lichtbronnen mag door defecte lichtbronnen het oorspronkelijke lichtoppervlak met niet meer dan 25% afnemen.ConclusieDe 60% regel wordt toegepast als er sprake is van verschillende armaturen/lampen. Betreft het één armatuur dan pas je de 25% regel toe op de diverse lichtbronnen/leds Als ik de regels op deze manier interpreteer dan kom ik tot dezelfde conclusie als de rdw, het is toegestaan. Maar ik ben het wel eens met ET, verwarrend is het wel, en het laat teveel ruimte om het anders te interpreteren.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
21 apr 2012 00:20 |
|
 |
bgt
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07 Berichten: 955 Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
 Re: Kosten en aanpassen van dagrijlichten
JW-NHS schreef: Je zou het kunnen proberen....Ik zal je de instructie sturen, dan zie je hoe het zit.Groet,JW JW, zou je mij ook de instructie kunnen toesturen. Heb zo'n Philips DRL setje besteld.
_________________ Mvg, Bert C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO 2e auto: C1 /2014
|
30 apr 2012 22:08 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: Kosten en aanpassen van dagrijlichten
De oude lampjes/fitting niet weggooien, anders wil ik ze wel! 
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
30 apr 2012 22:20 |
|
 |
bgt
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07 Berichten: 955 Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
 Re: Kosten en aanpassen van dagrijlichten
Herman, ik doe ze niet weg hoor  Zet de DRL's in de grille. En als de DRL er is ga ik kijken of ik sowieso de leds kan vervangen voor kleur 3000 en het schakelkastje ff openmaken. Kijken hoe het ontworpen is en of het niet teveel storing geeft voor mn autoradio.
_________________ Mvg, Bert C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO 2e auto: C1 /2014
|
01 mei 2012 08:42 |
|
 |
abartels
C5club Bikkel
Geregistreerd: 14 apr 2010 15:50 Berichten: 416 Woonplaats: Almere
Auto: sedan, Exclusive 2.0 aut4
Opties: electrische schuif/kanteldak, afneembare trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09055
Productienummer: 10708
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 149000
Kleur: Gris quartz
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Kosten en aanpassen van dagrijlichten
Op zich vind ik die drl's wel een appart gegeven. Ooit zijn alle auto's uitgerust met stadslichten, die om voor mij onduidelijke reden nooit alleen mogen aanstaan. Op zich zouden dit mooie drl's kunnen zijn.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
_________________
|
01 mei 2012 11:48 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33527 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Kosten en aanpassen van dagrijlichten
Vind het zonde, op een C5-3 zitten al DRL's ....
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
01 mei 2012 12:26 |
|
 |
bgt
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07 Berichten: 955 Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
 Re: Kosten en aanpassen van dagrijlichten
Natuurlijk zitten ze er op. Ik gebruik ze alleen nooit. De hele dag met zulke hete energiezuipers rijden  Met leds is dat geen probleem. Bovendien zijn de standaard DRL lampen ook nog eens prijzig(als je ze wil vervangen).
_________________ Mvg, Bert C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO 2e auto: C1 /2014
|
01 mei 2012 13:35 |
|
 |
XortioN
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 07 apr 2012 22:02 Berichten: 164
Auto: Peugeot 607 2.2 HDi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: Kosten en aanpassen van dagrijlichten
ben echt benieuwd naar het resultaat (-:
|
01 mei 2012 14:11 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: Kosten en aanpassen van dagrijlichten
Bestaan er ook xenon lampjes van 5w die je erin kan fabrieken? Dat zou ook de ideale hoeveelheid en kleur licht kunnen geven.
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
01 mei 2012 18:00 |
|
 |
bgt
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07 Berichten: 955 Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
 Re: Kosten en aanpassen van dagrijlichten
Heb de Philips DRL's net binnen. Ze monteren in de grille, zoals JW dat heeft, is toch knap lastig. De hele bumper eraf halen is toch wel een klus. Mooi licht trouwens, denk kleur 4000...niet van dat koude blauwe licht. Nou ja... ff met JW's bouwtekening kijken wat ik kan doen om ze te bevestigen.
_________________ Mvg, Bert C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO 2e auto: C1 /2014
|
11 mei 2012 17:41 |
|
 |
bgt
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07 Berichten: 955 Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
 Re: Kosten en aanpassen van dagrijlichten
Dat gaat niet lukken in de grille. De DRL's staan dan geen 60cm uit elkaar. Zal toch iets in dat vierkante "gat" moeten doen. Zal toch ff de bumper eraf moeten slopen vrees ik. Of gewoon de beugels in dat "gat" schroeven. Maar ja, horizontaal past dat niet.
_________________ Mvg, Bert C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO 2e auto: C1 /2014
|
11 mei 2012 18:33 |
|
 |
bgt
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07 Berichten: 955 Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
 Re: Kosten en aanpassen van dagrijlichten
Zal toch horizontaal in dat "gat" geplaatst moeten worden. Ik zou kunnen proberen, met een stuk hout van 12,2 x 2,2 cm, een rechthoekig vak in de bovenkant van het "gat" te kunnen drukken d.m.v een hittebron Ik weet niet hoe makkelijk het plastik van het "gat" te vormen is? Dan zit ie namelijk mooi verzonken en kan je m met 2x 5mm bouten vastschroeven. Horizontaal geeft ie t beste licht. Vertikaal vind ik het minder goed. Tja......je moet toch wat  Zal toch de bumper eraf moeten halen  anders lukt t niet. Volgende week ff kijken wanneer t een mooie dag is. Ik weet niet hoe link t is als je een hittekanon(verfbrander met dunne mond) zo op t plastik van het "gat" zet om te kijken of ie snel zacht wordt?
_________________ Mvg, Bert C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO 2e auto: C1 /2014
|
11 mei 2012 20:06 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: Kosten en aanpassen van dagrijlichten
Of iets met een strijkijzer? Dat verzinken met hitte had ik ook bedacht, et die boemerang dingen.
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
11 mei 2012 21:32 |
|
 |
bgt
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07 Berichten: 955 Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
 Re: Kosten en aanpassen van dagrijlichten
misschien een stuk alu nemen(en heel mooi glad polijsten) van 120x20mm en 10cm lang. Dit dan verwarmen(hoe dit heel heet te krijgen?) en op t plastik zetten  Met een verfbrander(+kleine mond) smelt je waarschijnlijk teveel plastik rondom en past niets meer goed. Exroosje......wat bedoel je met " die boemerang dingen"?
_________________ Mvg, Bert C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO 2e auto: C1 /2014
|
11 mei 2012 21:49 |
|
 |
bgt
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07 Berichten: 955 Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
 Re: Kosten en aanpassen van dagrijlichten
Waar zou je zo'n stukje van de grille kunnen vinden om t uit te proberen? Ik bedoel een gril met dat "gat". Hebben ze dat al ergens op n sloop?
_________________ Mvg, Bert C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO 2e auto: C1 /2014
|
11 mei 2012 22:09 |
|
 |
|