C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jun 2010 12:44
Auto: C5 Break 1.6HDI
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 110000
Kleur: blauw
Ineens lag er een plasje diesel onder de auto, ter hoogte van de rugleuning van de achterbank, van mijn C5 Break Diesel 2006 (160dkm).
Volgens de garage lekt de aansluiting van de vulpijp op de tank, en is dit een gevulkaniseerd onderdeel waardoor de gehele tank/vulpijp-combinatie vervangen moet worden.
Kosten 1150 euro :smt089

Is het normaal dat zoiets kapot gaat, ofwel waardoor gaat zoiets kapot? Een tank lijkt me namelijk typisch iets dat niet aan slijtage onderhevig is.
Is dit inderdaad de enige reparatie-mogelijkheid of zijn er alternatieven, en moet dit inderdaad 1150 euro kosten?

Alvast dank voor jullie reactie.
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jun 2010 12:44
Auto: C5 Break 1.6HDI
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 110000
Kleur: blauw
In aanvulling op het vorige bericht: het blijkt de aansluiting te zijn van additief-invoer (boven) op de tank.
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
En dat komt dan ook neer op een reparatie van bovengenoemde bedrag ???

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4456
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:47
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Locatie: Zeewolde
Dat is gewoon een plastic ring

lees hier eens

http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... t=tank+lek

Afbeelding

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK
ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk
ex Xantia 19sd pallas
ex Xantia 19d
ex Citroen BX TD
ex lelijke eenden (what's in a name)
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Als dat echt zo is heb je een probleem want moet je de tank vervangen...

Maar ik zou zeggen laat heel goed controleren of het toch niet de o-ring van het tankelement of de additiefleiding/koppeling of de ontluchting is.

Dat komt nl vaker voor. Het zou jammer zijn als de tank achteraf onterecht vervangen werd.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4498
Lid geworden op: 29 jun 2010 19:56
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Locatie: Genderen NB
Contacteer:
Het zou jammer zijn als de tank achteraf onterecht vervangen werd
Daar zal je portemonnee het ook mee eens zijn.

Ik zou eerst eens kijken(als je het tenminste kunt zien)
WAAR de lekkage zich bevindt maar vooral WAT er lekt,
een o-ring is naar mijn bescheiden mening een stuk goedkoper als een hele tank vervangen...
en ook:
een tank van de sloop is misschien in deze een idee,
dan wel nieuwe o-ringen plaatsen ter afdichting ;)
Groeten, Peter

Sinds 10-11-12 zonder dame......
Plaats reactie