Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 Storing bij koude motor. 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing bij koude motor.
Is er duidelijkheid of dit probleem ook optreedt indien er alleen op benzine gereden wordt, dus geen overschakeling naar LPG?

Als dat het geval is zouden de hydrostoters voor dit probleem verantwoordelijk kunnen zijn.
Deze 2 liter motor is nog uit de serie die daarmee problemen had.....

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


24 jan 2012 14:27
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21
Berichten: 6199
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing bij koude motor.
Ik heb het probleem op benzine nooit. Ga dus voor de koelwatertemperatuursensor. Dat is inderdaad de enige die in dit circuit het overschakelen bepaalt van benzine naar LPG.

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


24 jan 2012 15:16
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing bij koude motor.
Mijn vraag was eigenlijk een reactie op TS huenca's probleemstelling ;)

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


24 jan 2012 15:28
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 06 apr 2008 14:35
Berichten: 25
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 Break 2.0
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 210.000
Kleur: Grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing bij koude motor.
Bedankt voor de vele reacties. :cit4
Bij mij heeft het niets met lpg te maken vermoed ik, heb dit ook als ik het gas uitgeschakeld heb, dus alleen bij benzine en een koude motor in de winter.


24 jan 2012 19:25
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing bij koude motor.
Als je me de laatste 8 cijfers van je VIN geeft zal ik kijken of het "hydrostoter probleem" ook op jouw motor van toepassing is.
Mocht dat zo zijn dan stuur ik je dat document via een mail, als je me je mail-adres even geeft uiteraard ;)

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


24 jan 2012 19:30
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 06 apr 2008 14:35
Berichten: 25
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 Break 2.0
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 210.000
Kleur: Grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing bij koude motor.
Hallo JW, het nr is 76242733.
Mvg,
Huub


25 jan 2012 18:15
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing bij koude motor.
Er is, gekoppeld aan jouw VIN inderdaad een InfoRapid B1AUL5Q0 : Version 0 vom 16/05/2003 VOOR : C5 EN INJECTIE EW10J4
Onregelmatig stationair toerental tijdens de opwarmfase van de motor.Dit kan gepaard gaan met het branden van het diagnoselampje

Citaat:
1. HERKOMST
Een hydraulische klepstoter van het distributiesysteem is defect.
Wanneer het motordiagnoselampje brandt bevindt zich in de motormanagementcomputer de volgende storing:Overslaan bij ontstekingsfase met code P0300.
2. AFTER-SALES-INTERVENTIE
Vervang alle hydraulische klepstoters.
Bestel de volgende onderdelen,16 hydraulische klepstoters, nummer 0942 48, verpakt per 1 stuk(s).
OPMERKING : De nieuwe klepstoter is identiek aan die van de 1.8 16V-motor, type 6FZ


Heb jij inderdaad het motormanagement lampje zien branden in die situatie?
Zo ja, wat heeft uitlezen opgeleverd, was er die code P0300?

Ik zal nog wat verder zoeken in de IR's, desgewenst stuur ik je die toe.
Geef dan even je E-mail adres via een PB....

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


25 jan 2012 18:42
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21
Berichten: 6199
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing bij koude motor.
Preventief maar even een flesje Wynn's vloeibare Klepstoterrevisie toevoegen..... ;)
Kan een flinke klus schelen.

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


25 jan 2012 22:03
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 06 apr 2008 14:35
Berichten: 25
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 Break 2.0
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 210.000
Kleur: Grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing bij koude motor.
Ik heb gisteren de buiten temperatuur sensor vervangen, nu de komende (kouder wordende) dagen wachten tot de storing zich voordoet en dan wil ik hem laten uitlezen om te bekijken welke foutcode hij aangeeft.
Ik hoop maar dat het niets met de stoters te maken heeft, heb al met de olie geprobeerd het probleem op te lossen (beste en dunste die er is)
Dat was het eerste probleem die ik gelijk na de aankoop al had, de dealer (geen citroen) had bij de beurt er olie uit de grote ton in gegooid, de verkeerde dus.
Ik had toen gelijk binnen een week de uitlaatgasstoring te pakken, die wist de citroendealer in Apeldoorn niet op te lossen, maar dit forum bracht mij de oplossing!!
Sindsdien rijdt ik alleen nog met de beste olie die er is.

Het probleem doet zich alleen voor bij een koude start in de winter, hij rijdt verder als een zonnetje, dus als een stoter kapot zou zijn, zou je dat dan niet altijd moeten merken?
Mvg,
Huub


26 jan 2012 09:39
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21
Berichten: 6199
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing bij koude motor.
Je buitentemperatuursensor? Heeft die hier iets mee te maken dan? Dacht het niet....

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


26 jan 2012 10:51
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42
Berichten: 5090
Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing bij koude motor.
Was een ander probleempje GW-tje: viewtopic.php?f=5&t=10973

_________________
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)


26 jan 2012 11:07
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing bij koude motor.
huenca schreef:

Het probleem doet zich alleen voor bij een koude start in de winter, hij rijdt verder als een zonnetje, dus als een stoter kapot zou zijn, zou je dat dan niet altijd moeten merken?
Mvg,
Huub


Bij het welbekende stoterprobleem zijn de klepstoters niet echt stuk.
Door een nauwe opening en inwendige vervuiling kan de olie bij afkoelen van de motor niet goed uit de stoter lopen. Daardoor sluiten de kleppen niet goed waardoor de motor beroerd loopt.
Naarmate het kouder wordt heb je er meer last van.

De vervangende stoters hebben een grotere opening waardoor de olie makkelijker weg kan.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


26 jan 2012 23:55
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 06 apr 2008 14:35
Berichten: 25
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 Break 2.0
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 210.000
Kleur: Grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing bij koude motor.
Oke, duidelijk, dan ga ik eerst maar eens een flesje Wynn's Hydraulic Valve Lifter Concentrate kopen.
Bedankt.
Mvg,
Huub


27 jan 2012 13:50
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21
Berichten: 6199
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing bij koude motor.
Zeker eerst doen. :smt023
Repareren kan altijd nog.

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


27 jan 2012 23:27
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 06 apr 2008 14:35
Berichten: 25
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 Break 2.0
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 210.000
Kleur: Grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing bij koude motor.
Ik heb een foutcode kunnen uitlezen:
via de ODB2: P0300 Random/Multiple Cylinder Misfire Detected.
Dan moet ik het toch in de olie zoeken denk ik?
misschien een keer flushen met Forte en dunste olie erin houden.
Bedankt voor de reacties. :smt193


06 feb 2012 16:28
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.