Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Is er duidelijkheid of dit probleem ook optreedt indien er alleen op benzine gereden wordt, dus geen overschakeling naar LPG?
Als dat het geval is zouden de hydrostoters voor dit probleem verantwoordelijk kunnen zijn.
Deze 2 liter motor is nog uit de serie die daarmee problemen had.....
Groet,
JW
Als dat het geval is zouden de hydrostoters voor dit probleem verantwoordelijk kunnen zijn.
Deze 2 liter motor is nog uit de serie die daarmee problemen had.....
Groet,
JW
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Ik heb het probleem op benzine nooit. Ga dus voor de koelwatertemperatuursensor. Dat is inderdaad de enige die in dit circuit het overschakelen bepaalt van benzine naar LPG.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
C5club Rookie


Berichten: 25
Lid geworden op: 06 apr 2008 14:35
Auto: C5 Break 2.0
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 210.000
Kleur: Grijs
Locatie: Apeldoorn
Bedankt voor de vele reacties.
Bij mij heeft het niets met lpg te maken vermoed ik, heb dit ook als ik het gas uitgeschakeld heb, dus alleen bij benzine en een koude motor in de winter.
Bij mij heeft het niets met lpg te maken vermoed ik, heb dit ook als ik het gas uitgeschakeld heb, dus alleen bij benzine en een koude motor in de winter.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
C5club Rookie


Berichten: 25
Lid geworden op: 06 apr 2008 14:35
Auto: C5 Break 2.0
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 210.000
Kleur: Grijs
Locatie: Apeldoorn
Hallo JW, het nr is 76242733.
Mvg,
Huub
Mvg,
Huub
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Er is, gekoppeld aan jouw VIN inderdaad een InfoRapid B1AUL5Q0 : Version 0 vom 16/05/2003 VOOR : C5 EN INJECTIE EW10J4
Onregelmatig stationair toerental tijdens de opwarmfase van de motor.Dit kan gepaard gaan met het branden van het diagnoselampje
Zo ja, wat heeft uitlezen opgeleverd, was er die code P0300?
Ik zal nog wat verder zoeken in de IR's, desgewenst stuur ik je die toe.
Geef dan even je E-mail adres via een PB....
Groet,
JW
Onregelmatig stationair toerental tijdens de opwarmfase van de motor.Dit kan gepaard gaan met het branden van het diagnoselampje
Heb jij inderdaad het motormanagement lampje zien branden in die situatie?1. HERKOMST
Een hydraulische klepstoter van het distributiesysteem is defect.
Wanneer het motordiagnoselampje brandt bevindt zich in de motormanagementcomputer de volgende storing:Overslaan bij ontstekingsfase met code P0300.
2. AFTER-SALES-INTERVENTIE
Vervang alle hydraulische klepstoters.
Bestel de volgende onderdelen,16 hydraulische klepstoters, nummer 0942 48, verpakt per 1 stuk(s).
OPMERKING : De nieuwe klepstoter is identiek aan die van de 1.8 16V-motor, type 6FZ
Zo ja, wat heeft uitlezen opgeleverd, was er die code P0300?
Ik zal nog wat verder zoeken in de IR's, desgewenst stuur ik je die toe.
Geef dan even je E-mail adres via een PB....
Groet,
JW
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Preventief maar even een flesje Wynn's vloeibare Klepstoterrevisie toevoegen.....
Kan een flinke klus schelen.
Kan een flinke klus schelen.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club Rookie


Berichten: 25
Lid geworden op: 06 apr 2008 14:35
Auto: C5 Break 2.0
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 210.000
Kleur: Grijs
Locatie: Apeldoorn
Ik heb gisteren de buiten temperatuur sensor vervangen, nu de komende (kouder wordende) dagen wachten tot de storing zich voordoet en dan wil ik hem laten uitlezen om te bekijken welke foutcode hij aangeeft.
Ik hoop maar dat het niets met de stoters te maken heeft, heb al met de olie geprobeerd het probleem op te lossen (beste en dunste die er is)
Dat was het eerste probleem die ik gelijk na de aankoop al had, de dealer (geen citroen) had bij de beurt er olie uit de grote ton in gegooid, de verkeerde dus.
Ik had toen gelijk binnen een week de uitlaatgasstoring te pakken, die wist de citroendealer in Apeldoorn niet op te lossen, maar dit forum bracht mij de oplossing!!
Sindsdien rijdt ik alleen nog met de beste olie die er is.
Het probleem doet zich alleen voor bij een koude start in de winter, hij rijdt verder als een zonnetje, dus als een stoter kapot zou zijn, zou je dat dan niet altijd moeten merken?
Mvg,
Huub
Ik hoop maar dat het niets met de stoters te maken heeft, heb al met de olie geprobeerd het probleem op te lossen (beste en dunste die er is)
Dat was het eerste probleem die ik gelijk na de aankoop al had, de dealer (geen citroen) had bij de beurt er olie uit de grote ton in gegooid, de verkeerde dus.
Ik had toen gelijk binnen een week de uitlaatgasstoring te pakken, die wist de citroendealer in Apeldoorn niet op te lossen, maar dit forum bracht mij de oplossing!!
Sindsdien rijdt ik alleen nog met de beste olie die er is.
Het probleem doet zich alleen voor bij een koude start in de winter, hij rijdt verder als een zonnetje, dus als een stoter kapot zou zijn, zou je dat dan niet altijd moeten merken?
Mvg,
Huub
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Je buitentemperatuursensor? Heeft die hier iets mee te maken dan? Dacht het niet....
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Was een ander probleempje GW-tje: http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=5&t=10973" onclick="window.open(this.href);return false;
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Bij het welbekende stoterprobleem zijn de klepstoters niet echt stuk.huenca schreef:
Het probleem doet zich alleen voor bij een koude start in de winter, hij rijdt verder als een zonnetje, dus als een stoter kapot zou zijn, zou je dat dan niet altijd moeten merken?
Mvg,
Huub
Door een nauwe opening en inwendige vervuiling kan de olie bij afkoelen van de motor niet goed uit de stoter lopen. Daardoor sluiten de kleppen niet goed waardoor de motor beroerd loopt.
Naarmate het kouder wordt heb je er meer last van.
De vervangende stoters hebben een grotere opening waardoor de olie makkelijker weg kan.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Rookie


Berichten: 25
Lid geworden op: 06 apr 2008 14:35
Auto: C5 Break 2.0
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 210.000
Kleur: Grijs
Locatie: Apeldoorn
Oke, duidelijk, dan ga ik eerst maar eens een flesje Wynn's Hydraulic Valve Lifter Concentrate kopen.
Bedankt.
Mvg,
Huub
Bedankt.
Mvg,
Huub
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Zeker eerst doen.
Repareren kan altijd nog.
Repareren kan altijd nog.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club Rookie


Berichten: 25
Lid geworden op: 06 apr 2008 14:35
Auto: C5 Break 2.0
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 210.000
Kleur: Grijs
Locatie: Apeldoorn
Ik heb een foutcode kunnen uitlezen:
via de ODB2: P0300 Random/Multiple Cylinder Misfire Detected.
Dan moet ik het toch in de olie zoeken denk ik?
misschien een keer flushen met Forte en dunste olie erin houden.
Bedankt voor de reacties.
via de ODB2: P0300 Random/Multiple Cylinder Misfire Detected.
Dan moet ik het toch in de olie zoeken denk ik?
misschien een keer flushen met Forte en dunste olie erin houden.
Bedankt voor de reacties.


