C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jan 2012 21:59
Auto: sedan
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 150000
Kleur: Groen
C5club Newbie
C5club Newbie
Beste,


Ik heb zo net iets heel raars mee gemaakt,
terwijl ik aan het rijden was verloor ik alle elektriciteit en ging ook de motor uit.
dit alles duurde nog geen seconde, ik hoorde een tikkend geluid in de motor, die starte onmiddelijk weer op.
men 4 pinkers gingen snel (als bij het openen van de wagen) en het lichtje service ging aan.

Ik ging dan maar effe aan de kant, motor uit en weer aan gestoken.
Service lichtje is ook weer uit

Iemand enig idee wat er zou kunnen gebeurt zijn?

Heb al de gekeken of klemmen nog goed op batterij zitten, dit was men eerste ingeving.


Dank bij voorbaat


Joost
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 90#p230690" onclick="window.open(this.href);return false;

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13974
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
dit lijkt op een slecht contakt ergens, maar waar?
is er aan de wagen gewerkt?
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 686
Lid geworden op: 02 jul 2006 20:45
Auto: Ligne Business 2.0
Opties: PP, blauwe tand, navigatie
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 0
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 97300
Kleur: Grijs
Locatie: Veenendaal
heb ik in 6,5 jaar ook zo'n 10-15 keer meegemaakt, alleen de motor viel toen niet uit.
NU: Citroën C5 PH3 2.0 Ligne Business (2009)

Auto's die we hebben gehad:

Citroën C5 2.0 PH2 HDiF (2007)
Citroën C5 PH1 1.8 Ligne Prestige (2003)
Honda Accord 2.0i
Honda Civic 1.6
Opel Kadet (ach, iedereen maakt weleens een fout)
Ford Escort
Citroën Visa
Honda Civic
VW Kever
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jan 2012 21:59
Auto: sedan
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 150000
Kleur: Groen
Ik ga er van uit dat ik morgen dus op men werk geraak :roll:
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jan 2012 21:59
Auto: sedan
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 150000
Kleur: Groen
willy4 schreef:dit lijkt op een slecht contakt ergens, maar waar?
is er aan de wagen gewerkt?
er zit en nieuwe pollenfilter en airco module in

Menno schreef:http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?p=230690#p230690

Bedankt voor de links.

Er staan intressante weetjes bij, maar zij spreken wel niet over de motor die ook uit en aan ging.
De rest toont wel veel vergelijkenissen.


Joost
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 686
Lid geworden op: 02 jul 2006 20:45
Auto: Ligne Business 2.0
Opties: PP, blauwe tand, navigatie
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 0
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 97300
Kleur: Grijs
Locatie: Veenendaal
haha ja hoor of het moet iets aparts zijn. Ik ben er aan gewend geraakt. Tis een paar seconden (1-2) dat alles klikt en flitst en dan is het alweer voorbij.
NU: Citroën C5 PH3 2.0 Ligne Business (2009)

Auto's die we hebben gehad:

Citroën C5 2.0 PH2 HDiF (2007)
Citroën C5 PH1 1.8 Ligne Prestige (2003)
Honda Accord 2.0i
Honda Civic 1.6
Opel Kadet (ach, iedereen maakt weleens een fout)
Ford Escort
Citroën Visa
Honda Civic
VW Kever
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Dat begrijp ik niet. Het is heel waarschijnlijk het centrale display, zoals al in tig draadjes naar voren is gekomen.

Waarom zou je dit dan niet repareren/opnieuw aansluiten/vervangen ipv je te blijven ergeren aan een ingrijpende reset van je auto?
Er staan intressante weetjes bij, maar zij spreken wel niet over de motor die ook uit en aan ging.
De motor hoort door te blijven lopen, want die zit niet op dezelfde computerbus.

Men denkt dat de motor uitvalt, omdat het dashboard reset en de toerenteller dus naar [0] gaat. Zou de motor ook uitvallen dan is er wel een storing opgeslagen. De enige manier waarop de motor zou kunnen uitvallen is als het herstarten van de interieurcomputers/displays de spanning onder het vereiste voltage zou trekken.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jan 2012 21:59
Auto: sedan
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 150000
Kleur: Groen
Wel alles (niet enkel dashboard) is wel degelijk uit gegaan, daar ben ik 100% zeker van.

Het tikkend geluid die de motor maakte kon ik vergelijken met iets wat ik al voor heb gehad, van men vrachtwagen was de verbindingsbrug tussen de 2 batterijen los gekomen en die lag los op de batterijklem.
Daarom dat ik de kabels onmiddellijk gecontroleerd heb.

dus moet er inderdaad een stroom te kort zijn geweest, misschien van de heropstart wie weet


Vandaag geen probleem gehad, binnen 3000km is het tijd voor onderhoud, Ik deel het even mee dan


Toch bedankt voor de reacties


mvg,

Joost
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 53
Lid geworden op: 02 aug 2011 21:40
Auto: C5 Break 2.0
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160.000
Kleur: grijs metallic
Ik heb dit vorig jaar rond de winter ook gehad. De accu bleek op sterven na dood. Na deze (zelf) vervangen te hebben geen last meer gehad.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 310
Lid geworden op: 04 okt 2010 17:47
Auto: C5 Break 2.0 i 16v 136 PK
Opties: trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 199.925
Kleur: Grijs
KPH: Achter
Locatie: Ter Aar
Wij hebben dit sinds bezit van onze C5 ook enkele keren gehad.
Erg vervelend en schrikken..en bij uitval van motor ook riskant :smt203
Het zou een contactprobleem kunnen zijn.

Heb je storing gehad op moment dat je met je knie tegen de sleutel aan komt?
Wij hadden met naar voren geschoven bestuurdersstoel het probleem, met knie tegen contactsleutel.... :!:

Bij ons was dit dus het probleem, sinds we dit weten, geen storing meer gehad :smt080
groet, rolf

Privé: Nissan Sunny Renault 14 Ford Escort Clipper (2x) Ford Mondeo 1.8 (LPG) Ford Mondeo 2.0
Citroën C5 break (Ph1), Citroën C5 break (Ph3)
Zakelijk: Citroën BX Opel Omega Mazda 626 (2x) BMW 320 Toyota Avensis (Verso) Toyota Avensis (Wagon) Citroën DS 5, DS 7 Crossback
Plaats reactie