Vanmiddag was het zover......
Velen die dit draadje volgen zullen zich afgevraagd hebben: wie is dat "proefkonijn"?
Dat was ik dus
Johan had een adapter laten maken, en die bleek nodig. Het bedrijf dat de demo kwam geven vanmiddag had geen goede adapter.
Na demontage van de oliekoeler van de bak, waarvoor bij de V6 de lambdasonde van de voorste voorkat losgemaakt moet worden

, kon de adapter geplaatst worden.
Vervolgens waren er wat probleempjes met koppelingen met als gevolg een plas olie op de vloer. Nadat die problemen opgelost waren kon de flushing beginnen.
Die flushing ging best snel, een kwartiertje later was de oude olie er uit, en werd de nieuwe olie er in gepompt.
De oude olie bleek redelijk zwart te zijn, er was nog wel een rode kleur in te herkennen.
Na het vullen is, in twee etappes het olieniveau op het juiste peil gebracht.
Dat is iets waar JO verder naar wil kijken, dat moet handiger kunnen.
En toen: de proefrit.
Wel, kort samengevat: schakelen als boter
De bak beviel me altijd al, maar zó is 'ie nog een slag beter, TOP
Al met al, een buitengewoon welbestede middag
JO gaat nog even verder aan de gang met het bepalen welke flushing machine hij uiteindelijk gaat aanschaffen.
Maar dat hij dit gaat doen, da's wel zeker.
En aan een ieder kan ik aanbevelen: laat de bak dan preventief verversen
Groet,
JW
P.S. Ik heb geen aandelen in JO's bedrijf, daarom kan ik rustig zeggen: chapeau voor de wijze waarop hij omgaat met z'n klanten en hun belangen dient
