Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Auteur |
Bericht |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: rempedaal zit vast
...of gewoon de motor een uurtje laten draaien 220dkm is als het goed is 40dkm na de 180dkm beurt. Officiëel loopt de remvloeistof per 60dkm. Maar zelfs met alle stempels wordt dit vaak uitgesteld.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
15 jan 2012 12:41 |
|
 |
Bobi
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 02 mei 2011 17:31 Berichten: 181 Woonplaats: Helsinki, Finland
Auto: 2.0 HDi 110 pk SX Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 285000
Kleur: Vert Mer du Nord
Naar boven
|
 Re: rempedaal zit vast
Zo, de dame staat weer voor de deur en gedraagt zich weer naar behoren! Het euvel zat hem blijkbaar in (en nu komt er iets wat van Fins naar het Engels naar het Nederlands is vertaald) onderdruk in de hoofdremcilinder. Ik heb er nog nooit eerder van gehoord maar de garagist gaf aan dat het hier in Finland welk vaker gebeurt bij de C5 na een nachtje strenge vorst. De achterste remklauwen waren gelukkig nog te redden, dus ze zijn netjes roestvrij gemaakt en correct teruggemonteerd. Tevens zijn er voor en achter nieuwe schijven en blokken op gekomen en zit er een verse slok remvloeistof in. Mocht het nu nog een keer gebeuren dat het rempedaal vast komt te zitten dan is het blijkbaar een kwestie van de voiture in de (warme) garage parkeren voor een paar uurtjes en het zou weer goed moeten zijn. Maargoed nu maar hopen dat het nooit meer voorkomt 
_________________ vorige auto's:
'88 Austin Mini 1000 "Jet Black" '87 VW Golf 1.3 met GTi look '94 Seat Ibiza 1.9D CLX '92 Renault 19 16V Chamade '96 Fiat Bravo TD100 "Abarth" '97 Fiat Brava 1.8 16V HLX '00 Fiat Punto 1.2 16V HLX '03 Fiat Stilo 1.9 JTD Active '04 Fiat Stilo 2.4 Abarth Selespeed '03 Opel Meriva 1.6 16V Njoy
|
18 jan 2012 10:05 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: rempedaal zit vast
Er hoort onderdruk in de rembekrachtiger te zitten: het is een vacuümbekrachtigd systeem. Er mag onder geen enkele omstandigheid "onderdruk" in de hoofdremcilinder zijn: die is volledig gevuld met olie. Is er een lek tussen die twee, dan gaat de remvloeistof de bekrachtiger in, de cilinder wordt dan aangevuld vanuit het reservoir, totdat dat ook leeg is en er lucht in de cilinder komt.
Heeft de garage zo maar bijgevuld, of hebben ze alle vloeistof vervangen? In dat geval, is de ontluchting juist uitgevoerd? (mbv Lexia om het ABS te omzeilen).
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
18 jan 2012 11:27 |
|
 |
Bobi
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 02 mei 2011 17:31 Berichten: 181 Woonplaats: Helsinki, Finland
Auto: 2.0 HDi 110 pk SX Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 285000
Kleur: Vert Mer du Nord
Naar boven
|
 Re: rempedaal zit vast
vervanging was volgens de garage niet nodig, vandaar alleen bijgevuld. Het was geen Citroën dealer maar een Citroën specialist. Misschien dat ie zich er niet aan durfde te wagen ivm de Lexia 
_________________ vorige auto's:
'88 Austin Mini 1000 "Jet Black" '87 VW Golf 1.3 met GTi look '94 Seat Ibiza 1.9D CLX '92 Renault 19 16V Chamade '96 Fiat Bravo TD100 "Abarth" '97 Fiat Brava 1.8 16V HLX '00 Fiat Punto 1.2 16V HLX '03 Fiat Stilo 1.9 JTD Active '04 Fiat Stilo 2.4 Abarth Selespeed '03 Opel Meriva 1.6 16V Njoy
|
18 jan 2012 13:48 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: rempedaal zit vast
Ik vind dit een zeer vaag verhaal en ik zou bijna zeggen "leg eens goed uit" want ik kan dit niet verklaren op een natuurkundige wijze. Waar zou die onderdruk in de hoofdremcilinder vandaan moeten komen? Er zit olie in en de rembekrachtiger helpt alleen maar om de zuiger makkelijker te verplaatsen. Dat is zoals EvilTwin omschrijft de enige plaats voor de onderdruk.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
18 jan 2012 13:55 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: rempedaal zit vast
In mijn draadje C5 Remproblemen is dat weglekken van de remolie ook aan de orde geweest. Het blijkt makkelijk vast te stellen of dit het geval is, zie pagina 2 van dat draadje. Daarin staat ook een doorsnede tekening van de vacuumbekrachtiging, gepost door ET. En daaraan zit ik te denken, in dit verband.  In de vacuumdoos heerst er, bij lopende motor, onderdruk in het hele systeem. Bij het remmen wordt er lucht toegelaten aan de rechterkant van het membraan via de klep bij 15. Als dat nou vochtige lucht is die toegelaten wordt bij elke keer dat je remt, zou die lucht vervolgens 's nachts kunnen uitcondenseren en bevriezen. Dán zou het gedeelte aan de rechterkant op de tekening vast kunnen vriezen met als gevolg dat het rempedaal niet meer ingetrapt kan worden.... Is dit mogelijkerwijs een/de oorzaak? Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
18 jan 2012 14:03 |
|
 |
Bobi
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 02 mei 2011 17:31 Berichten: 181 Woonplaats: Helsinki, Finland
Auto: 2.0 HDi 110 pk SX Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 285000
Kleur: Vert Mer du Nord
Naar boven
|
 Re: rempedaal zit vast
Ik zou het heel graag wat beter toe willen lichten maar ik zou niet weten hoe. Ik ben zelf niet bijzonder technisch en het vertalen van vakjargon is altijd een zeer moeilijke opgave. Ik heb de garagist ingelicht over wat het euvel was en wat de Citroën garage waar de 220k beurt was gedaan over de achterste remmen had gezegd en daarmee was voor mij de kous af. Mijn vrouw heeft verder het contact gehad met de garage en zij weet het verschil (natuurlijk) niet eens tussen een remblok, schijf of klauw.
_________________ vorige auto's:
'88 Austin Mini 1000 "Jet Black" '87 VW Golf 1.3 met GTi look '94 Seat Ibiza 1.9D CLX '92 Renault 19 16V Chamade '96 Fiat Bravo TD100 "Abarth" '97 Fiat Brava 1.8 16V HLX '00 Fiat Punto 1.2 16V HLX '03 Fiat Stilo 1.9 JTD Active '04 Fiat Stilo 2.4 Abarth Selespeed '03 Opel Meriva 1.6 16V Njoy
|
18 jan 2012 15:22 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: rempedaal zit vast
Wat is er aan dat vastzitten vooraf gegaan? Heb je de dag er voor een rit gemaakt waarbij het (tamelijk) vochtig geweest/geworden is in de auto, bijvoorbeeld door sneeuw aan je schoenen oid?
Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
18 jan 2012 17:19 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: rempedaal zit vast
Ik denk dat jouw verklaring ook een goede mogelijkheid is geweest. Ik geloof absoluut in vastvriezen van iets. Bij onder/over-druk op wat voor manier dan ook, had er nog enige beweging waarneembaar moeten zijn. Jammer dat we deze nooit te weten komen...... Vrouwen........... 
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
18 jan 2012 19:40 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: rempedaal zit vast
Ik denk ook dat JW er behoorlijk dicht bij zit.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
18 jan 2012 23:01 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|