C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 53
Lid geworden op: 24 nov 2011 20:50
Auto: Berline ( 1.8I 16V ) Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 9066
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 291.016
Kleur: Grijs
Locatie: Denekamp
C5club Fan
C5club Fan
Slecht lopen en te arm

Bericht door benzzie »

Mijn auto starten vanmorgen maar zodra ik koppel vroeg sloeg hij af.
Een kennis gebeld en met de lexia gaan kijken met de oude bougies wat het kan zijn ( Bosch 6 ) want de NGK's waren amper 2 weken oud en begon steeds te schokken tussendoor.

De 4 Oude Bosch bougie's waren geplaatst het starten bleek op 3 poten tegaan, en werd niet geconcludeerd door de computer.
Dus de bobine aan de buitenkanten iets los gemaakt en de auto liep netjes 796 RPM stationair.
Voor een proefrit de bobine weer vast gezet, maar direct na het wegrijden had de auto het moeilijk.
Rit test gestart, na 1.7 Km ging de noodloop aan, en geen reactie op het gas en motor management knipperde.
Gevolgd na 150 meter door piepen en melding dat de katalisator defect was en de uitlaatgassen niet correct waren.
Zoals gezegd kan een computer een foutje maken, motor uit en weer gestart en verder gereden.
Na 2 km verdwenen deze melding, maar het schokken en steeds uitvallen van een of 2 bougies bleef, behalve als ik het gas stil hield.
Na de test bleek dat ik met een vaste gas stand 2 van de vol gas gereden heb, de constante bobine tijd bleef op 2.5 MS , alleen de onstekings tijd met stationar lopen onder de 0 gaf aan dat er 1 of 2 bougies niet mee deden.
Terug gekomen na een rit van 5 km en een afgelopen lexia test, de oude NGK'S er weer ingezet waar de auto ook mee uitviel zodra hij koppel moest leveren.
Echter na het plaatsen en de lexia er nog aan was er een rare conclusie, de auto liep erg feilloos op 600 rpm stationair,
test rondje gemaakt en een volledig koppel.

NGK's hebben een cijfer 5 en krijgen aan de binnen kroon ring te zien veel te arm mengsel te verbranden.
Afbeelding
Terwijl de voorgaande bougies een normale verbranding aangaven.
Ik kreeg deze NGK's (5) mee van een erkent bedrijf dat me wist te vertellen dat het speciale waren en niet erg gebruikelijke waren ( zochten op kenteken )
Ik kom zelf overal uit met een cijfer 8 of 7, er zaten bougies in met een cijfer 6 die werden vervangen omdat ik teveel koppel verlies had met een warme motor en niet vooruit kwam met een paardentrailer.
Nu ik NGK's heb met cijfer 5 kreeg reed het 2 weken goed, waarna met de paarden trailer trekken ik in eens geen koppel meer had , en hoe meer gas ik gaf hoe meer witte/grijze rook er uit de uitlaat kwam ( scherpe draai in zijn 2 ).

1: Nu is mijn vraag wat kan het zijn dat de auto zo schokt ( zonder trekkend gewicht/aanhanger ).
2: Welke bougies horen er in een 1.8i 16v PH1.
3: Waarom ontstaat het schoken bij bij de bougies, en blijkt er bij de laatste een te arm mengsel ingespoten te worden..

alvast vriendelijk bedankt.
Citroën Specialist & Sponsor
Citroën Specialist & Sponsor
Berichten: 935
Lid geworden op: 27 mei 2006 00:52
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:
Citroën Specialist & Sponsor
Citroën Specialist & Sponsor
Wat je nou precies verteld weet ik niet,

Het lampje is gaan branden, dus post hier de foutmelding, dan kunnen we verder. En die NGK dingen weggooien
Garage Johan Oldenhage B.V. Tarwestraat 9 2153 GE Nieuw Vennep
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 53
Lid geworden op: 24 nov 2011 20:50
Auto: Berline ( 1.8I 16V ) Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 9066
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 291.016
Kleur: Grijs
Locatie: Denekamp
C5club Fan
C5club Fan
De exacte melding weet ik niet meer, het is niet meer voor gekomen.
Maar de auto hapert soms nog steeds.
Hebvandaag Bosch bougies besteld, en die kan ik morgen ophalen, hoop dat het probleem dan wegblijft, aangezien de auto komende weken veel trekvermogen nodig heeft.
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 178
Lid geworden op: 01 jul 2006 13:12
Auto: berline 2.0
Opties: exlusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Locatie: Meppel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Oldenhage zegt,

Ngk weggooien? wat is dan een goed alternatief.
toch maar weer een citroen!!!
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Re: Slecht lopen en te arm

Bericht door Harm »

Gut...

Zucht...
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 178
Lid geworden op: 01 jul 2006 13:12
Auto: berline 2.0
Opties: exlusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Locatie: Meppel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Moeilijk begin van 2012 ...
toch maar weer een citroen!!!
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
is de afkorting van
Niet Goed Kunnen :lol:
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Is dit een nieuw verhaal?

Als ik dit zo lees, en probeer te begrijpen :smt017 is dit al eerder langsgekomen: http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 82&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 53
Lid geworden op: 24 nov 2011 20:50
Auto: Berline ( 1.8I 16V ) Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 9066
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 291.016
Kleur: Grijs
Locatie: Denekamp
C5club Fan
C5club Fan
Dit heeft te maken met een verbrand en ontbranding die een bepaalde bougie met zich mee brengt,
Gooi dit niet tussen andere draadjes, als ik straks wat plaats over een map sensor MBT vermogens verlies is dit een ander deel en moet je het ook niet weer koppelen, zo kan met uit verschillende onderdelen conclusies trekken.

1: Slecht lopen en te arm
2: Te weinig trek vermogen en stotteren

Dit heeft totaal niets met elkaar te maken, Deel2 is al verholpen en deel1 was het nieuwe probleem
Dankzij de NGK's hebben mijn motor steunen flink op hun flikker gehad, ze zijn niet gemaakt voor de grote ontlading van de Bobine van de auto.
Dit was een Fout en het 40% korting gehad op de nieuwe bougies.

kan ik een nieuwe topic starten, Haperende motor kan de dood voor uw motor/motor steunen zijn.
door het niet geheel kunnen kantelen moet ik ook de distributie riem laten vervangen die vangt momenteel de klappen op die normaal de steunen opvangen.
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 53
Lid geworden op: 24 nov 2011 20:50
Auto: Berline ( 1.8I 16V ) Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 9066
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 291.016
Kleur: Grijs
Locatie: Denekamp
C5club Fan
C5club Fan
hank4all schreef:Oldenhage zegt,

Ngk weggooien? wat is dan een goed alternatief.
Officieel hoort er de Bosch FR8ME in thuis , deze heb ik dus weer in bezit.
JHV
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Re: Slecht lopen en te arm

Bericht door JHV »

kan ik een nieuwe topic starten, Haperende motor kan de dood voor uw motor/motor steunen zijn.
door het niet geheel kunnen kantelen moet ik ook de distributie riem laten vervangen die vangt momenteel de klappen op die normaal de steunen opvangen.

Klinkt me eigenlijk wat overdreven in de oren dat ook moeten laten vervangen van de distributie. En hoe kan een distributieriem de klappen opvangen die normaal de motorsteunen opvangen?????
:smt017 :smt017 :smt017 :smt017
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Voer voor anderen..... :?

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Ik snap er eigenlijk niet veel van :smt017

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Re: Slecht lopen en te arm

Bericht door BJG »

Ik heb wel eens een auto gezien waarbij de gescheurde motorsteun was vastgezet met een oude distributieriem :lol: was dat misschien jouw auto benzzie? :lol:

Zo niet dan zou ik die riem lekker laten zitten als hij qua km en leeftijd nog niet aan vervanging toe is :!: Zie opmerking JHV
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
Gebruikersavatar
EW
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Re: Slecht lopen en te arm

Bericht door EW »

Ik heb wel met mijn Xantia gehad dat de bouten van een motorsteun (die door de distributie zat: riem liep er omheen) bezweken waren waarna de kracht deels op één van de spanrollen kwam te staan....


Die heeft het toen niet heel lang volgehouden. Gelukkig had ik de radio toen niet vol open staan zodat ik het hoorde....
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Plaats reactie