Andere boardcomputer of chiptunen?
Auteur |
Bericht |
jinxx
C5club Rookie
Geregistreerd: 20 dec 2011 22:47 Berichten: 22
Auto: c5 break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 372.000
Kleur: antraciet
Naar boven
|
 Andere boardcomputer of chiptunen?
ik had gehoord, dat er voor de c5 2L hdi uit 2002 2 verschillende board computers hebben (volgens de dealer) een met (90pk?) en de andere met 110pk dacht ik. alleen met andere computer.. ze zeiden dat je het beter niet kon doen omdat er hele kleine aanpassingen zijn in het blok.. weet niet zeker of het allemaal klopt maar hoe kan je nou z'n diesel iets meer pit geven? ik ken alleen het ouderwetse tunen.. brandstofpomp opschroeven enz enz.. kan ik iets met de turbo doen? (ietsje meer druk?) onderin is bij mij niet echt veel soep.. hopelijk meer tipss.. 
|
20 dec 2011 23:29 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33527 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Andere boardcomputer of chiptunen?
Ik zou er persoonlijk bij 372k niet meer aan beginnen ....
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
20 dec 2011 23:32 |
|
 |
jinxx
C5club Rookie
Geregistreerd: 20 dec 2011 22:47 Berichten: 22
Auto: c5 break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 372.000
Kleur: antraciet
Naar boven
|
 Re: Andere boardcomputer of chiptunen?
hmm oke! soms reageert hij ook heeeeel traag op het gaspedaal en dan stamp ik paar keer op het pedaal.. en dan gaat hij soepeler ook qua intrappen en reageert hij sneller + is hij sneller ..ik weet het niet waar het door komt
|
20 dec 2011 23:33 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4883 Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: Andere boardcomputer of chiptunen?
Automaat of handbak ? Altijd regulier onderhoud gehad bij een deskundig adres ? Inderdaad met bijna 4ton zou ik zeker niet gaan voor chiptuning.
Gr. Ronald
_________________ C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)
|
20 dec 2011 23:40 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
 Re: Andere boardcomputer of chiptunen?
Is dat niet een beetje het probleem ? De fut is eruit ? Het zou me verbazen als ze na een kleine 4 ton alle PK's nog heeft....
_________________ Johan
|
20 dec 2011 23:44 |
|
 |
jinxx
C5club Rookie
Geregistreerd: 20 dec 2011 22:47 Berichten: 22
Auto: c5 break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 372.000
Kleur: antraciet
Naar boven
|
 Re: Andere boardcomputer of chiptunen?
diesel handbak. nee ik heb al genoeg onkosten gehad.. alleen soms is het zo erg dat hij gewoon niet vooruit te branden is.. maar dat ligt aan de gaspedaal.. ( klinkt grof maar paar keer goed op stampen en hij werkt weer een tijdje ) ik denk idd dat de fut er in zoverre er een beetje uit is, tis echt een lijkenwagen aan het worden.. haha 
|
20 dec 2011 23:45 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: Andere boardcomputer of chiptunen?
Gewoon onderhoud en afrijden niks tuning, dan staat hij eerder bij de sloop. 
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
20 dec 2011 23:47 |
|
 |
jinxx
C5club Rookie
Geregistreerd: 20 dec 2011 22:47 Berichten: 22
Auto: c5 break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 372.000
Kleur: antraciet
Naar boven
|
 Re: Andere boardcomputer of chiptunen?
haha ja dat denk ik ook!! achja tis geen verkeerd ding..
|
20 dec 2011 23:50 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4883 Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: Andere boardcomputer of chiptunen?
Ook niet de hoofdprijs voor betaald neem ik aan ?
Gr. Ronald
_________________ C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)
|
20 dec 2011 23:56 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: Andere boardcomputer of chiptunen?
jinxx schreef: ik had gehoord, dat er voor de c5 2L hdi uit 2002 2 verschillende board computers hebben (volgens de dealer) een met (90pk?) en de andere met 110pk dacht ik.
alleen met andere computer.. ze zeiden dat je het beter niet kon doen omdat er hele kleine aanpassingen zijn in het blok.. weet niet zeker of het allemaal klopt
Tussen de 90 pk en de 110 pk zit veel meer verschil dan alleen de computer. (oa turbo, intercooler). Op zich is de motor zelf sterk genoeg voor wat meer vermogen. Had zelf een gechipte 90pk Xantia, (116 pk). Geen probleem. als je met beleid rijdt. Maar aan de andere kant zou ik eerst de problemen oplossen die je hebt voor je uberhaupt iets gaat veranderen
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
21 dec 2011 00:03 |
|
 |
WackoH
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 20 aug 2008 23:17 Berichten: 995 Woonplaats: Joure
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Andere boardcomputer of chiptunen?
BJG schreef: Tussen de 90 pk en de 110 pk zit veel meer verschil dan alleen de computer. (oa turbo, intercooler).
Bij de 90 pk ontbreekt de intercooler (dat zal wel het grootste verschil in vermogen veroorzaken). De turbo is inderdaad anders. Maar (belangrijker) ook de koppeling en versnellingsbak. Dit schept geen goede vooruitzichten. ALs de auto al bijna 4 ton heeft gereden, kun je toch beter een gokje wagen dan met een nieuwe auto, lijkt me  .
|
21 dec 2011 10:09 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: Andere boardcomputer of chiptunen?
Misschien heeft de auto gewoon behoefte aan normaal ondehoud (filters, olie?). Je moet sowieso eerst zeker weten of je de 2.0HDi90 of de 2.0HDi110 hebt. De intercooler is een flink apparaat en vrij duidelijk zichtbaar, anders opzoeken via VIN.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
21 dec 2011 14:34 |
|
 |
jinxx
C5club Rookie
Geregistreerd: 20 dec 2011 22:47 Berichten: 22
Auto: c5 break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 372.000
Kleur: antraciet
Naar boven
|
 Re: Andere boardcomputer of chiptunen?
@ Ronald
toen ik hem in 2005 kocht was hij 11.000 (afgerond weet het niet precies meer) met 118.000 en 2 jaar onderhoud
-------
de auto is altijd in onderhoud geweest.. olie filters etc zijn allemaal vervangen.. luchtfilter,luchtmassameter etc etc
en intercooler heeft ie.
|
21 dec 2011 15:10 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: Andere boardcomputer of chiptunen?
In dat geval (2.0HDi110) heb je wel de sterkere versnellingsbak van de 2.2HDi136, maar niet diens sterkere differentiëel of de grotere koppeling. Het kan ook zijn dat het gaspedaal of kabel niet meer helemaal tot max kunnen. Geen CC neem ik aan? Het lastige hieraan is wel dat de gaskabelsensor diep achter de motor zit. Bij mijn 2.0HDi110 (xant) was het overigens zo dat max vermogen net niet helemaal bij gaspedaal op de vloer was. Het verschil was niet groot, maar goed merkbaar op topsnelheid, daarvoor moest ik het pedaal een haar laten vieren. Hier nog een suggestie, het vacuümsysteem tbv wastegate, smoorklep en EGR bediening: viewtopic.php?p=245837#p245837al was het in dat geval niet het vacuüm, maar de LMM.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
21 dec 2011 23:12 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: Andere boardcomputer of chiptunen?
WackoH schreef: BJG schreef: Bij de 90 pk ontbreekt de intercooler (dat zal wel het grootste verschil in vermogen veroorzaken). De intercooler veroorzaakt ongeveer 4% vermogenswinst bij de 'oude' 2 liter HDi. De rest van het verschil komt van de variabele turbo, maar vooral van de regeling van het motormanagement.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
21 dec 2011 23:25 |
|
 |
|