Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Auteur |
Bericht |
steven1986
C5club Rookie
Geregistreerd: 05 jul 2010 23:56 Berichten: 43 Woonplaats: 's-Gravenhage
Auto: C5 Sedan 1.6THP aut Exclusive (2011)
Opties: Pack Concert Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12426
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 73000
Kleur: KPS - BLEU ABYSSE
Naar boven
|
 Re: Nieuwe HDi & THP motoren
Er is wel degelijk een prijsverlaging geweest bij de wisseling van het modeljaar voor de THP motor. Mijn C5 besteld eind juni vorig jaar, en door uitstel in fabricage, uiteindelijk een mj2011 gekregen, dus met de zuiniger specificatie + label B ipv C. besteld voor 41.180; geleverd voor 'slechts' 39.500 (ongeveer). CitNL heeft volgens mij netjes de korting op BPM ten gunste laten komen van de klant.
|
13 apr 2011 15:39 |
|
 |
taz68
C5club Newbie
Geregistreerd: 06 apr 2011 15:46 Berichten: 6 Woonplaats: Winterswijk
Auto: Citroen C5 Break 2.0I 16V
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9165CJ
Productienummer: 10325
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 204400
Kleur: GRIS FULMINATOR MET
Naar boven
|
 Re: Nieuwe HDi & THP motoren
Henk2304 schreef: De catalogusprijs is volgens mij niet (veel?) veranderd. Een verlaging van het label zou toch ook een verlaging van de BPM moeten inhouden? En van de motorrijtuigenbelasting?
Volgens mij is dat niet volledig gekoppeld; mijn oude leasebak was ook netjes B label (of zelfs A, weet ik al niet meer...) Voor een verlaging van de BPM/wegenbelasting/bijtelling zat ie net weer 0,09mg uitstoot per km te hoog (mocht 1,20 zijn en was 1,29.... waarden zijn 3 jaar geleden opgezocht dus weet de exacte waardes niet meer)
_________________ Man kann ohne Hunde leben... Es lohnt sich aber nicht...
|
13 apr 2011 15:50 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: Nieuwe HDi & THP motoren
Opvallend een test in autoweek deze week van een mini(BMW) en een peugeot met de THP motor.
De fabrieksopgave van de Mini was beter als de peug , terwijl het praktijkverbruik van de Peug beter kwam
(1 op 16 vs 1 op14 , practisch 1 op 12 vs 1op 13).
Vraag me altijd af hoe BMW en ook VAG toch die mooie verbruikscijfers in de boeken weten te krijgen.
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
28 okt 2011 23:31 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: Nieuwe HDi & THP motoren
Hun motormanagement herkent de cyclus en past de motorregeling daar op aan.
Daarnaast beginnen hun start/stop & micro-hybrides met een volle accu (het equivalent van 1L brandstof aan energie) en rijden ze tijdens cyclus de accu zo leeg mogelijk.
Alle beetjes helpen, maar gezien de duur van de cyclus telt 1L heel zwaar aan (800 seconden ~@12,5m/s=10km). In het echt moet de accu echter ooit ergens weer opgeladen worden...
Daarnaast is de ECE cyclus een test op de rollenbank, waarbij dus de weerstand (incl luchtweerstand) uit een tabel komt: er wordt elektronisch weerstand geregeld op de rollenbank. Echte aerodynamica wordt dus niet meegenomen in de test! Vandaar dus ook dat lage rolweerstand banden volgens "de test" zo goed zijn.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
29 okt 2011 08:43 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: Nieuwe HDi & THP motoren
Als dat dan gebruikelijk is, waarom doet PSA dat dan niet. Zeker nu vrijwel overal verbruiks- en CO2 cijfers bepalend worden voor allerlei belastingen.
Overigens begrijp ik dat ze de THP voor modeljaar 2011 10g lager hebben ingeschaald als 2010. Dus kennelijk doen ze het ook een beetje. Zou die motor mangement update ook in de 2010 modellen terecht komen als die eens nieuwe software krijgen?
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
29 okt 2011 15:00 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|