C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 43
Lid geworden op: 05 jul 2010 23:56
Auto: C5 Sedan 1.6THP aut Exclusive (2011)
Opties: Pack Concert Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12426
Productienummer: 0
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 73000
Kleur: KPS - BLEU ABYSSE
Locatie: 's-Gravenhage
Gebruikersavatar
C5club Rookie
C5club Rookie
Er is wel degelijk een prijsverlaging geweest bij de wisseling van het modeljaar voor de THP motor. Mijn C5 besteld eind juni vorig jaar, en door uitstel in fabricage, uiteindelijk een mj2011 gekregen, dus met de zuiniger specificatie + label B ipv C. besteld voor 41.180; geleverd voor 'slechts' 39.500 (ongeveer). CitNL heeft volgens mij netjes de korting op BPM ten gunste laten komen van de klant.
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 apr 2011 15:46
Auto: Citroen C5 Break 2.0I 16V
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9165CJ
Productienummer: 10325
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 204400
Kleur: GRIS FULMINATOR MET
Locatie: Winterswijk
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club Newbie
C5club Newbie
Henk2304 schreef:
De catalogusprijs is volgens mij niet (veel?) veranderd. Een verlaging van het label zou toch ook een verlaging van de BPM moeten inhouden? En van de motorrijtuigenbelasting?
Volgens mij is dat niet volledig gekoppeld; mijn oude leasebak was ook netjes B label (of zelfs A, weet ik al niet meer...) Voor een verlaging van de BPM/wegenbelasting/bijtelling zat ie net weer 0,09mg uitstoot per km te hoog (mocht 1,20 zijn en was 1,29.... waarden zijn 3 jaar geleden opgezocht dus weet de exacte waardes niet meer)
Man kann ohne Hunde leben... Es lohnt sich aber nicht...
Afbeelding
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Opvallend een test in autoweek deze week van een mini(BMW) en een peugeot met de THP motor.

De fabrieksopgave van de Mini was beter als de peug , terwijl het praktijkverbruik van de Peug beter kwam

(1 op 16 vs 1 op14 , practisch 1 op 12 vs 1op 13).

Vraag me altijd af hoe BMW en ook VAG toch die mooie verbruikscijfers in de boeken weten te krijgen.

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Hun motormanagement herkent de cyclus en past de motorregeling daar op aan.

Daarnaast beginnen hun start/stop & micro-hybrides met een volle accu (het equivalent van 1L brandstof aan energie) en rijden ze tijdens cyclus de accu zo leeg mogelijk.

Alle beetjes helpen, maar gezien de duur van de cyclus telt 1L heel zwaar aan (800 seconden ~@12,5m/s=10km). In het echt moet de accu echter ooit ergens weer opgeladen worden...

Daarnaast is de ECE cyclus een test op de rollenbank, waarbij dus de weerstand (incl luchtweerstand) uit een tabel komt: er wordt elektronisch weerstand geregeld op de rollenbank. Echte aerodynamica wordt dus niet meegenomen in de test! Vandaar dus ook dat lage rolweerstand banden volgens "de test" zo goed zijn.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Als dat dan gebruikelijk is, waarom doet PSA dat dan niet. Zeker nu vrijwel overal verbruiks- en CO2 cijfers bepalend worden voor allerlei belastingen.

Overigens begrijp ik dat ze de THP voor modeljaar 2011 10g lager hebben ingeschaald als 2010. Dus kennelijk doen ze het ook een beetje. Zou die motor mangement update ook in de 2010 modellen terecht komen als die eens nieuwe software krijgen?

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding
Plaats reactie